Σύμφωνα με τα επίσημα του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ έως τις 27 Φεβρουαρίου 2019 εισπράχθηκαν από 5,6 εκατ. οχήματα τα οποία απέφεραν στο κράτος 1,1 δισ. ευρώ.

Επίσης πάνω από 123.000 ιδιοκτήτες αποφάσισαν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις όλης της χώρας ώστε να γλιτώσουν από τα χαράτσια και τα τεκμήρια διαβίωσης.

Παράλληλα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αποδεικνύεται ότι βρίσκονται σε Φορολογική Ακινησία περίπου 980.000 οχήματα.

Από την άλλη μεριά η Ελληνική Στατιστική Αρχή αναφέρει στα στοιχεία του 2018 πως ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων ανέρχεται σε πάνω από 8,1 εκατ. οχήματα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα κρατικά οχήματα εκ των οποίων τα 5,2 εκατ. αφορούν σε ΙΧ, το 1,3 εκατ. σε φορτηγά, το 1,5 εκατ. σε δίκυκλα (όλα άνω των 50 κ.εκ.) και πάνω από 26.000 λεωφορεία τα οποία πρέπει να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας.

Επομένως σε σύνολο 8,1 εκατ. οχημάτων πλήρωσαν μόλις 5,6 εκατ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 με αποτέλεσμα αρχικά να φαίνεται πως 2,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους.

Ωστόσο μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με στελέχη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής μας ξεκαθάρισαν πως οι ακινησίες είναι πολύ πιθανό να συμπεριλαμβάνονται στον στόλο των οχημάτων καθώς μπορεί κάποιοι να είχαν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για λίγους μήνες.

Έτσι λοιπόν από το σύνολο των 8,1 εκατ. οχημάτων αφαιρέσαμε τα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και ανέρχονται σε περίπου 1 εκατ. οχήματα με αποτέλεσμα ο αριθμός των ιδιοκτητών που φαίνεται ότι δεν έχουν πληρώσει τα 2019 να ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο!

Να υπενθυμίσουμε πως από τον Απρίλιο του 2018 το Υπουργείο Μεταφορών παίρνει σε καθημερινή βάση από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τις κλοπές των οχημάτων. Κατά συνέπεια σε κάποιες παλαιές ακινησίες, που ήταν στην πραγματικότητα κλοπές, αποκαθίσταται η εικόνα τους σε καθημερινή βάση.

Επίσης υπάρχει και η ηλεκτρονική διασύνδεση με το Taxisnet όσο και με τη βάση δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών ώστε να είναι περισσότερο ξεκάθαρα τα αποτελέσματα.

Τι έγινε πέρυσι

Τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 δεν είχαν 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων ενώ τα αντίστοιχα Τέλη του 2017 δεν είχαν εξοφλήσει περίπου 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες.

Φέτος ωστόσο καταγράφηκε ρεκόρ στην αύξηση των ιδιοκτητών που δεν πλήρωσαν Τέλη Κυκλοφορίας σε ποσοστό 75% καθώς ο αριθμός τους σε σχέση με το 2018 αυξήθηκε κατά 600.000 μονάδες.

Η μεγάλη αύξηση του νέου «κινήματος δεν πληρώνω» στα Τέλη Κυλοφορίας οφείλεται σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αρχικά στην έλλειψη ρευστότητας και αφετέρου στο γεγονός πως οι καταναλωτές που χρωστούν στην Εφορία αδιαφορούν παντελώς πλέον καθώς τα χρέη από τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν είναι άμεσα απαιτητά αλλά προστίθενται στα συνολικά χρέη.

Οπότε όπως επισημαίνουν εφοριακοί στο Newsauto.gr: «Όταν ένας φορολογούμενος χρωστά 5.000 ή 10.000 ευρώ στην Εφορία δεν θα ασχοληθεί καθόλου με τον αν θα επιβαρυνθεί με τα διπλάσια Τέλη Κυκλοφορίας που μπορεί να ανέρχονται από 500 έως και 2.600 ευρώ. Το θέμα είναι να ακινητοποιούνται τα οχήματα που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας ώστε να προστατευθούν οι υπόλοιποι οδηγοί καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ούτε ασφάλεια αλλά ούτε τα περνούν από ΚΤΕΟ και έπειτα το κράτος να θωρακίσει τα έσοδά του».

Όσον αφορά στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 κυμάνθηκαν λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ και ειδικότερα ανήλθαν 1,080 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017.

Επίσης σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών το 2016 οι οφειλές από απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ ενώ για τα επόμενα χρόνια δεν έχει δημοσιευθεί κανένα απολύτως στοιχείο…