Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων 2017

Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει σήμερα το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2017, με τα: 1. μαθήματα ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων 2. μαθήματα ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ γενικής παιδείας και ειδικότητας 3. ειδικά μαθήματα των υποψηφίων για εισαγωγή στα οικεία τμήματα καθώς και τον: Ορισμό προθεσμίας υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ. Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 2. Τις διατάξεις του άρθρου 2 της Φ.251/37802/Α5 (ΦΕΚ 698 Β΄/2016) «Διαδικασίες σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου, με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θεσπίστηκε με το Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει». 3. Τις διατάξεις της Φ.151/27299 /Α5 (ΦΕΚ 545 Β΄/2017) Υ.Α. «Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ) σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπ/σης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), και για ειδικό ποσοστό θέσεων 1% επί του αριθμού των θέσεων ανά Τμήμα σε τμήματα σχολών των Πανεπιστημίων». 4.Τις διατάξεις του άρθρου 5 της αριθμ. Φ.253/128314/Β6/29-11-2002 (ΦΕΚ 1538 Β΄) Υ.Α. «Ορισμός των τμημάτων και των σχολών των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων, των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». 5. Τις διατάξεις του ΠΔ 125/2016 (ΦΕΚ 210 Α΄) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών». ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ Α 1. Καθορίζουμε το πρόγραμμα διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης ημερήσιων και της Δ΄ τάξης εσπερινών Γενικών Λυκείων έτους 2017, ως ακολούθως: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2017 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Α 2. Καθορίζουμε το πρόγραμμα διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης ημερήσιων και Δ΄ τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ γενικής παιδείας και ειδικότητας έτους 2017, ως ακολούθως: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2017 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες. Α 3. Καθορίζουμε το πρόγραμμα των εξετάσεων των Ειδικών Μαθημάτων των υποψηφίων για εισαγωγή σε Τμήματα Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και των Σχολών Τουριστικής Εκπ/σης, για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα, ως ακολούθως: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2017 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης : μέχρι τις 08.00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08.30 π.μ., μέχρι τις 14.30 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 15.00 μ.μ. Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα: – των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες, – των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες, – του ειδικού μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά. Β. Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2017-18 ορίζουμε το διάστημα από την Τρίτη 20-6-2017 μέχρι και την Παρασκευή 30-6-2017. Το πρόγραμμα σε μορφή doc

Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Αιτήσεις εισδοχής μέχρι τις 29 Μαρτίου 2017

Με 22 μεταπτυχιακά, 3 προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και δυνατότητες για διδακτορικές σπουδές σε 13 επιστημονικά πεδία, το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου ανακοινώνει την περίοδο υποβολής αιτήσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 με καταληκτική ημερομηνία την 29η Μαρτίου 2017. Το ΑΠΚΥ, δημόσιο και αποκλειστικά εξ αποστάσεως πανεπιστήμιο στην Κύπρο, προσφέρει στον καθένα την πολύτιμη δυνατότητα να παρακάμψει περιορισμούς της συμβατικής διδασκαλίας και να αποκτήσει έναν αξιόπιστο τίτλο σπουδών, εφόδιο για επιστημονική και επαγγελματική εξέλιξη. Αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες μάθησης και ευέλικτη εκπαιδευτική μεθοδολογία, το ΑΠΚΥ προσφέρει υψηλών προδιαγραφών, αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και προπτυχιακά προγράμματα στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, σε μεγάλο εύρος επιστημονικών αντικειμένων, με προσιτά δίδακτρα και υποτροφίες. Οι αιτήσεις εισδοχής για όλα τα προσφερόμενα προγράμματα για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 υποβάλλονται ηλεκτρονικά, μέχρι και τις 29 Μαρτίου 2017, μέσω του ιστοχώρου του ΑΠΚΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://applications.ouc.ac.cy/admissions?sap-language=EL# Πέρα από τα προγράμματα που οδηγούν σε απόκτηση τίτλου σπουδών, το ΑΠΚΥ προσφέρει στο ευρύ κοινό ευκαιρίες παρακολούθησης προγραμμάτων δια βίου μάθησης (αυτοτελείς Θεματικές Ενότητες), που καλύπτουν σύγχρονα γνωστικά πεδία. Ακόμη, με μέσο την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική του μεθοδολογία, το ΑΠΚΥ προσφέρει δυνατότητες πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των Κυπρίων Εθνοφρουρών, καθώς και προγράμματα κατάρτισης σε θέματα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών και επιμόρφωσης, για την εκπαιδευτική μεθοδολογία και τη φοίτηση στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου είναι διαθέσιμες στο www.ouc.ac.cy. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το τηλεφωνικό κέντρο του ΑΠΚΥ στο +357 22411600 ή/και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο [email protected] ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018 πηγή: Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας

Αυτές θα είναι οι νέες συντάξεις – σοκ με βάση τον πληθωρισμό

Συνταξιούχους τριών ταχυτήτων και νέων προσωπικών διαφορών, ανάλογα με το έτος εξόδου από την εργασία, δημιουργεί η νέα τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που αλλάζει τη βάση των αποδοχών στις οποίες θα υπολογίζονται οι συντάξεις. Η απόφαση που ελήφθη, για... τεχνικούς λόγους, να αντικατασταθεί ο συντελεστής μεταβολής των μισθών (που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) με τον συντελεστή μεταβολής του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή έως το 2020 και μετά το 2021 να αρχίσει να «μετρά» η μεταβολή των μισθών στις συντάξιμες αποδοχές, μπορεί να ευνοεί όσους συνταξιοδοτηθούν στο ενδιάμεσο διάστημα και να περιορίζει, κάπως, τις «προσωπικές διαφορές» με τους «παλιούς», όμως, χωρίζει στα τρία τους συνταξιούχους δημιουργώντας νέες «προσωπικές διαφορές»: • Η 1η κατηγορία περιλαμβάνει τη συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων που έχουν συνταξιοδοτηθεί μέχρι τις 12/5/2016. Οι συντάξεις τους είχαν υπολογιστεί με τις «παλιές» ευνοϊκές διατάξεις, είτε ως ποσοστό έως 80% του τελευταίου μισθού είτε με την καλύτερη 2ετία ή 5ετία... Οι συνταξιούχοι αυτοί, βέβαια, θα μάθουν έως το τέλος του 2017 ο καθένας χωριστά την «προσωπική διαφορά» που θα έχουν (έως ότου αυτή... περικοπεί) μετά τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους σύμφωνα με το ν. 4387/2016. • Στη 2η κατηγορία θα βρεθούν όσοι υπέβαλαν ή θα υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης μεταξύ 12/5/2016 και 31/12/2020. Εκτός του ότι η σύνταξή τους θα έχει υπολογιστεί με βάση το νέο Ασφαλιστικό (εθνική + ανταποδοτική σύνταξη με τα νέα χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης), θα ληφθούν υπόψη οι μέσες αποδοχές που είχαν από το 2002 και μετά (δηλαδή θα μετρήσουν οι χαμηλότεροι μισθοί τους) με αναπροσαρμογή, όμως, που θα γίνει με βάση το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ο οποίος ήταν αρνητικός μόνο μετά το 2013, όπως φαίνεται στον πίνακα). Και όχι με βάση τη μέση μεταβολή των μισθών που έπεσαν δραστικά στην περίοδο από το 2012 και μετά. • Στην 3η κατηγορία θα «πέσουν» όσοι υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1/1/2021. Η σύνταξή τους θα υπολογιστεί και πάλι με τις διατάξεις του ν. 4387/2016, αλλά η αναπροσαρμογή των αποδοχών τους θα γίνει με τον Δείκτη Μεταβολής Μισθών. Και, εφόσον ισχύσει η αρχή των «ενιαίων κανόνων», εκ των πραγμάτων θα τεθεί θέμα «προσωπικής διαφοράς» με τους προηγούμενους, αφού θα λαμβάνουν... λιγότερα, αν και έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις. Οι διαφορές Σύμφωνα με παράδειγμα του δικηγόρου Διον. Ρίζου για την «Ημερησία», οι διαφορές για δημόσιο υπάλληλο ΠΕ που αποχωρεί με 35 έτη ασφάλισης και συνταξιοδοτείται με πλήρη σύνταξη φτάνουν στο 25% (-300 ευρώ), ανάλογα με την περίοδο εξόδου. «Η διαφορά σε αυτές τις κατηγορίες θα είναι το τελικό ποσό της σύνταξης που θα μπορεί να είναι διαφορετικό σε περιπτώσεις με τις ίδιες αποδοχές και τον ίδιο αριθμό ημερών ασφάλισης», όπως επισημαίνει: • Αν ανήκει στην 1η κατηγορία, έχει σύνταξη 1.182,03 ευρώ μεικτά (προ αφαίρεσης φόρου και εισφοράς 6% υγειονομικής περίθαλψης) • Αν μπει στη 2η κατηγορία θα έχει σύνταξη 921,56 ευρώ (-260,50 ευρώ, και σε ποσοστό -22%) και • Αν πέσει στην 3η κατηγορία θα λάβει ακόμη χαμηλότερη κατά 4,30% σύνταξη, στα 882,09 ευρώ (συνολικά, 299,94 ευρώ λιγότερα και, σε ποσοστό -25,40%) καθώς η μεταβολή των μισθών φέρνει πιο αρνητικό αποτέλεσμα. Η αλλαγή Την αλλαγή που, εφόσον ψηφιστεί στη Βουλή, θα «ανοίξει» τον δρόμο για την απονομή δεκάδων χιλιάδων συντάξεων που είναι στα συρτάρια, έγινε μετά τη δημόσια παρέμβαση της ΕΛΣΤΑΤ η οποία είχε επιρρίψει στη γ.γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και στο υπουργείο την ευθύνη για την πολύμηνη καθυστέρηση. Εγκαιρα είχε ενημερώσει ότι «οι διαθέσιμες στατιστικές της ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση του συντελεστή μεταβολής των μισθών». Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα από το 2021 και μετά, ωστόσο, θα γίνει «με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που θα υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ», αναφέρεται στην τροπολογία. Το «κούρεμα» Οι διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών και των τελικών ποσών των συντάξεων εκτιμάται ότι θα επηρεάσουν την τελική έκβαση των διαπραγματεύσεων για το προσυμφωνημένο «κούρεμα»: Οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν ζητήσει να μπει μια και έξω (από το 2019 ή το 2020) το «ψαλίδι» στις «προσωπικές διαφορές» των «παλαιών», ενώ η κυβέρνηση ζητεί τη σταδιακή εφαρμογή, σε βάθος τριετίας ή ακόμη και πενταετίας, του μέτρου. Η διάσταση παραμένει καθώς οι δανειστές δεν έχουν «πειστεί» ούτε για την εξέλιξη των εσόδων του ΕΦΚΑ υπό το βάρος των αλλαγών στις εισφορές και στην αγορά εργασίας (διεύρυνση ελαστικών μορφών εργασίας) ούτε και για το ύψος της συνταξιοδοτικής δαπάνης. imerisia

Πρόεδρος ΓΕΝΟΠ – ΔΕΗ: Προχωράμε σε γενναίες ρυθμίσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών σε 18 ή 36 δόσεις προσφέρει η ΔΕΗ για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των καταναλωτών που ξεπερνούν τα 500 ευρώ, ενώ για τα μικρότερα χρέη προβλέπεται «πάγωμα» για έναν χρόνο, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα για τον οφειλέτη. Τα παραπάνω προκύπτουν από δηλώσεις του προέδρου της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, Γεώργιου Αδαμίδη, ο οποίος μιλώντας για τα νέα προγράμματα διακανομισμού έκανε λόγο για «γενναίες ρυθμίσεις, που όμοιές τους δεν κάνει καμία άλλη εταιρεία στη χώρα». Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο κ. Αδαμίδης επισήμανε ότι για τις οφειλές πάνω από 500 ευρώ, «αν θέλει κάποιος να πληρώσει ένα 15% προκαταβολής στο (οφειλόμενο) ποσό του, μπορεί να πάρει τις 36 δόσεις. Αν θέλει να πληρώσει ένα 10% της προκαταβολής, μπορεί να πάρει 18 δόσεις». Ο κ. Αδαμίδης σχολίασε πως υπήρξαν έξι παρατάσεις προκειμένου οι πολίτες να διευθετήσουν τις οφειλές τους, επισημαίνοντας ότι πέρα από τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, υπάρχουν καταναλωτές κατά συνείδηση κακοπληρωτές. «Ένας που έχει ένα μικρό σπίτι ή που είναι φτωχός άνθρωπος, προσπαθεί να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις του. Αυτό το λένε όλα τα στοιχεία. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει μόνο ένα 18% απλήρωτων λογαριασμών στην Ορεστιάδα και στο Διδυμότειχο και να υπάρχει 50% απλήρωτων λογαριασμών στη Ρόδο. Δεν μπορεί να με πείσει κάποιος εμένα ότι στη Ρόδο είναι φτωχότεροι απ’ ό,τι στην Ορεστιάδα» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. «Όταν κάποιος δεν μπορεί να πληρώσει το ρεύμα του, γιατί πραγματικά υπάρχουν και τέτοιοι συνάνθρωποι, εντάσσεται είτε στο κοινωνικό τιμολόγιο είτε στο τιμολόγιο των απόρων, όπου παίρνει και τζάμπα ρεύμα. Αλλά όταν συνειδητά ο άλλος δεν το πληρώνει, γιατί επιλεγεί να πληρώσει το κινητό του τηλέφωνο ή να πληρώσει οτιδήποτε άλλη επιλογή, τότε υπάρχουν προβλήματα» συμπλήρωσε ο κ. Αδαμίδης και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη περίπτωση λογαριασμού ο οποίος δεν εξοφλείτο τα τελευταία επτά χρόνια. «Πρόσφατα μου ήρθε ένα ζήτημα από μία κυρία, η οποία είχε έναν λογαριασμό σε ένα διαμέρισμα 50 τετραγωνικών της τάξης των 3.500,00 ευρώ. Δεν είχε πληρώσει τα τελευταία επτά χρόνια». Ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ – ΔΕΗ έδωσε διευκρινίσεις και για τις εισπρακτικές εταιρείες, για οφειλές «οι οποίες αφορούσαν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα του 2014, για οφειλές από κάποιους οι οποίοι συνειδητά επέλεξαν να εγκαταλείψουν τη ΔΕΗ και να πάνε σε άλλον πάροχο». «(Θέλουμε) να δούμε με ποιον τρόπο μπορούμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί ως ΔΕΗ στην εισπραξιμότητα. Όχι να δοθούν (οι οφειλές) σε εισπρακτικές εταιρείες έτσι όπως τις γνωρίζουμε και να ενοχλούν τους καταναλωτές και να ενοχλούν τον κόσμο [...] Δεν μιλάμε γι’ αυτό» σχολίασε ο κ. Αδαμίδης και πρόσθεσε: «Πάρα πολλοί υποστηρίζουν ότι το ρεύμα είναι ένα αγαθό, συμφωνούμε απόλυτα, αλλά δεν είναι δωρεάν. Δεν μπορεί να είναι δωρεάν. Αυτοί οι οποίοι απολαμβάνουν το δωρεάν ρεύμα, είναι συγκεκριμένοι συμπολίτες μας που πραγματικά ζουν στη φτώχεια και στη δυστυχία».

Διμερής συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών

Διμερής συμφωνία στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ, που θέτουν στο επίκεντρο την προστασία του ελληνικού πλοίου και του Έλληνα ναυτικού, υπεγράφη σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά. Η συμφωνία στοχεύει στην αναβάθμιση του σταθερού θεσμικού πλαισίου των Διμερών Ναυτιλιακών Σχέσεων Ελλάδας - Ισραήλ, ενώ θα συμβάλει στην εμβάθυνση της στρατηγικής σχέσης συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών στον τομέα των μεταφορών. Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην προστιθέμενη αξία της υπογραφείσας Συμφωνίας στην ανατολική Μεσόγειο, που όπως ανέφερε επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο τις άριστες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών. Ισραήλ και Ελλάδα έχουν εδώ και χρόνια σχέσεις στη ναυτιλία, ενώ οι λιμένες του Πειραιά, της Χάιφα και του Αστόντ πάντοτε ήταν σημαντικοί προορισμοί για τα εμπορεύματα ανέφερε η πρέσβης του Ισραήλ στην Αθήνα, κα Ιrit Ben-Abba.

Άνοιξε το taxisnet για τροποποιητικές δηλώσεις εισοδημάτων 2015

Σε λειτουργία βρίσκεται από σήμερα η υπηρεσία υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2015 (χρήση 2015). Η σχετική δυνατότητα προσφέρεται μέσω της εφαρμογής υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων με την ενεργοποίηση της επιλογής "τροποποιητική". Για την υποβολή τροποποιητικής φορολογικής δήλωσης προβλέπεται πρόστιμο 100 ευρώ.

Για τη συνοχή της Ε.Ε. μίλησαν Παυλόπουλος – Τουσκ

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ είχε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος. Ο κ. Παυλόπουλος συνεχάρη τον κ. Τουσκ για την επανεκλογή του και του επισήμανε τις μεγάλες προκλήσεις, οι οποίες σήμερα απειλούν την ενότητα, την συνοχή και την προοπτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του σκληρού πυρήνα της, της Ευρωζώνης. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε στον κ. Τουσκ ότι θα έχει την ανεπιφύλακτη συμπαράσταση της Ελλάδας στην προσπάθεια υπεράσπισης των αρχών και αξιών που διασφαλίζουν την ενότητα, την συνοχή και την προοπτική του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος και του απηύθυνε πρόσκληση να επισκεφθεί την Ελλάδα, την οποία ο κ. Τουσκ αποδέχθηκε ευχαρίστως.

Η πρόταση για την καταβολή σύνταξης σε όσους χρωστούν στα Ταμεία

Ρύθμιση οφειλών ώστε να μπορούν όσοι χρωστούν στα ασφαλιστικά ταμεία να παίρνουν σύνταξη κατέθεσαν 65 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καλώντας την κυβέρνηση να περάσει άμεσα τη σχετική ρύθμιση για να μην στερηθούν το δικαίωμα συνταξιοδότησης ακόμη και όσοι έχουν οφειλές. Η πρόταση αφορά όσους χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές αλλά δεν μπορούν με αντικειμενικά κριτήρια να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και δεν έχουν κανένα άλλο εισόδημα. Με την ερώτηση που απηύθυναν προς την υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προτείνουν να τροποποιήσει τους όρους καταβολής σύνταξης σε οφειλέτες, υποψήφιους συνταξιούχους, μεταβάλλοντας το ανώτατο όριο παρακράτησης, το οποίο ανέρχεται σήμερα στο ποσό των 20.000 ευρώ. Παράλληλα, χαρακτηρίζουν επιτακτική ανάγκη την εξεύρεση λύσης, ώστε οι ασφαλισμένοι να ρυθμίσουν την οφειλή τους, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν. Τι περιλαμβάνει η πρόταση Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ μπορούν να πάρουν σύνταξη, συμψηφίζοντας ή παρακρατώντας τις οφειλές τους από τη σύνταξη, εφόσον οι οφειλόμενες εισφορές τους δεν ξεπερνούν το ύψος των 30 μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων λόγω γήρατος του ασφαλιστικού Οργανισμού, και μέχρι του ανώτατου ποσού των 20.000 ευρώ μετά την προσαύξησή του με πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις. Συνεπώς, αν η οφειλή ξεπερνά το ποσό των 20.000 ευρώ, τότε οι ασφαλισμένοι οφείλουν να πληρώσουν εφάπαξ το επιπλέον των 20.000 ευρώ ποσό προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν. Όπως τονίζουν οι βουλευτές: «Η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλισμένων, λόγω αντικειμενικής αδυναμίας, σταμάτησε να καταβάλει στα ταμεία τις ασφαλιστικές εισφορές, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να καταθέσει αίτημα συνταξιοδότησης». «Σε περίοδο οικονομικής κρίσης, η οποιαδήποτε καταβολή εφάπαξ ποσού αποτελεί σοβαρή δυσκολία για τους ανθρώπους, οι οποίοι έχοντας διακόψει την επαγγελματική τους δραστηριότητα, δεν έχουν άλλους εισοδηματικούς πόρους. Επομένως, είναι εμφανές πως ελάχιστοι είναι οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα εφάπαξ πληρωμής και ως εκ τούτου η πλειοψηφία θα στερηθεί και το μοναδικό εισόδημα που δικαιούται μέσω της σύνταξής του. Συν τοις άλλοις, αξίζει να σημειωθεί και ο κίνδυνος που ελλοχεύει η συγκεκριμένη πρακτική και για τη βιωσιμότητα των ταμείων, αφού δεν θα εισπράττει καθόλου έσοδα, από τους συγκεκριμένους οφειλέτες», καταλήγουν οι ερωτώντες βουλευτές. news

Εκλεισε το αφορολόγητο. Τι ζητούν οι δανειστές για ομαδικών απολύσεων, ασφαλιστικό

Προχωράει όπως όλα δείχνουν σε επίπεδο διαβουλεύσεων μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών η μείωση του αφορολόγητου. Στόχος των δύο πλευρών είναι μια συνολική συμφωνία τον Απρίλιο. Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπρόσωποι του κουαρτέτου αναχώρησαν από την Αθήνα την περασμένη Πέμπτη, έχοντας εκπονήσει ένα πρόγραμμα τηλεδιασκέψεων τόσο σε τεχνικό, όσο και σε ανώτερο επίπεδο. Μέχρι τώρα φαίνεται ότι τα εργασιακά και το ασφαλιστικό είναι τα δύο θέματα που θα ταλαιπωρήσουν την ελληνική πλευρά. Στα εργασιακά, το ΔΝΤ επιμένει στην αύξηση του ορίου των ομαδικών απολύσεων, επαναφορά του λοκ άουτ και διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος συλλογικών διαπραγματεύσεων ενώ στο ασφαλιστικό επιμένουν για άμεση εφαρμογή των περικοπών στις συντάξεις με στόχο την εξοικονόμηση 1% του ΑΕΠ προκαλεί την κυβερνητική άρνηση. Το οικονομικό επιτελείο ζητά, οι όποιες περικοπές στις συντάξεις να εφαρμοστούν σταδιακά από το 2020 σε ορίζοντα πενταετίας στο ιδανικό σενάριο ή έστω σε ορίζοντα τριετίας. Η μείωση του αφορολογήτου ορίου από την άλλη είναι σχεδόν κλεισμένη. Σύμφωνα με πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές, ο συμβιβασμός στήνεται σε μείωση του αφορολογήτου στα 5.900 ευρώ με διατήρηση του πρώτου συντελεστή στο 22% καθώς διαπιστώθηκε ότι εάν ο συντελεστής μειωνόταν δραστικά, τότε για να προκύψει αύξηση εσόδων 1% του ΑΕΠ θα έπρεπε το αφορολόγητο να μειωθεί πολύ χαμηλότερα από τα 5.000 ευρώ. Στα αντίμετρα, οι προσπάθειες της κυβέρνησης για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 35% φαίνεται ότι δεν απέδωσαν. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον η διαπραγμάτευση εστιάζεται σε μείωση κατά 15%. Η κυβέρνηση θέλει τις ελαφρύνσεις στο φόρο ακινήτων να τις καρπωθούν τα χαμηλότερα κλιμάκια περιουσίας, οι δανειστές δείχνουν προς την κατεύθυνση του συμπληρωματικού φόρου που αφορά όσους έχουν περιουσία άνω των 200.000 ευρώ. Ανάλογες τριβές εντοπίζονται και στη μείωση του φόρου εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα. Οι δανειστές θέλουν κυρίως μείωση του φόρου για τις επιχειρήσεις. news

Μισθοί κάτω των 800 ευρώ για το 50% των εργαζομένων και πραγματική ανεργία στο 30%

Δραματικά είναι τα στοιχεία που καταγράφει η ετήσια έκθεση του ΙΝΕ - ΓΣΕΕ για την αγορά εργασίας. Η μείωση των μισθών σε επίπεδα κάτω των 800 ευρώ μικτά για περισσότερους από τους μισούς εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, η απόλυτη κυριαρχία των συμβάσεων μερικής απασχόλησης έναντι της πλήρους, η σημαντική αύξηση του ποσοστού φτώχειας από το 27,7% που ήταν το 2010 στο 35,7% το 2015 και η πραγματική ανεργία (30%) είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς εργασίας. Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΝΕ – ΓΣΕΕ, η κατανομή των μηνιαίων αποδοχών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα είναι η εξής: έως 799 ευρώ ποσοστό 51,6% (15,2% μέχρι 499 ευρώ, 23,6% μεταξύ 500-699 ευρώ και 12,8% μεταξύ 700-799 ευρώ), μεταξύ 800 και 999 ευρώ ποσοστό 17,3% και άνω των 1.000 ευρώ ποσοστό 17,8% (11,1% μεταξύ 1.000-1.299 ευρώ και 6,7% άνω των 1.300 ευρώ). Αντίστοιχα, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα: κάτω των 800 ευρώ ποσοστό 11% (3,1% έως 499 ευρώ, 3,5% μεταξύ 500-699 ευρώ και 4,4% μεταξύ 700-799 ευρώ), μεταξύ 800-999 ευρώ ποσοστό 23,6% και άνω των 1.000 ευρώ ποσοστό 54,4% (38,5% μεταξύ 1.000-1.299 ευρώ και 15,7% άνω των 1.300 ευρώ). Το Ινστιτούτο εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του, καθώς σύμφωνα με τις δικές του εκτιμήσεις, το πραγματικό ποσοστό ανεργίας αγγίζει το 29,6%. Όπως εξηγεί, το 68,9% των εργαζομένων με μερική απασχόληση δηλώνει ότι ο λόγος για τον οποίο απασχολείται με αυτή τη μορφή εργασίας είναι ότι δεν μπορούσε να βρει πλήρη απασχόληση. Η μακροχρόνια ανεργία την ίδια ώρα, συνεχίζει να κινείται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%. Στο ίδιο πλαίσιο, επισημαίνεται ότι το ποσοστό ανεργίας εμφανίζεται σημαντικά υψηλότερο στις γυναίκες (27,2%) σε σχέση με τους άνδρες (18,9%), αλλά και στις νεότερες ηλικίες σε σχέση με τις γηραιότερες. Ειδικότερα, η ανεργία στην ηλικιακή ομάδα 15-24 ετών βρίσκεται στο 44,2%, στην ηλικιακή ομάδα 25-29 ετών στο 33,2%, στην ηλικιακή ομάδα 30-44 ετών στο 21,5%, στην ηλικιακή ομάδα 45-64 ετών στο 18,5% και τέλος στην ηλικιακή ομάδα 65-74 στο 13%.

Σύνταξη στα 59 με τα νέα όρια ηλικίας. Ποιους ασφαλισμένους αφορά

Ευκαιρίες για σύνταξη από τα 59 έχουν 500.000 ασφαλισμένοι έως το 2020. Από το 2021 τα περιθώρια εξόδου στενεύουν και από το 2022 όλα τα όρια ηλικίας θα είναι στο 67ο έτος για πλήρη σύνταξη ή στο 62ο έτος αν οι ασφαλισμένοι συμπληρώνουν και 40 χρόνια εργασίας. Oι αλλαγές δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί και έτσι στο διάστημα που μεσολαβεί όσο πιο γρήγορα αποχωρήσουν όσοι έχουν τις προϋποθέσεις τόσο περισσότερα θα γλιτώσουν από τις μειώσεις συντάξεων. Με το νέο νόμο για τον υπολογισμό των συντάξεων όσοι αποχωρήσουν μέχρι το 2018 θα έχουν μεν αλλαγή στο ποσό και θα πάρουν λιγότερα σε σχέση με πριν, πλην όμως οι νέοι συνταξιούχοι θα γλιτώσουν ένα μέρος της μείωσης, που για το 2017 είναι το 33% και για το 2018 είναι το 25%. Οσοι αποχώρησαν το 2016 γλιτώνουν το 50% της μείωσης. Αυτές οι απαλλαγές από τις περικοπές ισχύουν για τις νέες συντάξεις που σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν από το παλιό σύστημα έχουν μείωση άνω του 20%. Για παράδειγμα, αν η σύνταξη είναι 1.000 ευρώ και η παλιά που θα έπαιρναν βγαίνει στα 1.300 ευρώ, η μείωση είναι 23%. Με έξοδο το 2016 εφαρμόζεται το 50% της μείωσης, με έξοδο το 2017 εφαρμόζεται το 67% της μείωσης και με έξοδο το 2018 θα έχουν το 75% της μείωσης. Επομένως, η σύνταξη των 1.000 ευρώ θα είναι: • Στα 1.150 ευρώ με έξοδο το 2016, καθώς από τα 300 ευρώ της μείωσης «χαρίζεται» το 50%, δηλαδή τα 150 ευρώ αποτελούν προσωπική διαφορά. • Στα 1.100 ευρώ με έξοδο το 2017, καθώς από τα 300 ευρώ της μείωσης θα εφαρμοστούν τα 200 και τα άλλα 100 ευρώ έχουν απαλλαγή, δηλαδή δεν περικόπτονται. • Στα 1.075 ευρώ με έξοδο το 2019, καθώς από τα 300 ευρώ της μείωσης θα εφαρμοστούν τα 225 ευρώ και τα άλλα 75 ευρώ θα είναι προσωπική διαφορά. Η μεταβατική περίοδος λήγει το 2019, οπότε όσοι αποχωρήσουν τότε θα παίρνουν τη σύνταξη με όλο το ποσοστό μείωσης, χωρίς καμία απαλλαγή, δηλαδή 1.000 ευρώ. Μέχρι στιγμής, η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς δεν έχει συζητηθεί για τους νέους από 13/5/2016 και μετά συνταξιούχους, αλλά αυτό που ζητά η τρόικα και συζητά το υπουργείο Εργασίας είναι το «ψαλίδι» στις προσωπικές διαφορές των παλιών συνταξιούχων, γιατί, έτσι κι αλλιώς, ο νέος νόμος δίνει λιγότερα σε όσους αποχωρούν από 13/5/2016 και μετά. Οι 4 κατηγορίες που κλειδώνουν την έξοδο από τα 59 Τα παράθυρα συνταξιοδότησης έως το 2020 μπορούν να αξιοποιήσουν 4 μεγάλες κατηγορίες ασφαλισμένων, ανάλογα με τα έτη ασφάλισης έως το 2012 και το συνολικό χρόνο που έχουν ή συμπληρώνουν κατά την έξοδο στη σύνταξη. Πλήρη σύνταξη από τα 59 κλειδώνουν: 1. Υπάλληλοι Δημοσίου, ΔΕΚΟ, τραπεζών και ασφαλισμένοι ΙΚΑ με 35ετία και 37ετία. 2. Γονείς με 25ετία. 3. Εργαζόμενοι στα βαρέα. 4. Γυναίκες που έκλεισαν τα 60 από 19/8/2015 ή τα 62 σήμερα και δικαιούνται πλήρη από ΙΚΑ και Ταμεία ΔΕΚΟ, τραπεζών με το ηλικιακό κριτήριο των 55 ετών που είχαν πιάσει το 2010. Τα όρια ηλικίας για πλήρη σύνταξη από το Δημόσιο 1. Ασφάλιση πριν από το 1983 και Δημόσιο μετά το 1983 με 37ετία: Μπορούν να αποχωρήσουν με 37 έτη. Προϋπόθεση να έχουν 25ετία με τα χρόνια εντός και εκτός Δημοσίου έως το 2010. Για παράδειγμα, ασφαλισμένος με 37 έτη το 2017 συνταξιοδοτείται στα 57,8 ετών. Αν έχει 37 το 2020 βγαίνει στα 60,2 ετών και από το 2022 πάει στα 62 αλλά θα χρειαστεί 40 έτη. 2. Πρόσληψη στο Δημόσιο πριν από το 1983 και 35ετία: Συνταξιοδοτούνται όταν κλείσουν 35 έτη, ανεξάρτητα από το πότε κλείνουν τα 58. Για παράδειγμα, με 35ετία το 2016 σύνταξη στα 59, με 35ετία το 2017 σύνταξη στα 59,6, με 35ετία το 2018 σύνταξη στα 60, με 35ετία το 2019 σύνταξη στα 60,6, με 35ετία το 2020 σύνταξη στα 61, με 35ετία το 2021 σύνταξη στα 61,6 και με 35ετία το 2022 σύνταξη στα 62 αλλά με 40 έτη συνολικό χρόνο ασφάλισης. 3. Πρόσληψη μετά το 1983 και 35ετία: Αποχωρούν με 35ετία και αφού συμπληρώσουν το 58ο έτος. Από τα 35 έτη τα 25 θα πρέπει να τα έχουν έως το 2010 για να κατοχυρώσουν το όριο ηλικίας που θα ισχύει όταν κλείσουν τα 58 και θα έχουν συνολικά 35 έτη. Για παράδειγμα: 35 χρόνια το 2016 και ηλικία 58 το 2017, σύνταξη στα 59,6. Αν έρθουν πρώτα τα 58 και μετά τα 35, τότε πάλι το όριο καθορίζεται ανάλογα με το έτος που ο ασφαλισμένος έχει αθροιστικά τα 35 και τα 58. Αν, λοιπόν, έχει τα 58 το 2015 αλλά τα 35 έτη το 2018, θα βγει στη σύνταξη στα 60. 4. Μητέρες με 25ετία έως το 2010: Αποχωρούν από τα 55, εφόσον κλείνουν το 50ό έτος από 19/8 μέχρι 31/12/2015. Με το 50ό έτος το 2016 σύνταξη στα 56,9, για το 2017 σύνταξη στα 58,5, για το 2018 σύνταξη στα 60,2 κ.ο.κ. ελεύθερος τύπος

Ντάισελμπλουμ: «Αντίμετρα» μετά το 2019 μόνο αν το πρωτογενές πλεόνασμα ξεπεράσει το 3,5%

Σε πλήρη αντίθεση με τις διακηρύξεις της κυβέρνησης για μέτρα με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα «βρέξει-χιονίσει» το 2019 έρχονται οι αποκαλύψεις για όσα περιλαμβάνει το έγγραφο - «βόμβα» που έστειλε στο ολλανδικό Κοινοβούλιο ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ. Tα αντίμετρα «θα μπορούν να αναπτυχθούν όταν θα υπάρχει δημοσιονομικός χώρος πάνω από τους στόχους του προγράμματος για το πρωτογενές ισοζύγιο του Προϋπολογισμού» δηλώνει ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ στο συγκεκριμένο έγγραφο που εστάλη την Παρασκευή 10 Μαρτίου στην ολλανδική Βουλή ενόψει του Eurogroup της 20ης Μαρτίου. «Όλα τα λεφτά είναι μια λέξη που είπε ο κ. Μοσκοβισί: Νet. Καθαρά. Δηλαδή, καθαρή δημοσιονομική επιβάρυνση δεν θα υπάρχει. Αν πάρουμε για παράδειγμα 1 δισ. μέτρα θα πάρουμε και 1 δισ. θετικά μέτρα» δήλωνε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος στις 23 Φεβρουαρίου. Αυτό είναι εμφανές πλέον ότι δεν ισχύει από την πλευρά των Ευρωπαίων και του ΔΝΤ και είναι ένα από τα θέματα που προκάλεσε την έκρηξη του κ. Τσακαλώτου την δεύτερη μόλις μέρα των επαφών με τους Θεσμούς στην Αθήνα, στις 8 Μαρτίου. Όπως αποκάλυψε το «Πρώτο Θέμα» την Κυριακή τα αντίμετρα δεν θα εφαρμόζονται όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Σε αντίθεση με το αφήγημα περί «μηδενικής επιβάρυνσης» ("net") μέτρων και αντιμέτρων, Ευρωπαίος αξιωματούχος ξεκαθάρισε μιλώντας στο protothema.gr ότι «αντίμετρα θα υπάρχουν μόνον αν ξεπερνιέται ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% του ΑΕΠ. Δεν έχει συμφωνηθεί να γίνονται ταυτόχρονα. Η ουδετερότητα, έτσι όπως την εννοεί η κυβέρνηση, δεν ισχύει, δηλαδή ότι "βρέξει-χιονίσει" αν ληφθούν μέτρα 3,6 δισ. για συντάξεις και αφορολόγητο, θα υπάρχουν 3,6 δισ. αντίμετρα». Άρα αν τα νέα μέτρα φτάνουν μόνο για να πιαστεί και όχι για να ξεπεραστεί ο στόχος του 3,5% τότε τα αντίμετρα θα είναι μηδενικά. Οι φορο-ελαφρύνσεις για τις οποίες μιλούν εκτενώς στελέχη της κυβέρνησης θα πρέπει να συμφωνούνται προηγουμένως με τους Θεσμούς και να εφαρμόζονται κατά το πρότυπο των διατάξεων για τον δημοσιονομικό «κόφτη» (στην περίπτωση υπερ-απόδοσης) που υπάρχουν στο τεχνικό και στο συμπληρωματικό μνημόνιο. Έτσι, για το 2019, όταν και θα τεθούν σε ισχύ οι περικοπές για συντάξεις-αφορολόγητο, θα επιτρέπεται η διανομή του όποιου πλεονάσματος πάνω από το 3,5% του ΑΕΠ. Στο περιθώριο των διαβουλεύσεων με τους Θεσμούς στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι αναζητείται ακόμη αλλά δε έχει συμφωνηθεί ένας μηχανισμός (ex ante) ο οποίος θα μπορεί να προβλέπει την απόδοση του 2019 από το καλοκαίρι του 2018, πριν λήξει το τρίτο μνημόνιο, ωστόσο οι δύο πλευρές δεν έχουν συμφωνήσει στο θέμα αυτό.

ΟΑΕΔ: Διατηρούν τα επιδόματα οι άνεργοι που συμμετέχουν σε προγράμματα εκπαίδευσης

Το δικαίωμα να διατηρούν την ιδιότητα του ανέργου και να λαμβάνουν το επίδομα τακτικής και μακροχρόνιας ανεργίας οι άνεργοι που συμμετέχουν σε προγράμματα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ), προβλέπει διευκρινιστική εγκύκλιος του ΟΑΕΔ για τον νόμο 4430/2016. Οι άνεργοι για να διατηρήσουν την ιδιότητα του ανέργου και να λαμβάνουν και το επίδομα ανεργίας θα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες σωρευτικές προϋποθέσεις: - Να είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων τουλάχιστον για 4 μήνες - Να δηλώσουν τα στοιχεία του προγράμματος στο οποίο θα συμμετέχουν με μια απλή δήλωσή τους στον ΟΑΕΔ - Να έχουν παρέλθει 2 ημερολογιακά έτη από την προηγούμενη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης. Η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση φέρνει σημαντικές αλλαγές στο μέχρι σήμερα ισχύον καθεστώς για τους ανέργους που συμμετέχουν σε προγράμματα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης. Πρώτον ο χρόνος κατάρτισης λογίζεται πλέον και ως χρόνος ανεργίας, καθώς οι άνεργοι που συμμετείχαν σε αντίστοιχα προγράμματα, σύμφωνα με τον παλιό νόμο, παρέμεναν εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του Οργανισμού, αλλά ο χρόνος κατάρτισης δεν προσμετρούνταν ως χρόνος ανεργίας. Δεύτερον, οι επιδοτούμενοι άνεργοι μπορούν να παίρνουν ταυτόχρονα το επίδομα ανεργίας και την αποζημίωση από την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης. Ο παλιότερος νόμος προέβλεπε συμψηφισμό επιδόματος και αποζημίωσης. Διευκρινίζεται ότι όσον αφορά στους μακροχρόνια ανέργους οι προϋποθέσεις είναι δύο, αφού η πρώτη (εγγραφή για τουλάχιστον 4 μήνες στο μητρώο ανέργων) πληρείται εξ ορισμού.

ΝΔ: O κ. Τσίπρας πέτυχε ως ψεύτης, αλλά απέτυχε ως πρωθυπουργός

O κ. Τσίπρας πέτυχε ως ψεύτης, αλλά απέτυχε ως πρωθυπουργός, τονίζει η ΝΔ, σχολιάζοντας το σημερινό άρθρο του πρωθυπουργού στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Σε ανακοίνωσή του, το γραφείο Τύπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει πως «ο κ. Τσίπρας, με όσα λέει για την αξιολόγηση, την ποσοτική χαλάρωση και τα μέτρα για το χρέος, συνεχίζει την τακτική του εμπαιγμού» προσθέτοντας πως «είναι ο ίδιος που διακήρυσσε, κατ' επανάληψη, ότι η δεύτερη αξιολόγηση θα έκλεινε μέσα στον περασμένο χρόνο. Που διαβεβαίωνε, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι είναι πιο κοντά από ποτέ στη ρύθμιση του χρέους. Που τοποθετούσε, τον περασμένο Οκτώβριο, την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης στις αρχές του 2017 και που με άρθρο του στην ίδια εφημερίδα, τον περασμένο Νοέμβριο, διαβεβαίωνε πως όλα αυτά θα γίνονταν έγκαιρα». «Δυστυχώς για τη χώρα, ο κ. Τσίπρας πέτυχε ως ψεύτης, αλλά απέτυχε ως πρωθυπουργός» καταλήγει η ανακοίνωση της ΝΔ.

ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: Στο 29,6% η πραγματική ανεργία. Σύγκριση μισθών σε ιδιωτικό και δημόσιο

Δραματικά είναι τα στοιχεία που καταγράφει η ετήσια έκθεση του ΙΝΕ - ΓΣΕΕ για την αγορά εργασίας. Η μείωση των μισθών σε επίπεδα κάτω των 800 ευρώ μικτά για περισσότερους από τους μισούς εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, η απόλυτη κυριαρχία των συμβάσεων μερικής απασχόλησης έναντι της πλήρους, η σημαντική αύξηση του ποσοστού φτώχειας από το 27,7% που ήταν το 2010 στο 35,7% το 2015 και η πραγματική ανεργία (30%) είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς εργασίας. Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΝΕ – ΓΣΕΕ, η κατανομή των μηνιαίων αποδοχών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα είναι η εξής: έως 799 ευρώ ποσοστό 51,6% (15,2% μέχρι 499 ευρώ, 23,6% μεταξύ 500-699 ευρώ και 12,8% μεταξύ 700-799 ευρώ), μεταξύ 800 και 999 ευρώ ποσοστό 17,3% και άνω των 1.000 ευρώ ποσοστό 17,8% (11,1% μεταξύ 1.000-1.299 ευρώ και 6,7% άνω των 1.300 ευρώ). Αντίστοιχα, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα: κάτω των 800 ευρώ ποσοστό 11% (3,1% έως 499 ευρώ, 3,5% μεταξύ 500-699 ευρώ και 4,4% μεταξύ 700-799 ευρώ), μεταξύ 800-999 ευρώ ποσοστό 23,6% και άνω των 1.000 ευρώ ποσοστό 54,4% (38,5% μεταξύ 1.000-1.299 ευρώ και 15,7% άνω των 1.300 ευρώ). Το Ινστιτούτο εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του, καθώς σύμφωνα με τις δικές του εκτιμήσεις, το πραγματικό ποσοστό ανεργίας αγγίζει το 29,6%. Όπως εξηγεί, το 68,9% των εργαζομένων με μερική απασχόληση δηλώνει ότι ο λόγος για τον οποίο απασχολείται με αυτή τη μορφή εργασίας είναι ότι δεν μπορούσε να βρει πλήρη απασχόληση. Η μακροχρόνια ανεργία την ίδια ώρα, συνεχίζει να κινείται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%. Στο ίδιο πλαίσιο, επισημαίνεται ότι το ποσοστό ανεργίας εμφανίζεται σημαντικά υψηλότερο στις γυναίκες (27,2%) σε σχέση με τους άνδρες (18,9%), αλλά και στις νεότερες ηλικίες σε σχέση με τις γηραιότερες. Ειδικότερα, η ανεργία στην ηλικιακή ομάδα 15-24 ετών βρίσκεται στο 44,2%, στην ηλικιακή ομάδα 25-29 ετών στο 33,2%, στην ηλικιακή ομάδα 30-44 ετών στο 21,5%, στην ηλικιακή ομάδα 45-64 ετών στο 18,5% και τέλος στην ηλικιακή ομάδα 65-74 στο 13%. newsbeast

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 0,7% παρουσίασε ο δείκτης μισθών στο δ’ τρίμηνο του 2016

Μείωση 0,7% παρουσίασε ο δείκτης μισθών χωρίς καμία διόρθωση (εποχική ή διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργασίμων ημερών) στο σύνολο της οικονομίας (εκτός από τον πρωτογενή τομέα και τις δραστηριότητες των νοικοκυριών) το δ' τρίμηνο πέρυσι σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δ' τριμήνου 2015, έναντι μηδενικής μεταβολής κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2015 προς το 2014. Επίσης, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο ίδιος δείκτης, με εποχική διόρθωση αλλά χωρίς διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργασίμων ημερών, παρουσίασε αύξηση 0,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του δ' τριμήνου 2015, έναντι αύξησης 0,4% την αντίστοιχη σύγκριση το 2015 προς το 2014. Επίσης, ο ίδιος δείκτης, με διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργασίμων ημερών αλλά χωρίς εποχική διόρθωση, εμφάνισε μείωση 2%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δ' τριμήνου 2015, έναντι μείωσης 0,7% την αντίστοιχη σύγκριση το 2015 προς το 2014.

Οι μεγάλοι χαμένοι και οι κερδισμένοι στη μάχη των φόρων

Ιδιοκτήτες ακινήτων που εισπράττουν ενοίκια, ελεύθεροι επαγγελματίες, μισθωτοί με εισόδημα και από ελευθέρια επαγγέλματα, αλλά και αγρότες θα δυσαρεστηθούν φέτος ιδιαίτερα από τις δοσοληψίες τους με την εφορία. Από την άλλη μεριά κερδισμένοι θα είναι οι βουλευτές που έχουν αφορολόγητο έως και 77% για τα εισοδήματα που λαμβάνουν ετησίως από τις δραστηριότητές τους στο Κοινοβούλιο. Με την εφαρμογή του νέου φορολογικού στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων, εκατομμύρια μισθωτοί, συνταξιούχοι, αγρότες και ιδιοκτήτες ακινήτων θα κληθούν να καταβάλουν σημαντικά αυξημένα ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης αναμένεται να ισχύσει φέτος κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος που θα υποβληθούν μετά το Πάσχα. Ωφελημένοι από την εφαρμογή του νέου αυτού συστήματος θα είναι μόνο οι πολιτικοί, για τους οποίους η ειδική εισφορά αλληλεγγύης μειώνεται έως 1.999 ευρώ και ταυτόχρονα προβλέπεται για πρώτη φορά έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα ολόκληρης της δαπάνης που καταβάλλουν για την οικονομική ενίσχυση των κομμάτων στα οποία ανήκουν. Φέτος, κατά την ηλεκτρονική υποβολή και εκκαθάριση των δηλώσεων για τη φορολογία των εισοδημάτων του έτους 2016, θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 112 του «μνημονιακού» νόμου 4387/2016 με τις οποίες επήλθαν ριζικές αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Αναλυτικά οι περιπτώσεις -«Φουσκωμένο» θα δουν τον τελικό «λογαριασμό» τους οι ελεύθεροι επαγγελματίες λόγω της αύξησης της προκαταβολής φόρου από το 75% στο 100%, αλλά και όσοι δηλώνουν εισοδήματα άνω των 33.000 ευρώ, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν υψηλότερο, σε σχέση με πέρυσι, φόρο, λόγω της νέας φορολογικής κλίμακας που ισχύει με συντελεστές από 22% έως 45%. -Στους μεγάλους «χαμένους» συγκαταλέγονται και μισθωτοί οι οποίοι έχουν και παράλληλη δραστηριότητα ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Και αυτό γιατί με βάση το νέο φορολογικό καθεστώς που ισχύει τα εισοδήματα, από μισθούς και ελευθέρια επαγγέλματα, αθροίζονται και φορολογούνται με βάση τη νέα κλίμακα, ενώ μέχρι πέρυσι τα εισοδήματα από ελευθέριο επάγγελμα φορολογούνταν με συντελεστές 26% και 33%. -Μεγάλη ζημιά καταγράφουν και οι ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι εισπράττουν ενοίκια, λόγω της αύξησης των συντελεστών, από το 11% στο 15% για ποσά έως και 12.000 ευρώ, από 33% στο 35% για εισοδήματα από 12.001 έως και 35.000 ευρώ, αλλά και από 33% σε 45% για εισοδήματα άνω των 35.001 ευρώ. -Οι αγρότες με ετήσιο εισόδημα άνω των περίπου 22.000 ευρώ φορολογούνται πλέον με την ίδια κλίμακα των μισθωτών και συνταξιούχων, δηλαδή με συντελεστές από 22% έως και 45%. -Οι βουλευτές από την άλλη για καθαρό εισόδημα ύψους 74.000 ευρώ πληρώνουν φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης που αντιστοιχεί στο ποσό των 17.000 ευρώ. Το συνολικό ποσό των φόρων που πληρώνει ένας βουλευτής χωρίς προστατευόμενα τέκνα για εισόδημα 74.000 ευρώ από κοινοβουλευτική δραστηριότητα είναι μόλις 5.967,14 ευρώ, αφού επιβαρύνεται μόνο για τις 17.000 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος. news

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Απριλίου

Από τις 30 Μαρτίου μέχρι τις 4 Απριλίου, θα καταβληθούν οι συντάξεις Απριλίου σε ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, Δημόσιο, και ΝΑΤ. Αναλυτικά: - Το Δημόσιο θα καταβάλει τις συντάξεις στις 30 Μαρτίου 2017 ημέρα Πέμπτη. - Το ΙΚΑ θα καταβάλει τις συντάξεις στις 30 Μαρτίου 2017 ημέρα Πέμπτη. - Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλει τις συντάξεις στις 03 Απριλίου 2017 ημέρα Δευτέρα. - Ο ΟΓΑ θα καταβάλει τις συντάξεις στις 03 Απριλίου 2017 ημέρα Δευτέρα. - Το ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβάλουν τις συντάξεις στις 30 Μαρτίου 2017 ημέρα Πέμπτη. - Το ΕΤΕΑ θα καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις στις 4 Απριλίου 2017 ημέρα Τρίτη. - Τα υπόλοιπα Ταμεία του Υπουργείου Εργασίας θα κατα-βάλουν τις συντάξεις στις 30 Μαρτίου 2017 ημέρα Πέμπτη.

Αφορολόγητο κάτω από τις 6.000 ευρώ και νέες περικοπές-σοκ στις συντάξεις

Αφορολόγητο όριο κάτω από τις 6.000 ευρώ και νέες περικοπές-σοκ στις συντάξεις θα περιλαμβάνει η νέα επώδυνη συμφωνία επικαιροποίησης του Μνημονίου ΙΙΙ που θα αναγκαστεί να υπογράψει η κυβέρνηση της… Αριστεράς κατόπιν αυστηρών εντολών και υποδείξεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και των λοιπών δανειστών. Το αργότερο μέχρι τα τέλη Μαΐου η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. θα πρέπει να έχει νομοθετήσει το νέο «πακέτο» των επαχθών δημοσιονομικών μέτρων που απαίτησαν οι δανειστές και το οποίο θα περιλαμβάνει τη μείωση του αφορολόγητου ορίου των μισθωτών, των συνταξιούχων και των κατ’ επάγγελμα αγροτών από τα επίπεδα των 8.636-9.545 ευρώ κοντά στα επίπεδα των περίπου 5.500, καθώς επίσης και την κατάργηση της λεγόμενης «προσωπικής διαφοράς» στις κύριες συντάξεις, που θα έχει ως συνέπεια την περαιτέρω μείωση όλων των συντάξεων έως και πάνω από 30%. Το ακριβές μέγεθος των περικοπών αλλά και το πότε ακριβώς θα εφαρμοστούν οι μειώσεις στις συντάξεις είναι θέματα τα οποία δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Πιο αναλυτικά, στο σημείο όπου βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της 2ης αξιολόγησης παραμένουν ακόμη υπό συζήτηση οι παρακάτω 3 σημαντικές εκκρεμότητες: 1) Το «πακέτο» των νέων περιοριστικών δημοσιονομικών μέτρων μετά το 2018. Οι δανειστές ζητούν από την ελληνική πλευρά την εφαρμογή περιοριστικών δημοσιονομικών μέτρων συνολικού ύψους 2% του ΑΕΠ ή 3,6 δισ. ευρώ για την περίοδο 2019-2020. Ειδικότερα, απαιτούν: α) Μείωση των αφορολόγητων ορίων εισοδήματος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των κατ’ επάγγελμα αγροτών, ώστε να προκύψουν πρόσθετα έσοδα συνολικού ύψους 1% του ΑΕΠ ή 1,8 δισ. ευρώ από το 2019. Κατά την άποψή τους, το βασικό αφορολόγητο για τον άγαμο πρέπει να υποχωρήσει κάτω από τις 6.000 ευρώ, ακόμη και στις 5.000 ευρώ, όπως ήδη έχει ζητήσει εδώ και πολλούς μήνες το ΔΝΤ! β) Περικοπές κατά 7% έως και 40% στις κύριες συντάξεις μέσω μιας εφάπαξ κατάργησης από την 1η-1-2020 των λεγόμενων «προσωπικών διαφορών» (των ποσών που αντιστοιχούν στις διαφορές μεταξύ των καταβαλλόμενων ποσών συντάξεων μέχρι τον Μάιο του 2016 και των μειωμένων ποσών των συντάξεων όπως αυτά προκύπτουν από την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού που νομοθετήθηκε με το ν. 4387/2016 τον Μάιο του 2016 για την αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού: τα ποσά αυτά παρέμειναν ενσωματωμένα στις παλιές συντάξεις ως «προσωπική διαφορά» για να μη μειωθούν κι αυτές, δηλαδή κατά τα ποσά αυτά μειώθηκαν μόνο οι νέες συντάξεις που χορηγήθηκαν μετά τον Μάιο του 2016). Η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει το ύψος των περιοριστικών δημοσιονομικών μέτρων στο επίπεδο του 1,5-1,9% του ΑΕΠ. Ειδικότερα: α) Για τη φορολογία, η κυβέρνηση επιδιώκει η μείωση του αφορολογήτου να μην είναι κάτω από τις 6.000 ευρώ ή αν είναι κάτω από το όριο αυτό να συνοδευτεί κι από μια γενναία μείωση του ελάχιστου συντελεστή φορολόγησης, ο οποίος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 22%. β) Για τις περικοπές στις συντάξεις, η κυβέρνηση προτείνει να γίνουν σταδιακά από το 2020 έως και το 2023, όχι εφάπαξ το 2020 όπως απαιτούν οι δανειστές. 2) Το ακριβές περιεχόμενο της λίστας των «αντίμετρων» Πρόκειται για τα αντισταθμιστικά «επεκτατικά» δημοσιονομικά μέτρα (κυρίως φοροελαφρύνσεις) που θα εφαρμοστούν από το 2019 σε περίπτωση επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος υψηλότερου του 3,5% του ΑΕΠ το 2018. Οι δανειστές ζητούν το «πακέτο» των μέτρων αυτών να περιλαμβάνει κυρίως σημαντικές μειώσεις στους συντελεστές φορολογίας των κερδών των ανωνύμων εταιριών, των ΕΠΕ και των λοιπών νομικών προσώπων και στους συντελεστές φορολογίας των μεσαίων και των υψηλών εισοδημάτων. Για το θέμα αυτό, το ΔΝΤ ήδη έχει επισήμως διατυπώσει την άποψή του στην πρόσφατη έκθεσή του για την ελληνική οικονομία. Εχει υποστηρίξει συγκεκριμένα ότι ταυτόχρονα με τη μείωση του αφορολογήτου των μισθωτών και των συνταξιούχων θα πρέπει να μειωθούν οι συντελεστές της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων από τα επίπεδα του 22% έως 45% που βρίσκονται σήμερα στα επίπεδα του 15%-20%! Η κυβέρνηση από την πλευρά της επιδιώκει να «περάσει» στο «πακέτο» αυτό όσον το δυνατόν περισσότερα μέτρα από τα παρακάτω: * Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 35%-40% και συνολικό επανασχεδιασμό του φόρου με επαναφορά του ΦΜΑΠ ώστε η μείωση να στοχεύει στα χαμηλά εισοδήματα. * Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο ηλεκτρικό ρεύμα κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, από το 13% στο 6%. * Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ για τις μεταφορές, δημόσιες και ιδιωτικές (τρένα, λεωφορεία, αεροπλάνα, πλοία) κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες, από το 24% στο 13%. * Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ των βασικών συσκευασμένων-μεταποιημένων ειδών διατροφής κατά 11 μονάδες, από το 24% στο 13%. * Επανεξέταση των ασφαλιστικών εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών. * Σε περίπτωση που εξεταστεί μείωση δαπανών για κοινωνική ασφάλιση, αντίστοιχα αύξηση δαπανών στοχευμένων για την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και της κοινωνικής προστασίας. 3) Οι αλλαγές στο εργασιακό. Οι δανειστές με «πρωταγωνιστή» το ΔΝΤ ζητούν αύξηση του ορίου των ομαδικών απολύσεων από το 5% στο 10%, επαναφορά του lock out, περιορισμούς στο δικαίωμα της απεργίας, αλλαγές στο συνδικαλιστικό νόμο και μη επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η κυβέρνηση επιδιώκει επαναφορά του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων και προσπαθεί να αποτρέψει την επιβολή των απαιτήσεων του ΔΝΤ. etypos

Ανησυχία στις αγορές από τα πολλά λουκέτα στις επιχειρήσεις

Στις 5.669 έφτασε το πρώτο δίμηνο του 2017 ο αριθμός των επιχειρήσεων που έβαλαν λουκέτο, ενώ αυτές που άνοιξαν το ίδιο διάστημα ανήλθαν σε 4.396. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος», το γεγονός πως τα «λουκέτα» ήταν κατά 1.273 περισσότερα από τις συστάσεις εταιριών ή διαφορετικά το λεγόμενο αρνητικό ισοζύγιο εγγραφών-διαγραφών εταιριών στους καταλόγους του ΓΕΜΗ έχει θορυβήσει τον επιχειρηματικό κόσμο. Πολλοί είναι εκείνοι που ανησυχούν πως αν συνεχίσει την πορεία της η ελληνική οικονομία σε καθοδικό σπιράλ -αργά ή γρήγορα- θα έρθει η σειρά τους να... κατεβάσουν ρολά. Αναλυτικότερα, για τα στοιχεία του ΓΕΜΗ, η νομική μορφή εταιρίας που προτιμάται, σταθερά, περισσότερο είναι η ατομική. Το χρονικό διάστημα Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2017 ιδρύθηκαν 2.535 ατομικές εταιρίες. Ταυτόχρονα, όμως, έκλεισαν 4.016 εταιρίες της ίδιας νομικής μορφής – οι περισσότερες έβαλαν «λουκέτο» τον πρώτο μήνα του χρόνου (2.233 επιχειρήσεις). Στο θέμα των ιδρύσεων και διαγραφών επιχειρήσεων από το ΓΕΜΗ αναφέρεται και ο ΣΕΒ σε πρόσφατη ανάλυσή του σημειώνοντας ότι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2017 κατά το ΓΕΜΗ, ιδρύθηκαν σε καθαρή βάση 488 νέες ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ, ΟΕ και ΕΕ (αντί καθαρής μείωσης κατά - 1.003 για αντίστοιχες επιχειρήσεις στους δυο πρώτους μήνες του 2016). Η βελτίωση αυτή του ισοζυγίου ιδρύσεων και διαγραφών είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού της σημαντικής μείωσης των διαγραφών, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, και η οποία συμπλήρωσε τη σταδιακή ανάκαμψη νέων ιδρύσεων. Αυτή καταγράφεται παρά τη μείωση του αριθμού των νέων ΟΕ&ΕΕ αλλά και ΑΕ&ΕΠΕ, καθώς η σταθερή άνοδος των νέων ιδρύσεων ΙΚΕ, που αποτελεί την προτιμητέα νομική μορφή επιχείρησης για τους νέους επιχειρηματίες, υπερκάλυψε τις απώλειες αυτές. Τέλος, παρά τη διαχρονική τάση υποχώρησης τα τελευταία δυο χρόνια, το ισοζύγιο καθαρών ιδρύσεων ατομικών επιχειρήσεων στους δυο πρώτους μήνες του 2017 ήταν αρνητικό (-1.297) αλλά η μείωση ήταν λιγότερη έντονη σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 (-1.709). Αυτή η βελτίωση πάντως δεν ανατρέπει το γεγονός ότι σε σύγκριση με την προ 2015 περίοδο οι ιδρύσεις νέων ατομικών επιχειρήσεων είναι σταθερά μειωμένες (19.036 το 2016 αντί 27.117 το 2014 και 21.807 το 2015), όπως και οι καθαρές ιδρύσεις (-4.239 το 2016 αντί 2.307 το 2014 και 4.667 το 2015) επισημαίνει ο ΣΕΒ.