«Συνδεδεμένος» με την αντίληψη και τη συντονισμένη δράση των κινήσεων ο αντρικός εγκέφαλος, με τη λογική ανάλυση και τη διαίσθηση ο γυναικείος.

Ποες είναι οι διαφορές στην λειτουργία του εγκεφάλου των ανδρών και των γυναικών; Γιατί είναι διαφορετικός; Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Σε μια νέα μελέτη:
Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν Απεικονιστική Μαγνητική Τομογραφία για να μελετήσουν τους εγκεφάλους νέων ανδρών και γυναικών.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι:
· Οι εγκέφαλοι των ανδρών έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν καλύτερα ενιαία καθήκοντα
· Ενώ οι εγκέφαλοι των γυναικών έχουν σχεδιαστεί για να πραγματοποιούν πολλές εργασίες ταυτόχρονα
· Οι γυναίκες είναι επίσης καλύτερες στη κοινωνικοποίηση σε πολυσύχναστες καταστάσεις
· Οι νεότεροι εγκέφαλοι έχουν λιγότερες διαφορές μεταξύ των φύλων σε σχέση με τους εγκέφαλους μεγαλύτερων ηλικιών.

Στις γυναίκες είναι γνωστό εδώ και γενιές – και μια μελέτη υποστηρίζει ότι έχει την απόδειξη.

Επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ο εγκέφαλος των γυναικών είναι «καλωδιωμένος» έτσι ώστε να είναι καλύτερες σε ταυτόχρονες πολλαπλές εργασίες (στο λεγόμενο multitasking).

Σε σύγκριση οι εγκέφαλοι των ανδρών είναι καλύτεροι στο να επικεντρώνονται σε μονές σύνθετες εργασίες – είτε πρόκειται για ανάγνωση ενός χάρτη ή για μαγείρεμα ενός γεύματος .

Οι επιστήμονες μελέτησαν 949 εγκεφάλους νέων ανδρών και γυναικών στη μεγαλύτερη έρευνα του είδους της μέχρι σήμερα . Χρησιμοποιώνταςhi-tech MRI ακολουθίες διάχυσης , χαρτογράφησαν τις συνδέσεις μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του εγκεφάλου .

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι γυναίκες έχουν πολύ καλύτερες συνδέσεις μεταξύ της αριστερής και της δεξιάς πλευράς του εγκεφάλου, ενώ οι άνδρες εμφανίζουν πιο έντονη δραστηριότητα σε επιμέρους τμήματα του εγκεφάλου, ειδικά στην παρεγκεφαλίδα, η οποία ελέγχει τις κινητικές δεξιότητες .

Οι άνδρες έχουν επίσης καλύτερες συνδέσεις μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρος του εγκεφάλου, δίνοντας τους μια καλύτερη ικανότητα στο αντιλαμβάνονται γρήγορα τις πληροφορίες και να τις χρησιμοποιούν αμέσως για την εκτέλεση πολύπλοκων εργασιών .

Αυτό σημαίνει ότι είναι καλύτεροι σε πράγματα , όπως στο να μαθαίνουν να κολυμπούν ή, όπως σύμφωνα με το παλιό μήλο της Έριδος, στη στάθμευση αυτοκινήτων . Οι γυναίκες είναι καλύτερα στο, για παράδειγμα, να θυμούνται ένα πρόσωπο, το οποίο δηλώνει την πραγματοποίηση συνδέσεων μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του εγκεφάλου.

Τα αποτελέσματα είναι πιθανόν να θεωρηθεί ότι υποστηρίζει τη θεωρία πίσω από το best-seller βιβλίο λαϊκής ψυχολογίας «Οι άνδρες είναι από τον Άρη, οι γυναίκες από την Αφροδίτη» – ότι δηλαδή ότι τα δύο φύλα είναι τόσο διαφορετικά όσο δύο εξωγήινες φυλές .

Η Δρ Ragini Verma, η οποία πραγματοποίησε τη μελέτη με συναδέλφους της από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβανίας , δήλωσε: « Φυσικά υπάρχουν διαφορές μεταξύ ατόμων.»
«Αλλά αναρωτηθήκαμε, αν πάρουμε 1.000 άτομα και αναλύσουμε τα δεδομένα στατιστικά, πως θα είναι ο αρσενικός εγκέφαλο και πως ο γυναικείος εγκέφαλος;»

Και εξήγησε: «Η έρευνα δείχνει ότι αν οι γυναίκες και οι άνδρες έχουν μια εργασία που περιλαμβάνει τόσο τη λογική σκέψη όσο και το διαισθητικό τρόπο σκέψης , οι γυναίκες θα το κάνουν καλύτερα – είναι καλύτερες στο να συνδέουν την αριστερή με τη δεξιά πλευρά του εγκεφάλου τους.»
«Αν έχετε μια άμεση δράση που πρέπει να γίνει και θα πρέπει να γίνει τώρα, ο αρσενικός εγκέφαλος είναι περισσότερο προσαρμοσμένος σε κάτι τέτοιο , διότι η προσθοπίσθια δράση είναι πιο έντονα συνδεδεμένη.»

Μιλώντας για την ικανότητα των ανδρών για κινητικές δεξιότητες, είπε : «Η έντονη δραστηριότητα στην παρεγκεφαλίδα σημαίνει ότι οι άνδρες είναι καλύτεροι στο να μαθαίνουν να οδηγούν ένα ποδήλατο, να μαθαίνουν να κολυμπούν, να διαβάζουν χάρτες.

Η μελέτη ανακάλυψε επίσης οι εγκέφαλοι των γυναικών είναι καλύτερα σχεδιασμένοι για κοινωνικοποίηση σε πολυσύχναστες περιστάσεις, διότι οι συνδέσεις στον εγκέφαλό τους κάνουν πιο εύκολο το να θυμούνται ονόματα, πρόσωπα και γεγονότα σε σχέση με ορισμένα άτομα

Πώς διεξήχθη η μελέτη

· Οι επιστήμονες σάρωσαν 949 εγκεφάλους νέων ανδρών και γυναικών στη μεγαλύτερη έρευνα του είδους της μέχρι σήμερα
· Χρησιμοποιώντας hi-tech MRI ακολουθίες διάχυσης, χαρτογράφησαν τις συνδέσεις μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του εγκεφάλου .
· Από τους 949 συμμετέχοντες, 428 ήταν άνδρες και521 ήταν γυναίκες.
· Όλοι ήταν ηλικίας μεταξύ οκτώ και 22 και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ηλικίας 8 έως 13, 13 και τέσσερις μήνες έως 16 , και17 έως 22.

Η μελέτη, με τη συμμετοχή 428 ανδρών και 521 γυναικών ηλικίας μεταξύ 8 και 22,διαπίστωσε ότι οι γυναίκες εγκέφαλοι ήταν καλύτεροι στο να φέρουν ποικίλα κομμάτια πληροφοριών μαζί.

Ο Δρ Verma είπε : «Αν έπρεπε να κάνω μια αποστολή, όπως να θυμηθώ ένα πρόσωπο μέσα σε ένα πάρτυ, είναι απαραίτητο να συνδέσω διάφορα μέρη του εγκεφάλου μου: πότε είδα αυτό το πρόσωπο για τελευταία φορά, τι βλέπω σε αυτόν τον άνθρωπο, αν θυμάμαι αυτό το άτομο από κάπου.»
«Αυτό απαιτεί τη σύνδεση των διαφόρων υπ-δικτύων του εγκέφαλου – κάτι που οι γυναίκες είναι σε καλύτερη θέση να το κάνουμε.»

Ακόμα είπε: «Αν και είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι οι ικανότητες διαφέρουν ανάλογα με το φύλο, η μελέτη έδειξε ότι οι διαφορές αυτές είναι στην «καλωδίωση.»

«Αυτές είναι συνδέσεις υπάρχουν ούτως ή άλλως στον εγκέφαλό σας.
« Φυσικά, μεμονωμένα, θα υπάρχει διακύμανση. Το επόμενο βήμα θα είναι να ποσοτικοποιηθεί αυτή η διακύμανση».
Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών, αναφέρει ότι η διαφορά μεταξύ των δύο φύλων γίνεται αισθητή μόνο μετά την εφηβεία

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ηλικιών,ηλικίας 8 έως 13, 13 και τέσσερις μήνες έως 16 και 17 έως 22. Οι εγκέφαλοι της νεαρότερης ομάδας έδειξαν πολύ μικρότερη διαφορά από ότι εκείνοι των ομάδων μεγαλύτερης ηλικίας.

Η έκθεση αναφέρει ότι : «Τα αποτελέσματα έδειξαν θεμελιώδεις διαφορές στην αρχιτεκτονική του ανθρώπινου εγκεφάλου ανάμεσα στα δύο φύλα.»
«Οι εγκέφαλοι των ανδρών διευκολύνουν τη σύνδεση μεταξύ της αντίληψης και της συντονισμένης δράσης, ενώ οι εγκέφαλοι των γυναικών διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ του αναλυτικού και διαισθητικού τρόπους επεξεργασίας των πληροφοριών.»

Το γεγονός βέβαια ότι οι διαφορές αυτές γίνονται εμφανείς και διακριτές στα δυο φύλα μετά την εφηβεία δηλώνει ότι οι διαφορές αυτές δεν είναι γηγενείς και έμφυτες αλλά επίκτητες. Δηλαδή ότι η εκμάθηση της συμπεριφοράς και του τρόπου σκέψεις είναι υπεύθυνη για τις δομικές και αρχιτεκτονικές αλλαγές στον εγκέφαλο και όχι το αντίστροφο, ότι δηλαδή οι δομικές και αρχιτεκτονικές εγκεφαλικές διαφορές μεταξύ των δυο φύλων έχουν σαν αποτέλεσμα την διαφοροποίηση της συμπεριφοράς και του τρόπου σκέψης.
Κάτι που η έρευνα αυτή δεν αναλύει…