Ασκήσεις για βελτίωση στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου

Μια δυσκολία, που μερικές φορές ταλαιπωρεί τα παιδιά, είναι η ελλιπής ή μηδαμινή κατανόηση των κειμένων των σχολικών αλλά και εξωσχολικών βιβλίων, με αποτέλεσμα να μισούν το διάβασμα! Οι ακόλουθες ασκήσεις βοηθούν στην κατανόηση κειμένων και μπορούν να γίνουν σε όλα τα παιδιά αρκεί να προσαρμοστούν ανάλογα με την ηλικία και το αναγνωστικό επίπεδο κάθε μαθητή.
  • Φωναχτή- δυνατή ανάγνωση
1. Για μικρά παιδιά- στην αρχή της α’ δημοτικού
Δίνουυμε λίστες με λέξεις ή προτάσεις. Μετά ζητάμε να μας πει όσες λέξεις θυμάται ή τι έλεγαν οι προτάσεις που διάβασε.
2. Για μεγαλύτερα παιδιά
Χρησιμοποιούμε κείμενα που ήδη έχει διδαχτεί από το σχολικό βιβλίο αλλά και άγνωστα κείμενα- στα άγνωστα κείμενα περιμένουμε η κατανόηση να είναι μικρότερη από ότι στα γνωστά κείμενα. Ζητάμε από το παιδί να διαβάσει δυνατά αφού του πούμε ότι μετά θα ζητήσουμε να μας πει το νόημα αλλά και να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με αυτό που διάβασε.

Είναι σημαντικό να το ξέρει εκ των προτέρων για να προσπαθήσει να συγκεντρωθεί περισσότερο. Σε περίπτωση που δούμε ότι το παιδί δυσκολεύεται πολύ στην ανάγνωση, σταματάμε και βρίσκουμε ένα πολύ πιο εύκολο κείμενο να διαβάσει. Αφού ολοκληρώσει λοιπόν την ανάγνωση, ζητάμε από το παιδί να μας διηγηθεί με δικά του λόγια την ιστορία ή κάνουμε βασικές ερωτήσεις πάνω στο κείμενο. Επίσης με τη φωναχτή ανάγνωση ελέγχουμε και το επίπεδο αναγνωστικής ικανότητας του παιδιού.

  • Βιβλία με εικόνες

Αν το παιδί δεν έχει και την καλύτερη σχέση με την ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων, προτιμήστε να του δώσετε βιβλία με πολλές εικόνες. Δεν είναι τυχαίο που τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες διαβάζουν βιβλία μόνο αν έχουν μέσα σκίτσα και εικόνες!! Βρείτε λοιπόν όμορφα και διαφορετικά βιβλία ειδικά τώρα το καλοκαίρι και βοηθήστε τα παιδιά σας να περνούν δημιουργικά το χρόνο τους!

ip[
Exit mobile version