Ποιό είναι το τελικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔19/02/2019 - 19:04 | Author: Newsroom Ipaidia

Σε αντίστροφη μέτρηση θα μπει άμεσα η υλοποίηση του σχεδίου για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, καθώς έως το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το σχέδιο νόμου για τον εταιρικό μετασχηματισμό της επιχείρησης, με τη διάσπασή της σε «ΔΕΠΑ Εμπορίας» και «ΔΕΠΑ Υποδομών». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στόχος του ΥΠΕΝ είναι το σχέδιο νόμου να ψηφιστεί στις αρχές Μαρτίου, ώστε τον Ιούνιο να ξεκινήσει από το ΤΑΙΠΕΔ η διαδικασία για την αποκρατικοποίηση της «ΔΕΠΑ Εμπορίας», με την πώληση του 50% συν μίας μετοχής της εταιρείας.

Αναφορά στην ιδιωτικοποίηση της «ΔΕΠΑ Εμπορίας» γίνεται στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, όπου σημειώνεται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας μήνας για την έναρξη της διαδικασίας, από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, για τη διάσπαση της ΔΕΠΑ και τη δημιουργία των δύο ανεξάρτητων εταιρειών, σε εμπορία και δίκτυα αντίστοιχα, εκτιμάται πως θα χρειαστεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δηλαδή τρεις μήνες. Έτσι, με δεδομένο πως ο διαγωνισμός δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν από την πλήρη ολοκλήρωση της διάσπασης, η εκκίνησή του τοποθετείται τον Ιούνιο.

Όπως είναι ήδη γνωστό, στη «ΔΕΠΑ Εμπορίας» θα περιέλθουν οι εμπορικές δραστηριότητες της υφιστάμενης ΔΕΠΑ, δηλαδή η χονδρεμπορική και λιανεμπορική αγορά φυσικού αερίου (η δεύτερη μέσω της απορρόφησης του 100% της ΕΠΑ Αττικής), η λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας (και πάλι μέσω της ΕΠΑ Αττικής), καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου.

Στον αντίποδα, στη «ΔΕΠΑ Υποδομών» θα υπαχθούν τα εγχώρια δίκτυα διανομής (με την απορρόφηση της ΕΔΑ Αττικής, του 51% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας καθώς και της ΔΕΔΑ), αλλά και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB και τα σχεδιαζόμενα διακρατικά έργα (EastMed, IGI Poseidon) που προωθεί η κοινή θυγατρική IGI Poseidon, την οποία έχει συστήσει η επιχείρηση με την ιταλική Edison. Αν και θα παραμείνουν εντός της «ΔΕΠΑ Υποδομών», τα διακρατικά project θα αυτονομηθούν στην πορεία, έπειτα από ένα χρονικό διάστημα μερικών μηνών.

Η ολοκλήρωση της διάσπασης θα ανοίξει τον δρόμο ώστε να αποκρατικοποιηθεί η «ΔΕΠΑ Εμπορίας», με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών. Έτσι, η συμμετοχή του Δημοσίου θα περιοριστεί λίγο κάτω από το 15%. Από την άλλη πλευρά, το Δημόσιο θα διατηρήσει πλειοψηφικό πακέτο στη «ΔΕΠΑ Υποδομών», με σκοπό τα δίκτυα να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο.

Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση της «ΔΕΠΑ Εμπορίας», δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μαζί με το πλειοψηφικό πακέτο του ΤΑΙΠΕΔ να διατεθεί και το ποσοστό των ΕΛΠΕ, τα οποία κατέχουν το 35% της ΔΕΠΑ, καθώς η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων έχει καταστήσει σαφές πως ο Όμιλος δεν επιθυμεί να διατηρήσει ρόλο παθητικού μετόχου στην καινούργια εταιρεία. Πάντως, η «τύχη» αυτού του 35% θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τη «γραμμή πλεύσης» του νέου στρατηγικού επενδυτή των ΕΛΠΕ, ο οποίος θα προκύψει από τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την πώληση του 50,1%.

Σε κάθε περίπτωση, όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι ο διαγωνισμός για τη «ΔΕΠΑ Εμπορίας» θα προσελκύσει σημαντικό αριθμό επενδυτών. Μάλιστα, εγχώριες επιχειρήσεις, όπως η Μυτιληναίος ΜΥΤΙΛ+2,07% και ο Όμιλος Κοπελούζου, έχουν δηλώσει δημόσια το ενδιαφέρον τους, σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική.

Loading...




  • europalso   ideascentral