Σχεδόν το 40% των θανάτων από τροχαία είναι σε αστικές περιοχές

Σχεδόν το 40% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα είναι σε αστικές περιοχές. Από το σύνολο των θανάτων οι επιβάτες των αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσωπεύουν το 45%, ενώ οι χρήστες δικύκλων αντιπροσωπεύουν το 26% και οι πεζοί το 21%.

Σε όλη την ΕΕ οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους (76%) στους δρόμους. Το μοτίβο είναι ομοιογενές μεταξύ των κρατών-μελών και δεν έχει μεταβληθεί πολύ από το 2010. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαχειρίζεται τα στοιχεία της οδικής ασφάλειας σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου 20 άτομα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς το 2018 στη Γηραιά Ήπειρο.

Το ποσοστό διαφέρει σημαντικά από το ένα κράτος-μέλος στο άλλο, με τις βόρειες και δυτικές χώρες να είναι κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ ως προς τους θανάτους σε αστικά κέντρα, ενώ στη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία τα περισσότερα άτομα σκοτώθηκαν σε αστικές περιοχές από ό,τι στις αγροτικές οδούς.

Υπενθυμίζεται, ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον περασμένο Ιανουάριο- τα περισσότερα οδηγικά τροχαία σημειώθηκαν στην Αττική σε ποσοστό 55,5 και ακολούθησε η Κεντρική Μακεδονία με 21,7%, η Δυτική Ελλάδα με 4,7%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 4,1% και η Πελοπόννησος με 3%. Ωστόσο, περισσότερους νεκρούς είχαμε στην Κεντρική Μακεδονία σε ποσοστό 22,4% και ακολούθησαν η Αττική με 18,4%, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Στερεά Ελλάδα με 10,2%.

ip[
Exit mobile version