Ένα πάγιο αίτημα του κλάδου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συνολικά της κοινωνίας, οδεύει προς θεσμοθέτηση, αυτό της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Στο νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη βουλή, και βρίσκεται στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, με τίτλο: «Ίδρυση Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις», στο άρθρο 33 παρ. 3 προβλέπεται η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής και εκπαίδευσης.

Ενώ όλοι, στην εκπαιδευτική κοινότητα, θα περίμεναν να τεθεί στο επίκεντρο το συγκεκριμένο άρθρο για τα θολά σημεία που περιέχει και την προοπτική εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καθολικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο με εξουσιοδότηση σε υπουργικές αποφάσεις, οι αντιδράσεις συγκεκριμένων κέντρων συμφερόντων (ΚΕΔΕ, ηγεσία της ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΠΑΣΥΒΝ) εστιάζεται πλέον στη θεσμοθέτηση, αυτή καθαυτή, του ενός επιπλέον έτους υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, δηλαδή των νηπίων 4-5 ετών.

Η ετερόκλητη αυτή σύμπραξη μετουσιώθηκε σε κοινή επιστολή στον πρωθυπουργό της χώρας για την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης:

ενώ στην προσπάθειά τους να πείσουν ότι έχουν “δίκιο” παραθέτουν σωρεία επιστημονικών ανακριβειών και παραποιημένων στοιχείων για το τι συμβαίνει σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, ακόμα και στους γονείς αναφέρονται, αυθαίρετα, χωρίς να συνυπογράφει κανένα θεσμικό τους όργανο για όσα λένε γι’ αυτούς….!!!!

Δε μας προκαλεί έκπληξη η σφοδρή επίθεση της ΚΕΔΕ στα μορφωτικά δικαιώματα των νηπίων 4 ετών, που αποτελούν βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, όπως ξεκάθαρα τονίζεται και σε πολλές συνθήκες των Ηνωμένων Εθνών, στην Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στη σύμβαση κατά των Διακρίσεων στην Εκπαίδευση, στη σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και στο Διεθνές σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα.

Είναι γνωστές οι θέσεις της ΚΕΔΕ και από το πρόσφατο συνέδριό τους, όπου αναφέρουν σε σχετικό ψήφισμα: «Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο λόγω έλλειψης κτιριακών υποδομών, αλλά και διότι αποτελεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για τον λόγο αυτό, προτείνεται η διοικητική μεταφορά των λειτουργούντων νηπιαγωγείων στους δήμους και να θεσμοθετηθεί η συγκρότηση των νέων νηπιαγωγείων από τους Δήμους». Σαφείς οι προθέσεις τους και επενδυμένες με ψεύδη, για να καλύψουν την αλήθεια ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να διατηρηθεί το χρηματοδοτικό πακέτο που διαχειρίζονται οι Δήμοι και φέρει το όνομα: “voucher”!!!

Οι πολέμιοι της θεσμοθέτησης της 2χρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο δεν “προασπίζονται” απλά τα δικά τους συντεχνιακά και οικονομικά συμφέροντα, αλλά υπονομεύουν (ελπίζουμε χωρίς να το καταλαβαίνουν) βασικά και θεμελιώδη δικαιώματα των νηπίων των 4 ετών και των οικογενειών τους και παράλληλα εμμέσως απορρίπτουν την ένταξη στις δομές των παιδικών σταθμών τις 8.000 και πλέον προνήπια (κάτω των 3,5 ετών) που βρέθηκαν εκτός οποιαδήποτε δομής την προηγούμενη χρονιά.

Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η θεσμοθέτηση της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με εφαρμογή στο δημόσιο νηπιαγωγείο ανταποκρίνεται στα επιστημονικά και ερευνητικά δεδομένα, που δείχνουν με σαφήνεια ότι η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση συμβάλλει στη γνωστική, κοινωνική, σωματική, συναισθηματική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Δημιουργεί μια σταθερή βάση για την εκπαίδευσή τους και αποτελεί σημαντικό παράγοντα εξομάλυνσης των όποιων ανισοτήτων και δημιουργεί συνθήκες εξισορρόπησης των ευκαιριών για τα παιδιά από μειονεκτούντα κοινωνικομορφωτικά περιβάλλοντα. Παράλληλα ανταποκρίνεται στο στρατηγικό πλαίσιο που έχει θέσει η Ε.Ε. μέχρι το 2020 όπου χαρακτηριστικά αναφέρει: “τουλάχιστον το 95% των παιδιών ηλικίας μεταξύ 4 ετών και της ηλικίας έναρξης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο πρέπει να ενταχθούν στην Προσχολική Εκπαίδευση”

 

Καλούμε, επομένως, την ελληνική κυβέρνηση να μην υπαναχωρήσει στις συντεχνιακού τύπου λογικές, που θέτουν τα πάσης φύσεως λόμπι, απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των νηπίων 4 ετών και να ολοκληρώσει τη θεσμοθέτηση της 2χρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Παράλληλα, όμως, επισημαίνουμε ότι ο βασικός στόχος της ένταξης όλων των νηπίων 4 ετών στις δομές του δημόσιου νηπιαγωγείου δεν υλοποιείται άμεσα και καλούμε για την άμεση διαμόρφωση όλων των προαπαιτούμενων συνθηκών για την καθολική εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου που διεκδικούμε.

 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ