: Την Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου οι εκπαιδευτικοί ανοίγουν τα για να τα προετοιμάσουν για την έναρξη του σχολικού έτους στις 13 Σεπτεμβρίου.

Κόπτσης: Υπάρχει και plan b και plan c

Όπως είπε ο κ. Κόπτσης το υπουργείο έχει πάρει όλα τα μέτρα είτε στα αυτά, είτε με κάποιες μετακινήσεις να δοθούν όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ξεκινήσουν και τα παιδιά αυτά τη σχολική χρονιά. «Είμαστε σε απόλυτη ετοιμότητα. Όλα θα ξεκινήσουν αυτομάτως και με τους εκπαιδευτικούς και με τα βιβλία στη θέση τους».

Όπως τόνισε ο στόχος φέτος, εν μέσω πανδημίας, είναι διττός: να διασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών και η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

«Όλοι οι μαθητές θα εισέρχονται στο με πιστοποιητικό εμβολιασμού πάνω από 12 ετών, με βεβαίωση νόσησης τελευταίου εξαμήνου ή με δήλωση αρνητικού self test δύο φορές την εβδομάδα. Αντίστοιχα, θα ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς. Αν δεν υπάρχει κάτι από τα παραπάνω, τότε θα χρειάζεται υποχρεωτικά – δυο φορές της εβδομάδα- αρνητικό εργαστηριακό τεστ, είτε rapid είτε pcr».

Τι είπε για τα σχολεία η κ. Μακρή

Η υφυπουργός παιδείας, μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία εν μέσω της αύξησης των κρουσμάτων.

Η κ. Μακρή, είπε στον ΑΝΤ1 πώς το υπουργείο βρίσκεται ήδη σε επαφή με της επιτροπή των λοιμωξιολόγων και τα μέτρα που θα μπουν άμεσα σε ισχύ στα σχολεία θα ανακοινωθούν έγκαιρα ώστε να είναι ενήμεροι μαθητές και γονείς.

Η κ. Μακρή τόνισε ότι φέτος τα μέτρα θα είναι διαφορετικά σε σχέση με την περσινή χρονιά, καθώς υπάρχει και το πρόσθετο μέτρο που είναι ο

Έκανε γνωστό ότι υπάρχει ένα μικρό ποσοστό 20-25% των εκπαιδευτικών που δεν έχουν εμβολιαστεί και θα πρέπει να ληφθούν και για αυτούς μέτρα, όπως το rapid test που θα κληθούν να κάνουν με δικά τους έξοδα δύο φορές την εβδομάδα.

Για τις αντιδράσεις περί του κόστους είπε ότι υπάρχει η λύση του δωρεάν εμβολιασμού, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα self test για τους μαθητές θα διατίθενται δωρεάν και θα πρέπει να δηλώνονται υποχρεωτικά στην πλατφόρμα 

Για το ενδεχόμενο να κλείσουν ξανά τα σχολεία από το φθινόπωρο, απάντησε ότι η επιθυμία και η προσπάθεια του υπουργείου, αλλά κι αυτό που θα υλοποιηθεί, είναι η δια ζώσης εκπαίδευση. «Δεν θα επιστρέψουμε στην τηλεκπαίδευση γιατί υπάρχει ο » είπε χαρακτηριστικά, αλλά σημείωσε ότι δεν αποκλείεται ως μέτρο να εφαρμοστεί σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως για παιδιά που βρίσκονται σε ευπαθείς ομάδες.

«Αν σύμφωνα με τα πρωτόκολλα υπάρχει αριθμός κρουσμάτων ή μορφή νόσησης που επιβάλλει να ληφθούν κι άλλα μέτρα, αυτά θα ανακοινωθούν μαζί με τα πρωτόκολλα λειτουργίας των »κατέληξε.

Κεραμέως για σχολεία: Νέο μοντέλο λειτουργίας

«Απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι όλες οι εκπαιδευτικές δομές να λειτουργήσουν φέτος διά ζώσης. Γι’αυτόν ακριβώς το λόγο έχουμε συζητήσει εκτενώς με τους ειδικούς για νέα ενισχυμένα μέτρα πρόληψης και προστασίας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Νίκη στο δελτίο ειδήσεων του Alpha, σημειώνοντας πως στο πρωτόκολλο που συζητάνε αυτές τις μέρες με την επιτροπή των ειδικών, βρίσκεται και το πότε θα κλείνει μία τάξη.

Η υπουργός Παιδείας είπε πως πάμε σε ένα «νέο μοντέλο», λέγοντας πως «πλέον δεν μιλάμε για οριζόντιο κλείσιμο τάξεων, όπως πριν, τμημάτων, γιατί τα δεδομένα έχουν αλλάξει».

Εξήγησε σχετικά πως πέρυσι δεν είχαμε τον , κάτι που έχουμε φέτος, ενώ μεγάλη έμφαση δίνεται πλέον και στα , τα οποία αυξάνονται.

«Αυτό που θέλαμε πέρυσι να θωρακίσουμε την κοινότητα από το ενδεχόμενο διασποράς από τον μαθητή στο σπίτι του, αυτό πλέον δεν ισχύει με τον ίδιο βαθμό, γιατί ο πατέρας, η μητέρα του παιδιού, ο παππούς η γιαγιά, είτε είναι εμβολιασμένοι, είτε μπορεί να εμβολιαστεί δωρεάν από το κράτος. Άρα η λογική αλλάζει. Πάμε σε ένα μοντέλο όπου τα σχολεία μας παραμένουν ανοιχτά και αυξάνουμε πολύ το τεστ. Και εργαστηριακά τεστ για τα παιδιά σε περίπτωση κρούσματος».

Την ίδια ώρα, ρεπορτάζ του OPEN αναφέρει πως η διαχείριση των κρουσμάτων θα γίνεται με τη διεξαγωγή πολλών τεστ – τόσο self όσο και rapid, τα οποία θα πραγματοποιούνται στους συμμαθητές ενός παιδιού που θα διαγνωστεί με .

Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, συζητήθηκε και το να γίνεται τεστ ακόμα και κάθε μέρα εφόσον εντοπιστεί σε κάποιο τμήμα θετικό κρούσμα.

Οι ειδικοί ωστόσο δεν έχουν ακόμα καταλήξει για το πόσα τεστ πρέπει να διεξάγονται, ενώ λουκέτο θα μπαίνει σε τάξη μόνο στην περίπτωση που υπάρξει συρροή κρουσμάτων. Ο αριθμός όμως των κρουσμάτων που θα οδηγεί σε μια τέτοια απόφαση θα διευκρινιστεί το επόμενο διάστημα, αφού προηγηθεί συζήτηση στην Ολομέλεια των ειδικών.

Διαμαρτύρεται η εκπαιδευτική κοινότητα

Τα εκπαιδευτικά σωματεία διαμαρτύρονται για τον τρόπο που ανοίγουν και φέτος τα , καθώς αναφέρουν πως το υπουργείο δεν πήρε τα κατάλληλα μέτρα.

Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου αναφέρει

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων:

Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απαντούν με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζουν την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.

Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, απαντούν με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη και όχι μόνο.

Απέναντι στο αίτημα για καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό, απαντούν με 2ωρες συμβάσεις (!) και απολύσεις καθαριστριών/ών.

Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, απαντούν με self-test  στους μαθητές και επι πληρωμή τεστ στους εκπαιδευτικούς,  πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στην ατομική ευθύνη.

Απέναντι στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, απαντάει με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.

Αντί να λάβουν υπόψη τις σοβαρές ευθύνες που τους βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες τους εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, αντί να πάρουν μέτρα για την αναπλήρωση των πολλαπλών μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στους μαθητές,  για μια ακόμα φορά προσπαθούν με επικοινωνιακά τρικ να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω τους, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους και την ίδια ώρα παίρνουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα που τσακίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.