: Τι αναφέρει ο ΣΑΚΕΑ σε ανακοινωσή του αναφορικά με τους .

Η ανακοίνωση:

Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,

Γινόμαστε μέτοχοι στην προσπάθεια του Υπουργείου για κάλυψη των οργανικών κενών σε όλες τις βαθμίδες και παρακολουθούμε με
ικανοποίηση την προσπάθεια του Υπουργείου να πραγματοποιούνται με σταθερή συχνότητα εκπαιδευτικών. Ωστόσο, μας έχουν προβληματίσει έντονα οι διαρροές που εμφανίζονται σε πολλές ιστοσελίδες σχετικά με την οφθαλμοφανή απόκλιση στα ποσοστά διορισμών ανάμεσα στις δύο βαθμίδες (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) όσον αφορά την ειδική αγωγή.

Συγκεκριμένα, η ειδική δευτεροβάθμιας σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διαρροές καλύπτει κατά προσέγγιση το 50% των οργανικών κενών της (Αρ. Πρωτ. 38185/Ε2), ενώ θα μπορούσε να καλύψει υπό τις παρούσες συνθήκες περίπου το 70% των κενών με βάση τον αριθμό
των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στους κύριους πίνακες. Δεδομένου ότι δεν είχε υπάρξει μέριμνα προκειμένου να συμπεριληφθούν τα ΚΕΔΑΣΥ στους επερχόμενους διορισμούς, από τα 1124 κενά στην δευτεροβάθμια ειδικής αγωγής, θα μπορούσαν να καλυφθούν 727 κενά.

Όμως, το ποσοστό που συζητείται από διάφορες «Κασσάνδρες» αγγίζει τα 550 κενά και αφορά κάλυψη μικρότερη του 49% των κενών, περίπου 165 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ. Αντίθετα, στην ειδική αγωγή πρωτοβάθμιας υπάρχουν διαρροές που αναφέρουν ακόμα και 100% κάλυψη των οργανικών κενών.

Δεδομένου ότι υπάρχει αυξητική τάση στους μαθητές στην Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή, όπως επίσης και σε νέες εκπαιδευτικές μονάδες
Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής (τα προς λειτουργία ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΕΓΥΛ και Τ.Ε.) που θα αυξήσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, θα θέλαμε να μας γνωστοποιηθεί αν όλες αυτές οι διαρροές έχουν βάση και αν ναι θα εκτιμούσαμε να γνωρίζουμε την συλλογιστική (εάν και εφόσον ισχύουν αυτά τα νούμερα) που υπήρξε για αυτή την μεγάλη διαφοροποίηση στα ποσοστά κάλυψης.

Η Ειδική Αγωγή είναι ενιαία και αφορά μαθητές που εξακολουθούν να έχουν εγγενείς δυσκολίες και σε όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ, Λύκειο) οι οποίες αποτελούν μέρος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και «προθάλαμο» για την είσοδό τους στην αυτονομία της ενηλικίωσης και στον επαγγελματικό στίβο. Οι ανάγκες των παιδιών δεν εξαφανίζονται αντίθετα μεγιστοποιούνται στην δευτεροβάθμια με την έλευση της εφηβείας. Στα πλαίσια ενός συμπεριληπτικού κράτους με σεβασμό στην διαφορετικότητα και στις ίσες ευκαιρίες προς όλους.

Θα θέλαμε πριν την δημοσίευση της κατανομής να δοθούν τα 727 κενά, που αφορούν περίπου το 70% των οργανικών κενών στην ΕΑΕ και το 100% με βάση τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στους κύριους οριστικούς πίνακες ΕΑΕ, δηλαδή όσοι εκπαιδευτικοί έχουν τα τυπικά προσόντα για να διεκδικήσουν μόνιμη θέση, προκειμένου οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας να έχουν την εκπαίδευση που τους αξίζει.