Στο 0,7% και στο 179% του ΑΕΠ διαμορφώθηκαν το πλεόνασμα και το χρέος αντίστοιχα στην Ελλάδα το 2016, σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση των στοιχείων της Eurostat για το έλλειμμα και το χρέος των κρατών-μελών της ΕΕ για την περασμένη χρονιά. Ειδικότερα, η Eurostat, επιβεβαίωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την Παρασκευή και δείχνουν ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 έφτασε το 3,9% του ΑΕΠ με βάση τους κανόνες της στατιστικής αρχής (4,19% με βάση τα προβλεπόμενα στο πρόγραμμα διάσωσης). η οποία κάνει λόγο για πλεόνασμα στο ισοζύγιο της κυβέρνησης, ύψους 1,288 δισ. ευρώ ή 0,7% του ΑΕΠ. Η Eurostat σημειώνει επίσης στη σημερινή της ανακοίνωση ότι δε προέβη σε τροποποιήσεις στα δεδομένα που κοινοποίησαν τα κράτη-μέλη. Ειδικότερα, το 2015 το δημόσιο έλλειμμα της Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν στο 5,9% του ΑΕΠ, το 2014 στο 3,7% και το 2013 στο 13,1%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το ελληνικό χρέος διαμορφώθηκε το 2016 στο 179% AEΠ (314,9 δισ. ευρώ), από 177,4% του ΑΕΠ το 2015, 179,7% του ΑΕΠ το 2014 και 177,4% του ΑΕΠ το 2013. Συνολικά στην Ευρωζώνη το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,5% του ΑΕΠ (έναντι 2,1% του ΑΕΠ το 2015 και 2,6% του ΑΕΠ το 2014), στη δε ΕΕ το έλλειμμα μειώθηκε στο 1,7% του ΑΕΠ (έναντι 2,4% του ΑΕΠ το 2015 και 3% του ΑΕΠ το 2014). Όσον αφορά το χρέος, στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 89,2% του ΑΕΠ το 2016 και στην ΕΕ στο 83,5% του ΑΕΠ. Αναλυτικότερα, πλεόνασμα κατέγραψαν εκτός από την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο (+1,6% του ΑΕΠ), η Μάλτα (+1%), η Σουηδία (+0,9%), η Γερμανία (+0,8%), η Τσεχία (+0,6%), η Κύπρος και η Ολλανδία (και οι δύο +0,4%). Τα χαμηλότερα ελλείμματα σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (0,6% του ΑΕΠ), στην Κροατία (0,8%) και στη Δανία (0,9%). Όπως τονίζει η Eurostat, τέσσερα κράτη-μέλη παρουσίασαν δημόσιο έλλειμμα πάνω από το όριο του 3% του ΑΕΠ. Πρόκειται για την Ισπανία (4,5%), τη Γαλλία (3,4%), τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (και οι δύο με 3%). Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν το 2016 στην Εσθονία (9,5%), στο Λουξεμβούργο (20%), στη Βουλγαρία (29,5%) και στην Τσεχία (37,2%). Η Eurostat σημειώνει ότι 16 κράτη-μέλη εμφάνισαν χρέος πάνω από το όριο του 60% του ΑΕΠ με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ελλάδα (179%), στην Ιταλία (132,6%), στην Πορτογαλία (130%), στην Κύπρο (107,8%) και στο Βέλγιο (105,9%). eleftherostypos
ΑΣΕΠ 2017: Προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ (asep.gr) για την πλήρωση θέσεων του κλάδου ΠΕ2 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Προκήρυξη 1Γ/2015-ΦΕΚ 8/29-10-2015,...
ΑΣΕΠ: Την εργασιακή αποκατάσταση χιλιάδων συμβασιούχων του δημόσιου τομέα που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες θα προωθήσει η κυβέρνηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνολικής συμφωνίας με τους δανειστές Το...
Θεσμοθέτηση ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού φυσικών και νομικών προσώπων, άρση εμποδίων εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού και ένταξη σε αυτόν περισσοτέρων επαγγελματικών δραστηριοτήτων, ζητά με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή η Δημοκρατική Συμπαράταξη. Η τροπολογία που φέρει τις υπογραφές όλων των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης πλην της Φώφης Γεννηματά, «επιδιώκει να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού ώστε να ενταχθούν στις διατάξεις του επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας, λόγω των συνεπειών της παρατεταμένης ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία». Η αιτιολογική έκθεση Η επιστροφή της οικονομίας σε ύφεση, η υπερφορολόγηση των δύο τελευταίων χρόνων, τα capital controls και η καθίζηση της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος κατά την ίδια χρονική περίοδο, έχει προκαλέσει ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η Πολιτεία οφείλει αντί να προβαίνει τυφλά, σε μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης εναντίον των επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν, να θεσμοθετήσει άμεσα έναν ειδικό Ακατάσχετο Επιχειρηματικό Τραπεζικό Λογαριασμό, προκειμένου να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία τους και στην δυνατότητά τους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Την αναγκαιότητα αυτή επιχειρεί να ικανοποιήσει η παρούσα προτεινόμενη τροπολογία. Περαιτέρω η τροπολογία επιδιώκει να διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού συμβιβασμού ώστε να ενταχθούν στις διατάξεις του επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας, λόγω των συνεπειών της παρατεταμένης ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία. Επιπλέον, αναδιαμορφώνεται το σύστημα δικαστικής επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης, με αντικατάσταση της «πολυτελούς» διαδικασίας της συζήτησης ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου με έκδοση διαταγής Ειρηνοδίκη, προς αποφυγή περιττών γραφειοκρατικών καθυστερήσεων. Τέλος, ενισχύεται η αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα της διαπραγμάτευσης, στα πρότυπα της διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010, με την απόδοση εξουσίας στον συντονιστή (διαμεσολαβητή) να απευθύνει μη δεσμευτικές προτάσεις στα μέρη, προς άρση αδιεξόδων και διευκόλυνση επίτευξης συμφωνίας. Ειδικότερα, η πρώτη παράγραφος εισάγει την έννοια του ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού τραπεζικού λογαριασμού για όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα, ο οποίος είναι απολύτως αναγκαίος προκειμένου να διενεργούνται απρόσκοπτα πληρωμές εργαζομένων, φόρων, εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, προμηθευτών, λειτουργικών εξόδων κ.λπ.. Με τις παραγράφους 2 και 13 συμπεριλαμβάνονται στον εξωδικαστικό μηχανισμό οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι αλιείς ώστε να μπορούν να ρυθμίσουν το σύνολο των οφειλών τους προς πιστωτές, προμηθευτές, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία. Με την παράγραφο 3 δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και σε όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών και πριν την 1η Ιουλίου 2016. Με την παράγραφο 4 δίνεται η δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό, ως δεύτερη ευκαιρία, και σε όσες επιχειρήσεις προχώρησαν από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, είναι εγγεγραμμένες ακόμα στο Γ.Ε.ΜΗ. και τα φυσικά πρόσωπα – ιδιοκτήτες αυτών εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους. Με την παράγραφο 5 αίρεται ο αποκλεισμός που προέβλεπε το νομοσχέδιο για οφειλέτες, όταν αυτοί οφείλουν πάνω από το 85% των υποχρεώσεών του σε έναν και μόνο πιστωτή. Με τις παραγράφους 6 και 7 προβλέπεται για την ένταξη μιας επιχείρησης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό να χρειάζεται μία κερδοφόρα χρήση (λειτουργικά κέρδη) τα τελευταία 5 χρόνια και λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο της εξέλιξης του κύκλου εργασιών σε περίπτωση που η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας δεν παρουσιάζουν κερδοφορία. Παράλληλα, με την παράγραφο 8 παρέχεται εξουσιοδότηση για περαιτέρω εξειδίκευση και επέκταση των κριτηρίων βάσει των πραγματικών αναγκών της ελληνικής οικονομίας. Με την παράγραφο 9 εξασφαλίζεται ότι δύνανται να συμπεριλαμβάνονται στο Μητρώο Συντονιστών το σύνολο των Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Με την παράγραφο 10 αναδιαμορφώνεται, απλουστεύεται και επιταχύνεται το σύστημα δικαστικής επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Με την παράγραφο 11 δίδεται στον συντονιστή η κρίσιμη εξουσία να απευθύνει προτάσεις στα μέρη, προς υποβοήθηση της διαπραγμάτευσης. Με την παράγραφο 12 λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την προστασία της πρώτης κατοικίας συνοφειλέτων και εγγυητών δανείων οι οποίοι δεν σχετίζονται με τη διαχείριση και λειτουργία της επιχείρησης. Τροπολογία - Προσθήκη Στο σχέδιο νόμου “Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων” 1.α. Προστίθεται νέο άρθρο 18 ως εξής: «Άρθρο 18 Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, στον πρωτογενή, δευτερογενή ή τριτογενή τομέα, δύναται να διατηρεί Ειδικό Ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό έναντι κάθε είδους απαίτησης και από οποιονδήποτε, σ΄ ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας. Μέσω του Ειδικού Ακατάσχετου Επιχειρηματικού Λογαριασμού, θα πραγματοποιείται η διαχείριση: α) εσόδων από συναλλαγές μέσω POS ή μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών β) καταβολής αμοιβών των εργαζομένων γ) κατάθεσης των ασφαλιστικών εισφορών και πληρωμής των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο (Φόροι, ρυθμίσεις, ΦΠΑ κ.λπ.) δ) πληρωμή ενοικίων, ΔΕΚΟ προμηθευτών κ.λπ. ε) εύλογες δαπάνες διαβίωσης Το ύψος του ποσού του Ακατάσχετου Λογαριασμού προσδιορίζεται ανάλογα με τη δυναμικότητα της επιχείρησης, τον κύκλο εργασιών των προηγούμενων ετών, τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και άλλα κριτήρια και προϋποθέσεις που καθορίζονται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με την ίδια Απόφαση ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου αυτού». β. Το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου αναριθμείται σε 19. 2. Από το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 2 διαγράφεται η φράση «με πτωχευτική ικανότητα». 3. Στην περίπτωση α) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 αντικαθίσταται η φράση «μετά την 1η Ιουλίου 2016» με τη φράση «στο παρελθόν». 4. Στο τέλος του κειμένου της περίπτωσης γ) της παραγράφου 3 του άρθρου 2 προστίθεται φράση ως εξής «ή εκτός αν η επιχείρηση προχώρησε από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, παραμένει εγγεγραμμένη ακόμα στο Γ.Ε.ΜΗ. και τα φυσικά πρόσωπα που είναι ιδιοκτήτες αυτής εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους.». 5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 2 διαγράφεται και οι παράγραφοι 6 και 7 αναριθμούνται σε 5 και 6, αντίστοιχα. 6. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 αντικαθίσταται η φράση «τρεις χρήσεις» από τη φράση «πέντε χρήσεις ή εφόσον τα έσοδα μεσοσταθμικά για τις τελευταίες πέντε χρήσεις είναι άνω του 60% των μεσοσταθμικών εσόδων των πέντε προηγούμενων χρήσεων». 7. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται η φράση «τρεις χρήσεις» από τη φράση «πέντε χρήσεις» και προστίθεται περίπτωση γ) ως εξής: «γ) έχει έσοδα μεσοσταθμικά άνω του 60% των αντίστοιχων εσόδων των πέντε προηγούμενων χρήσεων.». 8. Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 3 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµίας και Ανάπτυξης και Οικονοµικών, δύναται να προσδιορίζονται περαιτέρω ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, όπως ενδεικτικά ο συνδυασμός χρηματοοικονομικών αριθμοδεικτών, η εξέλιξη των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις ή η διενέργεια άμεσων επενδύσεων, για την ένταξη και επιχειρήσεων που δεν πληρούν τα κριτήρια των ανωτέρω παραγράφων του παρόντος άρθρου». 9. Οι παράγραφοι 5, 6 και 7 του άρθρου 6 διαγράφονται και η παράγραφος 8 αναριθμείται σε παράγραφο 5. 10. α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 12 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Ο οφειλέτης ή συμμετέχων πιστωτής δύναται να υποβάλλει στο Ειρηνοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου έχει έδρα ο οφειλέτης, αίτηση επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Ο Ειρηνοδίκης με διάταξή του επικυρώνει τη σύμβαση. Οι παρεμβάσεις, πρόσθετες ή κύριες, ασκούνται αποκλειστικά με κατάθεση προτάσεων μέχρι την επικύρωση από τον Ειρηνοδίκη χωρίς τήρηση προδικασίας». β. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 αντικαθίσταται ως εξής: «Από την κατάθεση της αίτησης επικύρωσης της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών και μέχρι την έκδοση διαταγής από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη για την επικύρωση ή μη της συμφωνίας αναδιάρθρωσης, αναστέλλονται αυτοδικαίως τα μέτρα, εκκρεμή ή μη, ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη για την ικανοποίηση απαιτήσεων που έχουν γεννηθεί πριν την υποβολή αίτησης υπαγωγής στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών». γ. Η παράγραφος 4 του άρθρου 12 καταργείται, οι δε λοιπές παράγραφοι αναριθμούνται αναλόγως. δ. Τα δύο τελευταία εδάφια της νέας παραγράφου 4, μετά την αναρίθμηση, αφαιρούνται. ε. Η νέα παράγραφος 5, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Ο αρμόδιος Ειρηνοδίκης εξετάζει όλες τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν εγγράφως κατά της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, καθώς και κάθε άλλη ένσταση που προβάλλεται κατά τα ανωτέρω και απορρίπτει την αίτηση επικύρωσης μόνο εφόσον συντρέχει μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις: (α) Εφόσον παραβιάσθηκαν οι υποχρεωτικοί κανόνες που προβλέπονται στα άρθρα 9 και 15. (β) Εφόσον παραβιάσθηκαν άλλοι κανόνες της διαδικασίας και η παράβαση προκάλεσε βλάβη σε συμμετέχοντα ή μη πιστωτή. (γ) Εφόσον δεν κλητεύθηκαν στην διαδικασία διαπραγμάτευσης πιστωτές που είναι δικαιούχοι ποσοστού επί του συνόλου των απαιτήσεων κατά του οφειλέτη, ικανού να ανατρέψει τη σύναψη της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. (δ) Εφόσον αποδεικνύεται ότι ο οφειλέτης δεν εκπληρώνει τις χρηματικές υποχρεώσεις του, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης αναδιάρθρωσης οφειλών. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο Ειρηνοδίκης επικυρώνει τη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών». στ. Η νέα παράγραφος 6, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Κατά της διαταγής του Ειρηνοδίκη επιτρέπεται άσκηση ανακοπής από κάθε πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον». ζ. Η νέα παράγραφος 7, μετά την αναρίθμηση, αντικαθίσταται ως εξής: «Η διαταγή επικύρωσης καταλαμβάνει το σύνολο των απαιτήσεων του οφειλέτη που ρυθμίζονται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών και δεσμεύει τον οφειλέτη και το σύνολο των πιστωτών, ανεξαρτήτως συμμετοχής τους στην διαπραγμάτευση ή την σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών. Η διαταγή επικύρωσης αποτελεί τίτλο εκτελεστό. Εφόσον ο οφειλέτης είναι πρόσωπο εγγεγραμμένο στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3419/2005 (Α’ 297), η διαταγή επικύρωσης υποβάλλεται προς καταχώριση και δημοσιεύεται στον διαδικτυακό τόπο του Γ.Ε.ΜΗ. με επιμέλεια και δαπάνες του αιτούντος. Για τους λοιπούς οφειλέτες η ανωτέρω δημοσίευση γίνεται στην ιστοσελίδα της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.». 11. Στο τέλος της παραγράφου 11 του άρθρου 8 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση, ο συντονιστής είναι ελεύθερος να απευθύνει μη δεσμευτικές προτάσεις προς τα μέρη της διαπραγμάτευσης». 12. Μετά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 9 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου δεν έχουν εφαρμογή για τη δηλωθείσα στην τελευταία δήλωση φόρου εισοδήματος ως κύρια κατοικία του συνοφειλέτη εκτός και αν αυτός είναι πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, διευθύνων σύμβουλος σε ανώνυμη εταιρεία, διαχειριστής σε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία ή ομόρρυθμος εταίρος ή διαχειριστής σε προσωπική εταιρεία.» 13. Από την παράγραφο 21 του άρθρου 15 διαγράφεται η φράση «και την παράγραφο 5 του άρθρου 2 ή επειδή αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, τα οποία αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με το ν. 4172/2013, αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα». cnn
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον νικητή του πρώτου γύρου των γαλλικών προεδρικών εκλογών, Εμανουέλ Μακρόν είχε νωρίτερα σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας. Ο Ελληνας πρωθυπουργός συνεχάρη τον κ. Μακρόν για το αποτέλεσμα, του ευχήθηκε καλή επιτυχία στη μάχη του δεύτερου γύρου απέναντι στην άκρα δεξιά, και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι με την εκλογή του θα υπάρξει συνέχεια στις στενές σχέσεις φιλίας και συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΑΣΕΠ ΑΣΕΠ: Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να εκδοθούν δύο προκηρύξεις θέσεων εκ των οποίων η πρώτη θα αφορά την πρόσληψη 68 αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων, φυλάκων, συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης...
Η Ελλάδα ξεπέρασε το 2016 και το στόχο του 2018 ανέφερε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς κατά την καθιερωμένη ενημέρωση των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες. «Η χώρα παρουσίασε πλεόνασμα 4,2% του ΑΕΠ για το 2016 με βάση τους ορισμούς του προγράμματος. Αυτό είναι σημαντικά πάνω από το 0,5% του ΑΕΠ που ήταν ο στόχος του προγράμματος για το 2016 και πάνω ακόμα και από το στόχο του 3,5% του ΑΕΠ που προβλέπεται το 2018. Αυτό επιβεβαιώνει τις τάσεις που εμείς στην Κομισιόν αναφέρουμε εδώ και καιρό» σημείωσε. Παράλληλα ο κ. Σχοινάς επιβεβαίωσε την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα με στόχο να υπάρξει τεχνική συμφωνία (Staff Level Agreement) το συντομότερο δυνατό. «Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν αύριο Τρίτη και αναμένεται να κρατήσουν κάποιες ημέρες» σημείωσε. Επιβεβαιώνει η Eurostat τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το πρωτογενές πελόνασμα Επιβεβαίωσε σήμερα, Δευτέρα, η Eurostat τα στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την περασμένη Παρασκευή για το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,9% του ΑΕΠ. Το χρέος φτάνει το 179% του ΑΕΠ ή 314,897 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση στοιχείων της Eurostat το πλεόνασμα φτάνει το 0,7% του ΑΕΠ. Τα στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat για το πλεόνασμα διαφέρουν από το στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα του προγράμματος, καθώς συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις δαπάνες για τους τόκους. Η Eurostat σημειώνει επίσης στη σημερινή της ανακοίνωση ότι δεν προέβη σε τροποποιήσεις στα δεδομένα που κοινοποίησαν τα κράτη-μέλη. Ειδικότερα, το 2015 το δημόσιο έλλειμμα της Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν στο 5,9% του ΑΕΠ, το 2014 στο 3,7% και το 2013 στο 13,1%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το ελληνικό χρέος διαμορφώθηκε το 2016 στο 179% AEΠ (314,9 δισ. ευρώ), από 177,4% του ΑΕΠ το 2015, 179,7% του ΑΕΠ το 2014 και 177,4% του ΑΕΠ το 2013. Συνολικά στην Ευρωζώνη το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 1,5% του ΑΕΠ (έναντι 2,1% του ΑΕΠ το 2015 και 2,6% του ΑΕΠ το 2014), στη δε ΕΕ το έλλειμμα μειώθηκε στο 1,7% του ΑΕΠ (έναντι 2,4% του ΑΕΠ το 2015 και 3% του ΑΕΠ το 2014). Όσον αφορά το χρέος, στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 89,2% του ΑΕΠ το 2016 και στην ΕΕ στο 83,5% του ΑΕΠ. Αναλυτικότερα, πλεόνασμα κατέγραψαν εκτός από την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο (+1,6% του ΑΕΠ), η Μάλτα (+1%), η Σουηδία (+0,9%), η Γερμανία (+0,8%), η Τσεχία (+0,6%), η Κύπρος και η Ολλανδία (και οι δύο +0,4%). Τα χαμηλότερα ελλείμματα σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (0,6% του ΑΕΠ), στην Κροατία (0,8%) και στη Δανία (0,9%). Όπως τονίζει η Eurostat, τέσσερα κράτη-μέλη παρουσίασαν δημόσιο έλλειμμα πάνω από το όριο του 3% του ΑΕΠ. Πρόκειται για την Ισπανία (4,5%), τη Γαλλία (3,4%), τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (και οι δύο με 3%). Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν το 2016 στην Εσθονία (9,5%), στο Λουξεμβούργο (20%), στη Βουλγαρία (29,5%) και στην Τσεχία (37,2%). Η Eurostat σημειώνει ότι 16 κράτη-μέλη εμφάνισαν χρέος πάνω από το όριο του 60% του ΑΕΠ με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ελλάδα (179%), στην Ιταλία (132,6%), στην Πορτογαλία (130%), στην Κύπρο (107,8%) και στο Βέλγιο (105,9%). tovima
Νέες οδηγίες για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) δίνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας ενώ γίνεται γνωστό ότι αν δεν ανανεωθεί η κάρτα ανεργίας αιτούντων που είναι εγγεγραμμένοι στα...
Με ανακοίνωσή της η Eurostat επιβεβαιώνει τα δημοσιονομικά στοιχεία που παρουσίασε η ΕΛΣΤΑΤ την Παρασκευή και δείχνουν ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 έφτασε το 3,9% του ΑΕΠ. Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν πως η Ελλάδα έχει το πέμπτο μεγαλύτερο πλεόνασμα (μαζί με τόκους) ανά την ΕΕ στο 0,7% του ΑΕΠ μετά το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, τη Σουηδία και την Γερμανία. Το δημόσιο χρέος, παράλληλα -σύμφωνα με την Eurostat- διαμορφώθηκε στα 314,897 δισ. ευρώ ή στο 179% του ΑΕΠ. Σημειώνεται ότι την Παρασκευή, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε πρωτογενές πλεόνασμα 3,9% του ΑΕΠ (6,937 δισ. ευρώ), δημοσιονομικό πλεόνασμα 0,7% του ΑΕΠ και δημόσιο ακαθάριστο χρέος 179% του ΑΕΠ. Στο σύνολο της Ευρωζώνης, το έλλειμμα των γενικών κυβερνήσεων υποχώρησε στο 1,5% του ΑΕΠ (2,1% το 2015) και στις χώρες της Ε.Ε. στο 1,7% του ΑΕΠ (2,4% του 2015). Την ίδια ώρα, το δημόσιο χρέος στις χώρες της Ευρωζώνης, περιορίστηκε στο 98,5% του ΑΕΠ (90,3% το 2015), και στις χώρες της Ε.Ε. στο 83,5% του ΑΕΠ (84,9% το 2015).
«Η αντιπολίτευση έχει την υποχρέωση, όταν βλέπει ότι η οικονομική πολιτική που ασκείται είναι αδιέξοδη, να ζητήσει εκλογές κι αυτό δεν έχει χρονοδιαγράμματα και ορόσημα είναι ένα αίτημα συνεχόμενο» δήλωσε ο τομεάρχης Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΝΔ, βουλευτής Κιλκίς Γιώργος Γεωργαντάς στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM». «Εμείς δεν δημιουργούμε κανένα ζήτημα σε σχέση με τις προοπτικές σταθερότητας της οικονομίας, ακριβώς επειδή το αίτημα για εκλογές είναι παράλληλο με τη μεγάλη ταχύτητα στην προώθηση των μεταρρυθμίσεων, δεν είναι ένα αίτημα για εκλογές, όπως ήταν από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος αμφισβητούσε όλες τις υπογραφές της ελληνικής κυβέρνησης» επισήμανε ο κ.Γεωργαντάς, εκφράζοντας, παράλληλα, επιφυλάξεις κατά πόσο η κυβέρνηση επιδιώκει σήμερα το γρήγορο κλείσιμο της αξιολόγησης. «Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι όλες οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να τελειώσουμε και να φύγουμε μπροστά. Υπάρχει ακόμη μερίδα και υπουργών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι δεν έχουν αποκλείσει και το ενδεχόμενο μίας δεύτερης λύσης ή τουλάχιστον με ρητό και κατηγορηματικό τρόπο. Αυτό με προβληματίζει. Δε βλέπω και καμία πρόθεση ή δραστηριοποίηση στο θέμα της υλοποίησης των ήδη ψηφισθέντων μέτρων, ιδίως σε ό,τι έχε να κάνει με επενδύσεις, με μεταρρυθμίσεις. Πηγαίνουν όλα με ρυθμούς χελώνας, ενώ είμαστε η μοναδική περίπτωση στον κόσμο που έρχεται μία αντιπολίτευση και πιέζει την κυβέρνηση να υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις, ιδιωτικοποιήσεις» διευκρίνισε.
Την επιστροφή της αποστολής των θεσμών στην Αθήνα σήμερα, ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωση του Τύπου στις Βρυξέλλες. «Οι θεσμοί επιστρέφουν σήμερα, με στόχο να ολοκληρώσουν την τεχνική συμφωνία το συντομότερο δυνατό, στη βάση της συναντίληψης που επιτεύθχηκε στο Eurogroup στη Βαλέτα. Οι συνομιλίες αναμένεται να ξεκινήσουν αύριο και να διερκέσουν αρκετές ημέρες» ανέφερε ο κ. Σχοινάς. Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat, υπογράμμισε πως σε όρους προγράμματος, αυτά αντιστοιχούν σε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 4,2% του ΑΕΠ το 2016. «Αυτό το νούμερο ξεπερνάει σημαντικά τον στόχο του προγράμματος για 0,5% του ΑΕΠ για το 2016, αλλά και τον στόχο 3,5% του ΑΕΠ για το 2018. Αυτό, επίσης, επιβεβαιώνει την τάση που είχαμε ήδη διαπιστώσει, εμείς στην Επιτροπή εδώ και λίγο καιρό», κατέληξε εκπρόσωπος της Κομισόν.
Την Παρασκευή, 28 Απριλίου 2017 θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη πληρωμή των δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης), των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 31 Μαρτίου 2017. Το...
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά τον χαιρετισμό του, σήμερα το πρωί, στην έναρξη του «Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών» στο Ζάππειο Μέγαρο, τόνισε, «Eμείς, οι ευρωπαϊκοί λαοί, είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε να περάσουν αυτοί που απεργάζονται τη διάλυση της Ευρώπης, τα υπολείμματα του Ναζισμού. Αυτό αποδεικνύει το χθεσινό αποτέλεσμα στη Γαλλία. Σε αυτό συμβάλλει ο πολιτισμός». «Κάθε πραγματικός πολιτισμός είναι, εξ ορισμού, προορισμένος να ρίχνει γέφυρες επικοινωνίας με τους λοιπούς πραγματικούς Πολιτισμούς και όχι να ορθώνει τείχη αποξένωσης από αυτούς» τόνισε ο κ. Παυλόπουλος. Αναφερόμενος στην ιστορική συνάρτηση μεταξύ της σύγχρονης παγκόσμιας αναταραχής και των κινδύνων της και της πορείας των επιμέρους πολιτισμών, ο Πρόεδρος επισήμανε ότι η παγκόσμια αναταραχή και οι κίνδυνοί της έχουν τις ρίζες τους όχι τόσο στην σύγκρουση των πολιτισμών, αλλά στο γεγονός ότι οι πολιτισμοί αυτοί φθίνουν ανησυχητικά. Και λόγω ακριβώς αυτής της παρακμιακής τους πορείας δεν είναι πια σε θέση να εκπληρώσουν τη φυσική ειρηνοποιό αποστολή που καθορίζει η ουσία τους, μέσ' από τη συνύπαρξη και συλλειτουργία τους σε παγκόσμια κλίμακα. Αναλύοντας τις αιτίες αυτής της καταστροφικής παρακμιακής πορείας των Πολιτισμών, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αφού παρατήρησε ότι η εξήγηση δεν ήταν ποτέ -και δεν είναι και σήμερα- μονοσήμαντη, υπογράμμισε: «'Αλλοι πολιτισμοί -όπως ο δικός μας, ο δυτικός και, άρα, ο ευρωπαϊκός πολιτισμός- παρακμάζουν επειδή τα «καύσιμα» της πορείας τους μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι εξαντλούνται, καθώς αποκόβονται, ανεπαίσθητα αλλά δυστυχώς σταθερά, από τις ρίζες που τους στήριξαν. Δηλαδή, ουσιαστικώς, από τις αρχές και τις αξίες, πάνω στις οποίες θεμελιώθηκαν και δίχως τις οποίες χάνουν τα βασικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους. Χαρακτηριστικά τα οποία, μεταξύ άλλων, τους έδιναν τα εφόδια της ομαλής συνύπαρξης και συμπόρευσης με τους άλλους Πολιτισμούς». Παράλληλα, επισήμανε ότι «άλλοι πολιτισμοί -τα παραδείγματα είναι απτά- παρακμάζουν επειδή, μέσα στον ορυμαγδό των μεταλλάξεων που προκαλεί η άναρχη παγκοσμιοποίηση υφ' όλες τις εκφάνσεις της, τεχνολογικές, οικονομικές, κοινωνικές κλπ., απώλεσαν τον πρωταρχικό προσανατολισμό τους. Και βαδίζοντας "στα τυφλά" έχουν φθάσει σ' ένα επικίνδυνο αδιέξοδο. Το αδιέξοδο αυτό είναι και ένα είδος "φραγής" που καθιστά πλέον από δυσχερέστατη ως αδύνατη την επικοινωνία τους με τους άλλους Πολιτισμούς. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι κάθε πραγματικός Πολιτισμός είναι, εξ ορισμού, προορισμένος να ρίχνει γέφυρες επικοινωνίας με τους λοιπούς πραγματικούς Πολιτισμούς και όχι να ορθώνει τείχη αποξένωσης από αυτούς». Χαιρετίζοντας την έναρξη του «Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών», ο κ. Παυλόπουλος υπενθύμισε, επίσης, ότι κορυφώνει την πρωτοβουλία που ανέλαβε το 2015 ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, οργανώνοντας τη Διεθνή Διάσκεψη με θέμα «Θρησκευτικός και Πολιτιστικός Πλουραλισμός και Ειρηνική Συνύπαρξη στην Μέση Ανατολή». Μάλιστα, σημείωσε, ότι και μόνον η σημερινή, δραματική ως ζοφερή, κατάσταση στη Μέση Ανατολή -και κυρίως στη Συρία- αρκεί για να δικαιώσει στο ακέραιο την σημαντική πρωτοβουλία του Νίκου Κοτζιά. «Και τούτο, διότι καθένας αντιλαμβάνεται πως η ηχηρή απάντηση της συνύπαρξης και του διαλόγου των Πολιτισμών μπορεί ν' αναδειχθεί σε ισχυρό και αποτελεσματικό αντίδοτο απέναντι στις μάστιγες του πολέμου και της τρομοκρατικής βαρβαρότητας, που πλήττουν, χρόνια τώρα, την Μέση Ανατολή με τραγικό θέατρο την Συρία. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Αθήνα φιλοξενεί με ειλικρινή αισθήματα τιμής και χρέους το "Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών", θεωρώντας έτσι, και δικαίως, ότι εκπληρώνει μια κρίσιμη αποστολή που συνδέεται αρρήκτως με το εμβληματικό παρελθόν αλλά και με την ιστορική προοπτική της Ελλάδας» ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος.
Ακίνητα αξίας άνω των 40 δισ. ευρώ έχουν περάσει στην ιδιοκτησία των συστημικών τραπεζών τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τες έναν από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες ακινήτων στην Ελλάδα. Πρόκειται για ακίνητα χωρίς βάρη, που έχουν περάσει στην πλήρη κυριότητα των τραπεζών και προέρχονται κυρίως από υποθήκες δανειοληπτών –επιχειρήσεων και νοικοκυριών– που δεν εξόφλησαν τις υποχρεώσεις τους αλλά και υποκαταστήματα τραπεζών που έχουν κλείσει, ακίνητα θυγατρικών τραπεζών κ.ά. Σύμφωνα με στελέχη τραπεζών για τα εν λόγω ακίνητα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες νομικές ενέργειες (κατάσχεση, πλειστηριασμοί, υποθηκοφυλακεία κ.ά.) και κατά κανόνα δεν πρόκειται για ακίνητα από «κόκκινα» δάνεια που έχουν δημιουργηθεί κατά τα χρόνια της κρίσης, αλλά προηγούμενα χρόνια. Οι τράπεζες εξετάζουν διάφορους τρόπους για την πώλησή τους, μεταξύ αυτών και μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας σε επενδυτές, ώστε να απαλλαγούν από το υψηλό κόστος συντήρησης που απαιτεί η διακράτηση «κενών» περιουσιακών στοιχειών και κυρίως για να απελευθερώσουν κεφάλαια και να αποκτήσουν ρευστότητα που θα διοχετεύσουν, μέσω δανείων, στην πραγματική οικονομία. Ορισμένες τράπεζες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο για τη δημιουργία σχετικής πλατφόρμας με στόχο οι πρώτες δημοπρασίες να πραγματοποιηθούν εντός Ιουνίου. Η αξιοποίηση του μεγάλου αποθέματος των ακινήτων αξίας άνω των 40 δισ. ευρώ θα ενισχύσει αποφασιστικά και την κεφαλαιακή βάση, αυξάνοντας τις δυνατότητες των τραπεζών να αντιμετωπίσουν το βουνό των μη εξυπηρετούμενων πιστωτικών ανοιγμάτων που σήμερα ξεπερνούν τα 100 δισ. ευρώ. Επιπλέον εκτιμάται ότι αν προσελκύσουν ξένους επενδυτές, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στην αναζωογόνηση της αγοράς ακινήτων η οποία τα τελευταία χρόνια έχει πιεστεί δραματικά εξαιτίας της παρατεταμένης ύφεσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πράξεις-συναλλαγές ακινήτων το 2007 έφταναν τις 250.000, ενώ το 2012 κατέρρευσαν στις 30.000 πράξεις και το 2014 σημείωσαν νέα «βουτιά» και συρρικνώθηκαν στις 20.000! Ηδη οι τράπεζες πραγματοποιούν συναλλαγές και έχουν πωλήσει μικρά και μεγάλα ακίνητα (όπως ξενοδοχεία) σε ξένους επενδυτές, ωστόσο για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερης κλίμακας κινήσεις απαιτούνται άλλες διαδικασίες: απλές και διαφανείς. Στο πλαίσιο αυτό ορισμένες τράπεζες προχωρούν στη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα πραγματοποιούνται online δημοπρασίες στις οποίες θα μπορεί να μετέχει ο καθένας είτε από την Ελλάδα είτε το εξωτερικό. Στην πλατφόρμα θα εισάγονται τα αναλυτικά στοιχεία κάθε ακινήτου, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να το επισκεφτούν και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες θα μπορούν να καταθέτουν, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, τις προσφορές τους. Στελέχη τραπεζών σημειώνουν στην «Κ» ότι μόνο μια τέτοιου είδους πλατφόρμα στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία έχει πωλήσει περισσότερα από 200.000 ακίνητα αξίας 34 δισ. δολαρίων σε επενδυτές από 100, και πλέον, χώρες. Πρόκειται για μια απόλυτα διαφανή διαδικασία, εύκολη, που δεν απαιτεί φυσική παρουσία και που πραγματοποιείται με πολύ χαμηλό κόστος συναλλαγής. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα οι παραδοσιακοί πλειστηριασμοί που διενεργούνται στην Ελλάδα, θυμίζουν περισσότερο διευθετήσεις μαφίας, με τα αποκαλούμενα «κοράκια» να ελέγχουν τις σχετικές και εντελώς αδιαφανείς συναλλαγές. Υπάρχουν ατελείωτες ιστορίες πλειστηριασμών όπου τα διάφορα κυκλώματα κλείδωναν ακόμα και στην τουαλέτα ενδιαφερόμενους ώστε να μην μπορούν να συμμετέχουν στον πλειστηριασμό! Ολες αυτές οι τριτοκοσμικές καταστάσεις, αλλά και η διαβόητη ανεπάρκεια της εγχώρια δημόσιας διοίκησης και της γραφειοκρατίας που καθιστούν τη χώρα ελκυστική μόνον για πολύ ειδικού τύπου επενδυτές θα μπορούσαν να ξεπεραστούν μέσω της ανάπτυξης μιας online ψηφιακής αγοράς ακινήτων. Οι τράπεζες εκτιμούν ότι μέσω μιας τέτοιας διαδικασίας και δεδομένων των ευκαιριών που δημιουργεί η μεγάλη πτώση των τιμών τα τελευταία χρόνια θα μπορούσαν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών. Επιπλέον, πολλοί Ελληνες που τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης και της αβεβαιότητας έχουν μεταφέρει τις καταθέσεις τους σε ξένες τράπεζες θα μπορούσαν να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά ακινήτων, προχωρώντας σε αγορές ακινήτων των τραπεζών, επαναφέροντας έτσι –έμμεσα– τα χρήματά τους στη χώρα. Καθημερινή
Την ερχόμενη Τετάρτη 26 Απριλίου ξεκινούν οι αιτήσεις για την 4Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 13/31-3-2017 τ. Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας εβδομήντα θέσεων προσωπικού με...
Περίπλοκη παραμένει η λύση του «γόρδιου δεσμού» του κλεισίματος της δεύτερης αξιολόγησης. Οι επικεφαλής των δανειστών επιστρέφουν αύριο, με σκοπό την επίτευξη της τεχνικής συμφωνίας. Στη συνέχεια θα πρέπει τα συμφωνηθέντα να ψηφιστούν από το Κοινοβούλιο, αλλά και να εγκριθούν από το Eurogroup, ιδανικά στη συνεδρίαση της 22άς Μαΐου. Όλα τα παραπάνω παίρνουν το δρόμο τους, την ώρα που η αντιπαράθεση Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου – Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ζητήματα της διευθέτησης του χρέους και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, παραμένει, χωρίς να αποκλείεται τα δύο «καυτά» ζητήματα να παραπεμφθούν για τον Ιούνιο και να επιδιωχθεί τότε μία συνολική συμφωνία. Το κουαρτέτο επιστρέφει στην Αθήνα και μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να έχει συνάψει μία συμφωνία με τους Ευρωπαίους (MOU) και μία με το Ταμείο, το οποίο αναμένεται να συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα. Το περιεχόμενο της δεύτερης συμφωνίας επεξεργάζονται ήδη οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ(MEFP). Πριν από αυτό, θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δανειστών, την οποία στη συνέχεια θα πρέπει να δεχτεί η ελληνική κυβέρνηση. Μετά το πέρας της Εαρινής Συνόδου και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η διαπραγμάτευση μεταξύ των δανειστών βρισκόταν σε εξέλιξη, με το ΔΝΤ να έχει ήδη στείλει το προσχέδιό του προς τις Βρυξέλλες στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής των τεχνικών κλιμακίων στην Αθήνα θα πρέπει οι δύο πλευρές να έχουν καταλήξει στην τεχνική συμφωνία. Δηλαδή, η κυβέρνηση να δεχτεί μια σειρά από προαπαιτούμενα, τα οποία θα πρέπει να υλοποιήσει σε συγκεκριμένο τρόπο, να πάρουν την έγκριση από την Κομισιόν και από το ΔΝΤ και στη συνέχεια να ψηφιστούν από τη Βουλή. Αν τα μέτρα ψηφιστούν μέχρι τα μέσα Μαΐου, όπως είναι το χρονοδιάγραμμα, τότε θα πρέπει στη συνεδρίαση του Eurogroup στις 22 Μαΐου να επιτευχθεί συμφωνία για την ελάφρυνση του χρέους. Κι εδώ ακριβώς είναι που έρχονται τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς υπάρχει η μόνιμη διαφωνία μεταξύ των δανειστών. Στις συναντήσεις που έγιναν στο περιθώριο της Συνόδου του ΔΝΤ, δεν βρέθηκε η «χρυσή τομή» μεταξύ Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Βερολίνου για το χρέος και τα πλεονάσματα, όπως επιβεβαίωσε ο Πιέρ Μοσκοβισί, με αποκλειστικές του δηλώσεις στον ΑΝΤ1. «Δουλεύουμε μαζί (με το ΔΝΤ) για να φτάσουμε στα ίδια νούμερα. Οιθεσμοί πρέπει πάντα να βρίσκονται σε συμφωνία. Όταν ο ένας θεσμός προσπαθεί να εναντιωθεί στον άλλο δεν εξυπηρετεί τον στόχο, γιατί, στο τέλος θα είμαστε μαζί, χρειάζεται να εκτιμήσουμε μαζί το πρόγραμμα, χρειάζεται να καταλήξουμε σε τεχνική συμφωνία και αυτό είναι το πνεύμα με το οποίο εργαζόμαστε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ευρωπαίος Επίτροπος στον απεσταλμένο του ΑΝΤ1 στην Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ, Θανάση Τσίτσα. Όπως μεταφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου με γνώση των συνομιλιών, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εμφανίστηκε με διάθεση εξεύρεσης λύσης τις προσεχείς εβδομάδες, για να μην κυριαρχήσει το ελληνική ζήτημα στην γερμανική προεκλογική ατζέντα. Η Κριστίν Λαγκάρντ, που επιμένει για χαμηλά πλεονάσματα και διευθέτηση του χρέους, ερωτηθείσα από τον ΑΝΤ1 αντί δηλώσεων, αρκέστηκε να καλημερίσει ...στα ελληνικά! Υψηλόβαθμος αξιωματούχους του Υπουργείου Οικονομικών, σχολίασε, «νομίζω ότι είναι εφικτό να επέλθει η συνολική συμφωνία στο Eurogroup, αλλά μπορεί να πάει και λίγο παραπέρα. Το άγχος της Ελληνικής Κυβέρνησης ότι ο χρόνος “είναι χρήμα” και μέρος του προβλήματος, το συμμερίζονται όλοι οι εταίροι. Όλοι πια είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης. Όλοι καταλαβαίνουν ότι έχουμε διαφωνίες, αλλά αυτές πρέπει να λυθούν με αμοιβαίους συμβιβασμούς». Ο «κάβος» των πρωτογενών πλεονασμάτων Στην ίδια συνεδρίαση του Eurogroup θα πρέπει να αποφασιστεί και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων, για μετά τη λήξη του προγράμματος. Η απόφαση για τα πλεονάσματα έχει ατύπως ληφθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο και αφορά σε στόχους ύψους 3,5% για περίπου πέντε χρόνια μετά το τέλος του προγράμματος. Αν το Ταμείο αποφασίσει να συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα, θα πρέπει η απόφαση για την εκταμίευση να εγκριθεί από μια σειρά ευρωπαϊκών κοινοβουλίων, ώστε να δοθεί στην Αθήνα η δόση των πάνω από 6 δισ. ευρώ που λήγει στις 19 Ιουλίου. antenna
Εξπρές διαγραφή χρεών από κόκκινα αγροτικά δάνεια της πρώην ΑΤΕ προβλέπει ρύθμιση που επεξεργάζεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με όχημα τον νόμο του 2004 και με στόχο την απαλλαγή των αγροτών από χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες. Ρύθμιση για εξπρές διαγραφή χρεών από «κόκκινα» αγροτικά δάνεια επεξεργάζεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με «όχημα» νόμο του 2004 για τα πανωτόκια και με στόχο την απαλλαγή των αγροτών από χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες. Παράλληλα με την επικείμενη εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών που αφορά αγρότες που έχουν εμπορική δραστηριότητα, η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προετοιμάζει το έδαφος για εναλλακτική εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών από δάνεια της πρώην ΑΤΕ, με οριστική επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων» αγροτικών δανείων, αξιοποιώντας το περιεχόμενο του νόμου 3259/2004 για τους παράνομους ανατοκισμούς, που προβλέπει ότι το συνολικό ύψος των οφειλών δεν δύναται να υπερβαίνει το διπλάσιο του ληφθέντος κεφαλαίου. Σκοπός η επίβλεψη της διαδικασίας επαναπροσδιορισμού των χρεών σε σύντομο χρόνο από έναν φορέα -την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ)- χωρίς την υποβολή αγωγών που όλες σχεδόν καταλήγουν στον Αρειο Πάγο, ξεμπλοκάροντας έτσι τις υποθέσεις από τις χρονοβόρες και πολυδάπανες δικαστικές διαδικασίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις προ μηνών εκδόθηκαν αποφάσεις που δικαιώνουν αγρότες οφειλέτες ακόμα και με ολική διαγραφή χρεών από δάνεια της πρώην ΑΤΕ, που αφορούσαν όμως αγωγές του 2005 και του 2006. Το θέμα της σχετικής ρύθμισης ετέθη σε πρόσφατη συνάντηση μεταξύ του υπουργού Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου και του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλη Κόκκαλη, όπου συζητήθηκε το προτεινόμενο σχέδιο για την οριστική επίλυση του προβλήματος των «κόκκινων» δανείων της πρώην ΑΤΕ. Για την προστασία των δανειοληπτών από την υπέρμετρη διόγκωση των υποχρεώσεών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εξαιτίας της αδυναμίας να ανταποκριθούν εμπρόθεσμα στις υποχρεώσεις τους, έχουν τεθεί από τη νομοθεσία σημαντικοί περιορισμοί μέχρι σήμερα. Μέχρι σήμερα έχουν ψηφιστεί από το έτος 1998 τρεις σχετικές ρυθμίσεις με τις οποίες προσπάθησαν να δώσουν λύση στο σημαντικό αυτό πρόβλημα. Συγκεκριμένα, ψηφίστηκαν η ρύθμιση α) του άρθρου 12 του Ν. 2601/1998 β) του άρθρου 30 του Ν. 2789/2000 και τέλος η κυριότερη του άρθρου 39 του Ν. 3259/2004. Υπολογισμός Ο νόμος 3259/2004 με το άρθρο 39 -σύμφωνα με τον νομικό Αγγελο Γιουρέλη- ρύθμισε αυτοτελώς και πλήρως τόσο τις προϋποθέσεις όσο και το ύψος του περιορισμού των οφειλών από τόκους, το οποίο (ύψος) προσδιορίζει μέσω απλού αριθμητικού υπολογισμού, χωρίς να προαπαιτεί τη μεσολάβηση συμφωνίας των μερών ή δικαστικής αποφάσεως. Τα πιστωτικά ιδρύματα και οι οφειλέτες μπορούσαν, περαιτέρω, να συμφωνήσουν «τους όρους και τον τρόπο εξοφλήσεως των οφειλών» που ρυθμίζονται, όχι, επομένως, και την ύπαρξη ή το ύψος τους. Οι συμβαλλόμενοι μπορούσαν, βεβαίως, σε περίπτωση διαφωνίας, να προσφύγουν στα δικαστήρια, η απαγγελλόμενη, όμως, επί της διαφοράς δικαστική κρίση απλώς αναγνώριζε την αμέσως και αυτοδικαίως επερχόμενη από την εφαρμογή του νόμου έννομη συνέπεια. Ειδικά για τα δάνεια των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών ο νόμος ορίζει: «Προκειμένου περί οφειλών κατά κύριο επάγγελμα αγροτών σχετικών με την επαγγελματική τους αυτή δραστηριότητα, που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν. 2789/2000, όπως ισχύει, το συνολικό ύψος τους δεν δύναται να υπερβαίνει το διπλάσιο τού κατά περίπτωση ληφθέντος κεφαλαίου, ή προκειμένου περί αλληλόχρεων λογαριασμών, το διπλάσιο του ποσού της οφειλής, όπως διαμορφώθηκε κατά την τελευταία εκταμίευση. Για δάνεια που χορηγήθηκαν πριν από το έτος 1990, εφόσον δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία των οφειλών αυτών για την ανεύρεση του αρχικού κεφαλαίου η συνολική οφειλή δεν δύναται να υπερβαίνει ποσοστό 150% του ποσού της οφειλής, όπως αυτή διαμορφώθηκε στην τελευταία προ του έτους 1990 ρύθμιση. Καταβολές που έγιναν οποτεδήποτε από τον οφειλέτη, τον εγγυητή ή τρίτο και αφορούν σε οφειλές ρυθμιζόμενες με τις ανωτέρω παραγράφους, αφαιρούνται από το συνολικό ποσό της οφειλής, όπως αυτή διαμορφώνεται με βάση τις διατάξεις του παρόντος. Ενσωμάτωση Εξάλλου ζήτημα για τα αγροτικά δάνεια ανέκυψε επειδή η πρώην Αγροτική Τράπεζα που κατ’ εξοχήν προέβαινε σε χορηγήσεις στους αγρότες αντιμετώπιζε πολλά από τα βραχυπρόθεσμα δάνεια που χορηγούσε ως αναλήψεις στο πλαίσιο ανοικτών λογαριασμών, με αποτέλεσμα να εκλαμβάνει ως βάση υπολογισμού για το διπλάσιο όχι το σύνολο των κεφαλαίων των βραχυπρόθεσμων δανείων αλλά τη συνολική από αυτά οφειλή, όπως υφίστατο κατά την τελευταία χορήγηση βραχυπρόθεσμου δανείου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ενσωμάτωνε παράνομα στο κεφάλαιο βάσης όλους τους προηγηθέντες τόκους και ανατοκισμούς. Σε αρκετές περιπτώσεις -σύμφωνα με τον νομικό Αγγελο Γιουρέλη- έχουν χορηγηθεί δάνεια από πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν, καθ’ υπόδειξη των πιστωτικών ιδρυμάτων, όχι για τον σκοπό που αναγράφεται στη σύμβαση, αλλά για τη λογιστική απόσβεση οφειλών από προηγούμενα δάνεια. Δηλαδή, το νέο κεφάλαιο αφορά την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών (συνεπώς και των «πανωτοκίων») προηγούμενων δανείων. Στην πραγματικότητα πρόκειται λοιπόν για ρυθμίσεις και ως «τέτοιες» θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Αυτό μπορεί να έχει κατά περίπτωση μεγάλη σημασία καθώς η ανώτατη συνολική οφειλή υπολογίζεται με βάση την αρχική χορήγηση, και όχι το μεταγενέστερο δάνειο. Σε αυτή θα υπολογιστούν επομένως και οι καταβολές που πραγματοποιήθηκαν για την αποπληρωμή του αρχικού δανείου. Έθνος
Tα ειδοποιητήρια του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) προς μη μισθωτούς ασφαλισμένους θα αναρτηθούν αύριο για να είναι αξιοποιήσιμα από τους ενδιαφερόμενους. Βέβαια, αν δεν δοθεί παράταση που φαντάζει δύσκολο,...
Άμεσα προχωρούν οι διαδικασίες για τις 2.338 οκτάμηνες προσλήψεις εργατών και αρχαιολόγων μέσω της ΔΕΗ, με την υπογραφή της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου. Την περασμένη Παρασκευή δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια η πρώτη προκήρυξη για τις 240 θέσεις και μάλιστα ολοκληρώνεται άμεσα, καθώς οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων μπορούν να κατατίθενται από σήμερα Δευτέρα 24 Απριλίου έως την ερχόμενη Παρασκευή 28 Απριλίου. Δείτε εδώ την προκήρυξη στην Διαύγεια Την περασμένη εβδομάδα είχε ξεσπάσει σάλος όταν αποκαλύφθηκε πως σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου και η οποία έχει την επισήμανση «Εξαιρετικά Επείγον» εγκρίθηκε η πρόσληψη 2.338 ατόμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, χρονικής διάρκειας έως 8 μήνες σε Υπηρεσίες αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά απ' την πολύπαθη ΔΕΗ και αφορούν δύο συγκεκριμένες εφορείες Αρχαιοτήτων, της Φλώρινας και της Κοζάνης. Περιοχές δηλαδή όπου η οικονομική δραστηριότητα έχει συνδεθεί σε ένα μεγάλο βαθμό με τη ΔΕΗ, τις μονάδες παραγωγής ενέργειας και τα ορυχεία λιγνίτη. Σημειώνεται ότι οι ειδικότητες αφορούν 1.840 εργάτες, 319 αρχαιολόγους και άλλες ειδικότητες, όπως αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς, συντηρητές αρχαιοτήτων, τοπογράφους, φύλακες κοκ. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο αιτιολογικό η υπουργική απόφαση εγκρίνεται έχοντας υπόψη «το γεγονός ότι η δαπάνη που θα προκληθεί από την πρόσληψη του προσωπικού δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά τον προϋπολογισμό της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, η οποία δεν επιχορηγείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και δεν είναι φορέας της Γενικής Κυβέρνησης».
ΟΑΕΔ Ανακοίνωση για τους ωφελούμενους του προγράμματος voucher «κατάρτιση και πιστοποίηση ανέργων 29-64 ετών» εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι ωφελούμενοι άνεργοι που θα επιλεχθούν με την ανάρτηση...