Ο Ειδικός Αγορητής της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ Αρτέμιος Ματθαιόπουλος, μιλώντας στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλή ,κατά την Τρίτη ημέρα συνεδρίασης για την αρχή αξιολόγησης των εκπαιδευτικών κατέθεσε τις προτάσεις του κόμματος προκαλώντας την αντίδραση του προεδρεύοντος της Επιτροπής , του υφυπουργού παιδείας και βουλευτών. Ειδικότερα ο κ. Ματθαιόπουλος έκανε τις εξής προτάσεις:

Πρώτον, θεωρούμε ότι είναι άμεση η ανάγκη η δημιουργίας μικρών και ευέλικτων τμημάτων μαθητών.

Δεύτερον, πρέπει να εξασφαλιστεί ένας αξιοπρεπής μισθός για τους διδάσκοντες, ώστε να μην αναγκάζονται αυτοί να προσφεύγουν, στην μαύρη εργασία και τα φροντιστήρια, που δυστυχώς στην εποχή μας αφορούν και παιδιά μεγάλων τάξεων του δημοτικού.

Πρέπει, επίσης, να υπάρχει αυστηρή εφαρμογή πειθαρχικών μέτρων, για φαινόμενα, άμεσης ή έμμεσης πολιτικής προπαγάνδας σε μαθητές. Μάλιστα, πρόσφατα έχουμε καταθέσει και 2 – 3 ερωτήσεις πάνω στο θέμα αυτό όπου σε συγκεκριμένα σχολεία, καθηγητές με επώνυμο κάνουν προπαγάνδα περνώντας θέσεις, οι οποίες προφανώς δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο, αλλά και με τη γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέταρτον, και το πιο σημαντικό, πρέπει να γίνει διαχωρισμός Ελλήνων και μη Ελλήνων μαθητών, προκειμένου το επίπεδο διδασκαλίας να μην υποβιβάζεται για να καθίσταται προσβάσιμο στους δεύτερους. Παραθέτουμε ένα φαινόμενο, το οποίο είναι πλέον γενικευμένο σε όλη τη χώρα. Εάν πάτε σε οποιοδήποτε σχολείο είτε δημοτικό είτε γυμνάσιο είτε λύκειο, θα δείτε ότι η αναλογία των Ελλήνων μαθητών προς τους ξένους, είναι δυσανάλογη και δυστυχώς, αναγκάζονται οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μαθήματα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε τα ελληνόπουλα να μένουν πάρα πολύ πίσω. Να λοιπόν, μια πάρα πολύ καλή και λογική πρόταση, πρόταση που απαιτούν και οι ίδιοι οι γονείς, δεν είναι μόνο θέση της Χρυσής Αυγής. Ξέρω ότι θα διαφωνήσετε και θα πείτε ότι έχετε διαφορετική άποψη. Εγώ, όμως, σας μεταφέρω αυτό που αντιλαμβανόμαστε εμείς, ότι οι γονείς, πλέον, δεν μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους να μαθαίνουν γράμματα, όταν μέσα σε μια σχολική αίθουσα μόνο ελληνικά γράμματα δε μαθαίνουν. Σχετικά με την αξιολόγηση, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει μία δημιουργία μιας διεύθυνσης στο Υπουργείο με αντικείμενο τη θέσπιση νέου απλουστευμένου και αντιγραφειοκρατικού συστήματος αξιολόγησης. Τα περί ανεξαρτησίας τα οποία ακούστηκαν από πολλές πτέρυγες, θεωρούμε ότι είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο παραμύθι για λόγους που έχουμε εξηγήσει στην προηγούμενη τοποθέτηση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γ. Καλατζής αντέδρασε και απευθυνόμενος στον κ. ) : Ματθαιόπουλο του είπε: «Επιτρέψτε μου να σας πω, εγώ σέβομαι όλες τις απόψεις, αλλά η Ελλάδα και ο ελληνισμός, στηρίχθηκε πάνω σε αυτούς που μετείχαν της ελληνικής παιδείας. Αυτό έχει λεχθεί και το ξέρετε ίσως εξίσου καλά με εμένα, 2.500 χρόνια πριν.

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΣ: Εάν αναφέρεστε στη ρήση του Ισοκράτη, ότι «Έλληνες είναι μετέχοντες στην ελληνική παιδεία», γιατί αυτό το επιχείρημα ακούμε κάθε φορά ….

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ: Αφήστε με να ολοκληρώσω. Αναφέρομαι και στο Μέγα Αλέξανδρο. Άρα, το να μετέχουν σε ένα σχολείο, όπως γίνεται και με τα ελληνόπουλα στη Γερμανία ή στην Αμερική, θεωρώ πως είναι όφελος και νομίζω ότι σε αυτό έχουμε συμφωνήσει και έχουμε κερδίσει από αυτό. Τέλος πάντων, η άποψή σας είναι δεδομένη.

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, με όλο το σεβασμό, εμείς δεν λέμε ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην παιδεία, αλλά εδώ υπάρχει αντιστροφή σχέσης αίτιου και αιτιατού. Δηλαδή, τα ελληνόπουλα πάνε να μάθουν ελληνικά γράμματα και μόνο αυτό δεν γίνεται. Το επιχείρημα το οποίο επικαλούνται άπαντες σχετικά με την περίφημη ρήση του Ισοκράτη, ότι Έλληνες είναι όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας, τους απαντούμε απ’ αυτή εδώ την αίθουσα, με μια απλή ρήση γιατί καπηλεύονται και τον Ισοκράτη, χωρίς να έχουν διαβάσει και τα υπόλοιπα «τοις βαρβάροις ειλωτεύειν». Έτσι έλεγε ο Ισοκράτης. Αυτά για να ξέρουμε και ιστορία.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ : Τώρα σε ένα Μακεδόνα σαν κι εμένα και σαν κάποιους που είναι εδώ, νομίζω ότι αυτά είναι εκ περισσού, διότι η Ελλάδα έφθασε εκεί που έφθασε πετυχαίνοντας αυτό που κάνει η Αμερική 2.000 χρόνια μετά, να αφομοιώσει πληθυσμούς και πολιτισμούς και να συμμετάσχει, εάν θέλετε η Ελλάδα και ο ελληνισμός στους πολιτισμούς και στους πληθυσμούς. Αυτή είναι ιδεολογική διαφορά.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Το λόγο πήρε ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου ο οποίος απάντησε: «Δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών. Οποιαδήποτε τέτοια διάκριση, θα ήταν απλά και καθαρά φασισμός. Σ’ αυτό εμείς δεν συναινούμε».

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟΣ Στην παρέμβση του υφυπουργού Παιδείας ανταπάντησε ο κ. Ματεθόπουλος ως εξής: «Προς διευκρίνιση του ζητήματος, εμείς δεν είπαμε ότι το Υπουργείο προβαίνει σε διακρίσεις. Είπα αυτό το οποίο παραδεχθήκατε μόλις τώρα, ότι το Υπουργείο δεν προβαίνει σε τέτοιες πράξεις, ακριβώς, γιατί θεωρεί ότι κάτι τέτοιο θεωρείται φασιστικό, ρατσιστικό ή οτιδήποτε άλλο. Εμείς δεν το προσδιορίζουμε προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά λέμε το αυτονόητο. Θέλετε να πάμε σε ένα σχολείο αύριο να δούμε πώς γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία; Και εάν ακούσετε έστω και μία ελληνική λέξη και εάν δείτε ότι αυτά τα παιδιά αφομοιώνουν την ελληνική παιδεία, τότε πραγματικά, εγώ θα σας δώσω όλα τα συγχαρητήρια. Σας το λέω αυτό, με κάθε καλή διάθεση.

Βουλή – Κύκλοι του υπουργείου παιδείας

.