Οι μαθητές θα ενημερωθούν έγκαιρα για τις αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε κάθε περίπτωση αυτές δεν θα αφορούν όσους φοιτούν ήδη στο Λύκειο, είπε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Δ. Σεβαστάκης μιλώντας Στο Κόκκινο και τους Π. Αγγελόπουλο και Γ. Τραπεζιώτη.

Αναφερόμενος στην πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο Δημήτρης Σεβαστάκης σημείωσε ότι εντοπίζει ένα βασικό ελάττωμα, ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση σπαταλιέται στην προετοιμασία για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ. Ο μαθητής μπαίνει σε μία «μαθησιακή υστερία» και περνάει άσχημα μαθητικά χρόνια, απο φροντιστήριο σε φροντιστήριο και από ιδιαίτερο σε ιδιαίτερο, εάν έχει στόχο την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ «πετιέται έξω» αν δεν έχει αυτή τη στόχευση.
Η δευτεροβάθμια είναι το βασικό σημείο όπου «ακυρώνεται μέρος του εκπαιδευτικού γεγονότος», οι καθηγητές μπαίνουν σε τάξεις όπου είναι τελείως εχθρικές, «τα παιδιά είναι τσιμενταρισμένα», όπως είπε. Σκοπός είναι να ξαναμπούν η πολυμέρεια, η παιδεία, τα γνωστικά αντικείμενα στο παιχνίδι. Η προσπάθεια είναι προς την άμβλυνση του εξεταστικοκεντρικού συστήματος και την μετακίνηση προς την πλευρά της εργασίας, της κριτικής πρόσληψης του κειμένου, της διασύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων.

Όσον αφορά τη στελέχωση της Παιδείας, ο κ.Σεβαστάκης τόνισε ότι η στόχευση είναι για «μόνιμη εργασιακή σχέση, όχι με καθεστώς αναπλήρωσης, εντούτοις είναι προϊόν διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς».

Ο διάλογος που ανοίγει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αφορά και τους φορείς της Παιδείας, που θα έχουν την ευκαιρία να παραθέσουν τις απόψεις τους εκτενώς, όχι με ολιγόλεπτες τοποθετήσεις.

Παντού υπάρχουν εξετάσεις, αλλά τι εξετάσεις;

Εάν υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για μία σχολή από τις δυνατότητές της, δεν μπορεί παρά να υπάρχει ένα σύστημα εξετάσεων. «παντού υπάρχει ένα σύστημα εξετάσεων, αλλά τι εξετάσεις;», αναρωτήθηκε ο κ.Σεβαστάκης, τονίζοντας ότι έχει κλείσει τον κύκλο της η πρακτική όπου «ο μαθητής τρελαίνεται στο διάβασμα και μετά τα ξεφορτώνεται μόλις περάσει».

Για την απευθείας πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ.Σεβαστάκης σημείωσε ότι η πρόταση έχει πέσει στο τραπέζι, όπως για σχολές με μικρή ζήτηση, «εντούτοις από άποψη υλικοτεχνική δεν μπορούν τα ιδρύματα να δεχθούν τεράστιους αριθμούς, έχουν ένα πεπερασμένο όριο … και δεν υπάρχουν τα χρήματα για επενδύσεις όπως τις δεκαετίες του ’70 και του ’80».

Υποχρεωτική και η Α΄ Λυκείου, ζητούμενο να επεκταθεί ως την Γ’

Το ζητούμενο είναι να θεσμοθετηθεί 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (δύο τάξεις νηπιαγωγείου, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο).

Σε αυτή τη φάση, η δυνατότητα είναι να γίνει 11χρονη, μέχρι την Α΄ Λυκείου, υπογράμμισε.

Δεν επηρεάζονται από αλλαγές όσοι φοιτούν σήμερα στο Λύκειο

Οι αλλαγές που προωθούνται σχεδιάζεται να επηρεάσουν τους μαθητές που θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο την Α΄ Λυκείου, αλλά θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και άλλοι παράγοντες, είπε ο κ.Σεβαστάκης.

Η οριστικοποίηση και η ενημέρωση θα γίνει σύντομα, αλλά σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές δεν αφορούν τα παιδιά που ήδη φοιτούν στο Λύκειο, υπογράμμισε.