Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα στα σχολεία

του Χρήστου Μπονατάκη

Όπως έγινε γνωστό, το Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια του θεσμού της «Θεματικής Εβδομάδας» και της «Αειφόρου Αναπτύξεως», στις 23/12/2016 και με το χαρακτήρα του κατ’ επείγοντος, εξέδωσε εγκύκλιο κατά την οποία όλα τα γυμνάσια της χώρας υποχρεωτικά, οφείλουν να υλοποιήσουν πρόγραμμα με θέμα: «Σώμα και Ταυτότητα».

Δείτε το δεύτερος μέρος

Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τα έμφυλα στερεότυπα –μερικά απ’ τα οποία πράγματι, οφείλουν να σχετικοποιηθούν ή και αποδομηθούν- η όλη λογική της εγκυκλίου διέπεται νομίζω, από μία όντως απολυτοποίηση η οποία φτάνει σαφώς μέχρι την υπερβολή, ή θα λέγαμε την ‶ισοπέδωση″ κάθε διαχωριστικής γραμμής ή ιδιαιτερότητας ανάμεσα στα 2 φύλλα –έως και συγχύσεως αυτών– και αν δεν κάνω λάθος, τα εκπεμπόμενα προς τους ανήλικους μαθητές μηνύματα, αναφέρονται και επιδιώκουν να επιδράσουν μέχρι και στην αντίληψη των παιδιών, συνολικά ως προς την ταυτότητααλλά και τη …«διαμόρφωση˝ φύλλου».

Επ’ αυτού, η αίσθηση προσωπικά που αποκόμισα από την εγκύκλιο και το προτεινόμενο υλικό, είναι ότι επί του συγκεκριμένου θέματος τα παιδιά Γυμνασίου κατ’ ουσία θα διδαχτούν, πως μοναδική πραγματική διαφορά μεταξύ των 2 φύλων, είναι εκείνη …της ανατομικής ‶διαφοροποίησης″ και μόνο!

Εκείνο το οποίο διαφαίνεται από τις σχετικές παραπομπές του υλικού είναι ότι: ταύτιση του «Βιολογικού φύλου» με το, όπως λέγεται, «κοινωνικό φύλο» -συμπεριλαμβάνοντας στο κοινωνικό αυτό φύλο ως στοιχείο, και τον ‶αναμενόμενο″ από την κοινωνία ‶σεξουαλικό προσανατολισμό″- αποτελεί στερεότυπο και ως τέτοιο, οφείλει κι αυτό και επιχειρείται να «αποδομηθεί» απ’ τη συνείδηση των παιδιών!

Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά και προς προβληματισμό κάποια αποσπάσματα από το παρατιθέμενο στο διαδίκτυο υπό του Ι.Ε.Π. υλικό.

Κατ’ αρχάς, κατά την επί των θεμάτων συζήτηση:

«δεν επιδιώκεται μόνο η απόκτηση πληροφοριών ή γνώσεων αλλά και η αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών».

Στα δε θέματα, εκτός των άλλων αναγράφονται:

Στα πλαίσια της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών αναφέρεται ότι:

Εδώ, η συμβουλή του προγράμματος, φαίνεται να ‶αγνοεί″ ότι η «επείγουσα αντισύλληψη» περιλαμβάνει και μεθόδους κατά τις οποίες γίνεται έκτρωση! Ενώ μεταξύ των δραστηριοτήτων ενυπάρχουν προτεινόμενες συζητήσεις και θέματα όπως:

Στο σημείο αυτό είναι σαφές, ότι η σεξουαλικότητα συσχετίζεται με …στερεότυπα τα οποία φυσικά, κατά το πρόγραμμα, ίσως δεν πρέπει τάχα να παίξουν καθοριστικό ρόλο επί του ζητήματος!

Νομίζω ότι τα παραπάνω ευθυγραμμίζονται πλήρως με τον επιχειρούμενο εσχάτως, διαχωρισμό των έμφυλων ταυτοτήτων –το να είναι κανείς άνδρας ή γυναίκα- από τη βιολογική πραγματικότητα**• κάτι που ως ενέργεια αλλά και σύγχρονο ιδεολογικό ρεύμα (για το οποίο φυσικά δεν ερωτηθήκαμε ως γονείς εάν συμφωνούμε) συνιστά καθεαυτό, αφ’ ενός μεν απάτη προς τα παιδιά, αφ’ ετέρου δε διαστροφή εξ’ ορισμού!

Υπενθυμίζεται εδώ, ότι με βάση το αρθ. 16 (παρ. 2) του Συντάγματος: «η παιδεία …έχει σκοπό (και) την ηθική αγωγή των Eλλήνων»• κάτι που τουλάχιστο στα παραπάνω αποσπάσματα δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπ’ όψιν. Εκ του αντιθέτου, ερωτήσεις-συζητήσεις και εν γένει «βιωματικές προσεγγίσεις» του προγράμματος, όπως φαίνεται ενδέχεται να …̏δοκιμάσουν˝ και διεγείρουν τη φαντασία των παιδιών μας, εξοικειώνοντάς τα με το αντικείμενο της φαντασίας τους (ή των εισηγητών!), κάτι που προσιδιάζει σε προπαγάνδα.

Έπειτα βεβαίως από τη θεσμική καταξίωση και την (προς το παρόν ακόμα) μερική εξίσωση των ομοφυλόφιλων «σχέσεων» με το γάμο ετερόφυλων ζευγαριών, ας μην φανεί υπερβολικό ότι αργά ή γρήγορα, η εκ της ανθρωπίνης φυσιολογίας και σεξουαλικότητος εκτροπή, θα διδάσκεται στα παιδιά μας εντός του σχολείου, ως ενός ενδεχομένως απ’ τους μελλοντικούς τους …«προσανατολισμούς»! Ας μην απορήσουμε επίσης, όταν εισαχθούν τάχα για λόγους κατάρριψης έμφυλων στερεοτύπων και κατά τα πρότυπα άλλων «φωτισμένων» χωρών, κείμενα ακόμη και στο δημοτικό πχ. με τίτλο: «Ο Βασιλιάς κι …ο βασιλιάς»!!

Δείτε το δεύτερος μέρος

ip[
Exit mobile version