ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ

Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε με τα δεσμά των μνημονίων και των περικοπών να συνεχίζονται ασταμάτητα. Τα πάντα – μέσα σ αυτά και η εκπαίδευση – υποτάσσονται στο ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονιακών πολιτικών, που επιβάλλουν δανειστές της Ε.Ε.-ΔΝΤ και εφαρμόζουν όλες οι ως τώρα κυβερνήσεις, ακολουθώντας και τις «συμβουλές» του ΟΟΣΑ.

Όμως, όσο περνάει ο καιρός, και η υπόλοιπη καθημερινότητά μας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, οι πλειστηριασμοί, η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και η επέκταση των ελαστικών μορφών απασχόλησης, η τεράστια ανεργία, η μείωση μισθών και συντάξεων με ποικίλους τρόπους, ο περιορισμός του αφορολόγητου, η μείωση κοινωνικών παροχών, οι περικοπές στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων, οι φόροι και τα χαράτσια, συνθέτουν το παζλ της καθημερινότητας του πολίτη. Οι ζωές μας, οι ανάγκες μας, τα δικαιώματά μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των μνημονίων.

Για 7η συνεχή σχολική χρονιά η εκπαίδευση βρίσκεται σε καθεστώς μηδενικών διορισμών, ενώ ταυτόχρονα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε μεγάλες μειώσεις προσλήψεων αναπληρωτών, οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στην ανεργία.

Στην Α΄θμια Εκπαίδευση και στα πλαίσια της εξοικονόμησης προσωπικού προχώρησε σε κατάργηση του Ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος, αυστηροποίηση στις προϋποθέσεις εγγραφής στα ολοήμερα τμήματα, συνεπώς και καταργήσεις τμημάτων (λόγω ανεπαρκούς αριθμού μαθητών), μείωση ωρών διδασκαλίας διδακτικών αντικειμένων σε κάποιες τάξεις , αλλαγές προς το χειρότερο στην Προσχολική Αγωγή με συνέπειες για νήπια και Νηπιαγωγούς (σχολειοποίηση – εντατικοποίηση) που το εύρος τους δεν μπορεί ακόμα να διαπιστωθεί.

Στην Β΄θμια Εκπαίδευση προχώρησε στην αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων στο Γυμνάσιο, στην συγχώνευση τομέων μεταξύ σχολείων, στην μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ. Ταυτόχρονα κατάργησε τη δίωρη μείωση των υπεύθυνων εργαστηρίων και έκανε συνεχείς αλλαγές αναθέσεων μαθημάτων. Μόλις στα μέσα του Σεπτέμβρη δόθηκε νέα εντολή για τη δημιουργία τμημάτων ξενόγλωσσων μαθημάτων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο της γλωσσομάθειας, ενώ αφαιρέθηκε από τους εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής η τετράωρη υποστήριξη των ερευνητικών εργασιών, καθώς και η δυνατότητα τις δίωρης εβδομαδιαίας, εκτός σχολικού προγράμματος ενασχόλησης των εκπαιδευτικών με προγράμματα αγωγής υγείας, πολιτιστικής αγωγής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Από το ασφυκτικό αυτό πλαίσιο δεν θα μπορούσε να ξεφύγει και η Ειδική Αγωγή. Με μια σειρά «μεταρρυθμίσεων», υποβαθμίζεται η Ειδική Αγωγή (1915 προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, αντί των 5.500 εγκεκριμένων αναγκών, ανάθεση Τμημάτων Ένταξης ή Παράλληλης Στήριξης σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και όχι σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, αλλαγή της ισοδυναμίας 1 προς 3 στο σπάσιμο τμημάτων, στα οποία φοιτούν μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες).

Τα νέα αυτά δεδομένα έχουν σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου σχολείου, με τη δημιουργία τμημάτων σχολείων με μεγάλο αριθμό μαθητών και την συνακόλουθη καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Αγωνιζόμαστε για:

ΣΤΙΣ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ – ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΛ. ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ 10.30πμ

Το μέλλον μας ως εργαζόμενων, το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι οι πολιτικές των μνημονίων, οι πολιτικές επιλογές του ΔΝΤ – ΕΕ – ΟΟΣΑ.

Όσοι επιλέγουν και τις εφαρμόζουν είναι απέναντί μας.

ip[
Exit mobile version