Τρύπα στα φορολογικά έσοδα του προϋπολογισμού – Ποιοι φόροι δεν αποδίδουν

Τρύπες σε πολλούς κωδικούς των φορολογικών εσόδων αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αλλά και του υπουργείου Οικονομικών για το 4μηνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, οι εισπράξεις, κινήθηκαν στο 4μηνο κάτω από το στόχο σε ποσοστό 1,75%. Η ΑΑΔΕ επικαλείται στην ανακοίνωσή της το γεγονός ότι η απόκλιση οφείλεται στις αυξημένες –συγκριτικά με τον στόχο- επιστροφές φόρου. Ωστόσο, από την άλλη δεν αναφέρει ότι τα έσοδα από τα προηγούμενα έτη (ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων, κατασχέσεις κλπ) κινούνται πολύ πάνω από τις προβλέψεις. Στην πραγματικότητα, σε πολλούς «ζωτικούς» για την εκτέλεση του προϋπολογισμού κωδικούς όπως είναι ο ΦΠΑ, τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, τα έσοδα από τους φόρους κατανάλωσης κλπ, βρισκόμαστε ήδη αρκετά κάτω από τον στόχο όπως αποκαλύφθηκε και από τα αναλυτικά στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 4μηνο που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Το μόνο στοιχείο που διασώζει την κατάσταση είναι τα έσοδα από φόρους παρελθόντων ετών δηλαδή η προσπάθεια των οφειλετών να παραμείνουν συνεπείς στις ρυθμίσεις αλλά και οι αθρόες κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών. Στο σύνολο των φορολογικών εσόδων, η κατάσταση είναι οριακή ενώ τόσο σε επίπεδο εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού όσο και σε επίπεδο εσόδων κρατικού προϋπολογισμού παρατηρείται υστέρηση της τάξεως των 161 και 827 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι «τρύπες» του τετραμήνου όπως ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών είναι οι εξής: α) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων κατά 190 εκατ. ευρώ ή 8,7%, β) ΦΠΑ πετρελαιοειδών κατά 26 εκατ. ευρώ ή 4,1%, γ) ΦΠΑ καπνού κατά 60 εκατ. ευρώ ή 30,4%, δ) ΦΠΑ λοιπών κατά 143 εκατ. ευρώ ή 3,4%, ε) ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων κατά 102 εκατ. ευρώ ή 6,8%, στ) Λοιποί ΕΦΚ (καπνού, κλπ) κατά 180 εκατ. ευρώ ή 21,7%, ζ) Λοιποί φόροι κατανάλωσης κατά 12 εκατ. ευρώ ή 10,6%, η) Απολήψεις από την Ε.Ε. κατά 127 εκατ. ευρώ ή 37,0%, θ) Έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 411 εκατ. ευρώ ή 30,1%. Προκύπτει επομένως ότι σε όλους τους κωδικούς που επιβλήθηκαν πρόσθετα εισπρακτικά μέτρα, τα νούμερα δεν… βγήκαν. Η κατάσταση διασώθηκε σε ένα βαθμό λόγω των ακόλουθων υπερβάσεων: α) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων κατά 21 εκατ. ευρώ ή 68,9%, β) Φόροι στην περιουσία κατά 182 εκατ. ευρώ ή 50,2%, γ) Άμεσοι Φόροι ΠΟΕ κατά 275 εκατ. ευρώ ή 44,2%, δ) Λοιποί άμεσοι φόροι κατά 35 εκατ. ευρώ ή 8,1%, ε) Λοιποί φόροι συναλλαγών κατά 23 εκατ. ευρώ ή 19,9%, στ) Τέλος ταξινόμησης οχημάτων κατά 32 εκατ. ευρώ ή 68,7%, ζ) Τέλη κυκλοφορίας οχημάτων κατά 27 εκατ. ευρώ ή 39,8%, η) Έμμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 192 εκατ. ευρώ ή 66,2%, θ) Λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 534 εκατ. ευρώ ή 41,8%, ι) Έσοδα καταργηθέντων ειδικών λογαριασμών κατά 14 εκατ. ευρώ ή 19%, ια) Έσοδα ΝΑΤΟ κατά 35 εκατ. ευρώ. Η ανακοίνωση της ΑΑΔΕ Ακόμη και από την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, προκύπτει σοβαρή υστέρηση στα τελωνειακά έσοδα: τον Απρίλιο η απόκλιση από τον στόχο έφτασε στο -14,29% ενώ στο τετράμηνο διευρύνθηκε στο -5,85%. Προς το παρόν, η τρύπα από τα τελωνειακά έσοδα καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα των Δ.Ο.Υ ωστόσο η κατάσταση κρίνεται οριακή ενόψει μάλιστα και των δύσκολων μηνών που έρχονται. Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, τα έσοδα προ επιστροφών διαμορφώθηκαν στα 4,041 δισ. ευρώ τον Απρίλιο , υπερβαίνοντας κατά 22,23% το στόχο του προϋπολογισμού των 3,306 δισ. ευρώ. Παράλληλα, δόθηκαν επιστροφές 248 εκ. ευρώ, υψηλότερα κατά 14,81% του στόχου των 216 εκ. ευρώ. Τα έσοδα, αφαιρουμένων των επιστροφών, διαμορφώθηκαν στα 3,793 δισ. ευρώ, υψηλότερα κατά 22,75% του στόχου των 3,090 δισ. ευρώ. Κατόπιν αυτού, στο τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα έσοδα προ επιστροφών κινήθηκαν οριακά πάνω από το στόχο του προϋπολογισμού (+0,17%), οι επιστροφές κατά 29,04% πάνω από το στόχο και τα έσοδα μετά από τις επιστροφές, κατά 1,75% χαμηλότερα του στόχου. Στους ακόλουθους πίνακες, παρουσιάζεται η πορεία των εσόδων σε Δ.Ο.Υ. και Τελωνεία, τον Απρίλιο και το Τετράμηνο (στοιχεία σε χιλιάδες ευρώ): Η υστέρηση στα τελωνειακά έσοδα, τα οποία ωστόσο είναι υψηλότερα του πρώτου τετραμήνου 2016 κατά 4,45%, οφείλεται στα καπνικά προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μείωση, λόγω της αποθεματοποίησης, που έγινε το 2016 (σε αναμονή των αυξήσεων των συντελεστών φορολογίας). Η τάση αυτή εκτιμάται ότι θα αναστραφεί τους επόμενους μήνες, στο πλαίσιο ομαλοποίησης της αγοράς. thetoc

Έρχονται ελαφρύνσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ

«Προωθείται ο σχεδιασμός για συνολική ελάφρυνση των επιβαρύνσεων στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος», είπε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. «Αυτός ο χειμώνας ήταν ίσως βαρύτερος από τους προηγούμενους και είχαμε αύξηση στην κατανάλωση ρεύματος η οποία επιβάρυνε τους λογαριασμούς αναντίστοιχα» σημείωσε ο κ. Τσίπρας. «Θα προχωρήσουμε άμεσα σε αναδιάρθρωση των κλιμάκων των τιμολογίων και ταυτόχρονα το επόμενο διάστημα θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε ουσιαστικά και την επιβάρυνση των καταναλωτών από τη συμμετοχή τους στο κοινωνικό τιμολόγιο» ανέφερε ο κ. Τσίπρας.

Τι είναι το «πράσινο» χαράτσι στο νερό

Νέο χαράτσι στους λογαριασμούς του νερού για τους αγρότες αλλά και τα νοικοκυριά φέρνει η απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, που θεσπίζει κανόνες για την κοστολόγηση και τιμολόγηση υπηρεσιών ύδατος. Η...

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί Σταθμοί ΕΣΠΑ 2017 2018: Συνεχίζονται οι αιτήσεις – Χρήσιμος οδηγός

Ποιοι γονείς μπορούν να κάνουν αίτηση και τι δικαιολογητικά ακριβώς απαιτούνται προκειμένου να "μπει" κανείς στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ '17-'18 Ξεκινούν από σήμερα 24/5 και θα διαρκέσουν εως και 9 Ιουνίου οι αιτήσεις γονέων στην ΕΕΤΑΑ για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ 2017 -2018. Δείτε αναλυτικές οδηγίες για τις αιτήσεις. Κάθε ενδιαφερόμενη/ος για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα της ΕΕΤΑΑ για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ 2017 - 2018 θα πρέπει: Να συμπληρώσει και να υποβάλει σε ηλεκτρονική μορφή στον ιστότοπο πιο Ε.Ε.Τ.Α.Α. (www.eetaa.gr, paidikoi.eetaa.gr). την φόρμα «Αίτηση Συμμετοχής», η οποία υπέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ στο χρονικό διάστημα από 24.5.2017 έως 9.6.2017, στην Διεύθυνση (www.eetaa.gr, paidikoi.eetaa.gr). Το πληροφοριακό σύστημα θα ανοίξει στις 24.5.2017 και ώρα 12.00. Κάθε ωφελούμενος/η μπορεί να υποβάλει μια και μοναδική αίτηση, βάσει ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, που θα δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή. Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των Αιτήσεων, ορίζεται η 9.6.2017 και ώρα 24:00. Να αποστείλει τα δικαιολογητικά συμμετοχής μαζί με την εκτύπωση της ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής, στην Ε.Ε.Τ.Α.Α, μόνο ταχυδρομικά ή με υπηρεσίες ταχυμεταφοράς (courier), στο χρονικό διάστημα από 24.5.2017 έως 9/6/2017. Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών, ορίζεται η 9.6.2017 και ώρα 24:00, βάσει απόδειξης ταχυδρομείου ή εταιρείας ταχυμεταφοράς (courier). ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ: 24.06.2017 – 09.06.2017 ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΕ ΕΕΤΑΑ 27.06.2017 ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΕΤΑΑ 28.06.2017 – 29.06.2017 ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΥΧΟΝ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ 04.07.2017 ΟΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΕΤΑΑ ΕΩΣ 01.09.2017 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με την εκτύπωση της «Αίτησης συμμετοχής - Δήλωσης», σε φάκελο στον οποίο εξωτερικά θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται η ένδειξη «ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» ΕΤΟΥΣ ‎2017-2018, στα Γραφεία της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. στις ακόλουθες Διευθύνσεις αντίστοιχα με τη γεωγραφική προέλευση των αιτούντων μητέρων, ως ακολούθως: Στην «Αίτηση Συμμετοχής - Δήλωση» και ειδικότερα στο προαιρετικό σκέλος, οι μητέρες έχουν δικαίωμα δήλωσης κατά σειρά επιλογής έως και πέντε (5) προτιμήσεων Δομών για τις κατηγορίες Α. και Β και έως δύο (2) για τις κατηγορίες Γ. και Δ. Η διαδικασία αυτή δεν είναι δεσμευτική. Πρέπει να υποβληθεί ή νέα Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου (Εκκαθαριστικό Σημείωμα) για το φορολογικό έτος 2016 (δηλαδή για εισοδήματα που αποκτήθηκαν από 1/1/2016 έως 31/12/2016). Σύμφωνα με την πρόσκληση η ΕΕΤΑΑ προσκαλεί Τις Μητέρες βρεφών, νηπίων και παιδιών ή / και Τις Μητέρες νηπίων, παιδιών, εφήβων και ατόμων με Αναπηρία Άτομα (γυναίκες και άντρες) στα οποία έχει παραχωρηθεί με δικαστική απόφαση, η επιμέλεια των παιδιών Άτομα που βρίσκονται σε χηρεία οι οποίοι/ες επιθυμούν να εγγράψουν τα τέκνα τους σε Δομές παροχής φροντίδας και φιλοξενίας βρεφών, νηπίων, παιδιών και ατόμων με αναπηρία, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβασή τους στην εργασία, μέσω της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών, καθώς και η ισότιμη πρόσβαση των ευπαθών ομάδων σε ποιοτικές κοινωνικές υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι εφεξής όπου στην παρούσα γίνεται αναφορά σε «μητέρες» ή «ωφελούμενες» νοούνται αντιστοίχως και οι άνδρες - πατέρες ή ωφελούμενοι. Οι ωφελούμενες/νοι, που θα ενταχθούν στην εν λόγω δράση, θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις: α) να είναι εργαζόμενες (μισθωτές, μισθωτοί, αυτοαπασχολούμενες/νοι) ή β) να είναι άνεργες/οι, οι οποίες/οι διαθέτουν Δελτίο Ανεργίας ΟΑΕΔ σε ισχύ ή άλλο ισοδύναμο έγγραφο, που να πιστοποιεί την ανεργία. Στις ανωτέρω ωφελούμενες/νους χορηγούνται «Αξίες Τοποθέτησης» (Voucher), που συγχρηματοδοτούνται στο πλαίσιο του ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ ή των ΠΕΠ, σύμφωνα με την κατάταξή τους ως προς το όριο της φτώχειας, όπως αυτό προσδιορίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ για κάθε κατηγορία νοικοκυριού. Συγκεκριμένα, κάθε ωφελούμενη/νος κατανέμεται: (α) στο ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ, όταν το ετήσιο οικογενειακό εισόδημά του είναι μεγαλύτερο από το όριο της φτώχειας (β) στο οικείο ΠΕΠ, όταν το ετήσιο οικογενειακό εισVoucher παιδικών σταθμών ΕΣΠΑ: Εμφανίστηκαν και πάλι οι εξτρά χρεώσεις ΕΕΤΑΑ: Όλη η προκήρυξη για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ - Η αίτηση στο eetaa.grRead more at: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/ergasiaka/157931/eetaa-paidikoi-stathmoi-espa-apo-simera-oi-aitiseis-analytikes-odigiesCopyright © dikaiologitika newsόδημά του είναι ίσο ή μικρότερο από το όριο της φτώχειας. Το όριο φτώχειας, όπως αυτό προσδιορίσθηκε από την ΕΛΣΤΑΤ για το έτος 2016, ορίζεται σε 4.512€, για μονοπρόσωπα νοικοκυριά προσαυξανόμενο κατά : - 50% για τον σύζυγο και για κάθε παιδί από 14 έως και 24 ετών. - 30% για κάθε παιδί κάτω των 13 ετών. Εξαιρούνται από την παρούσα Πρόσκληση οι τακτικοί και αορίστου χρόνου υπάλληλοι του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ., καθώς και οι μόνιμοι και αορίστου χρόνου υπάλληλοι των Ο.Τ.Α. (α' και β' βαθμού) και των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. null null Δείτε εδώ την αίτηση που πρέπει να συμπληρώσετε: null null ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΑ DIKAIOLOGITIKA Voucher παιδικών σταθμών ΕΣΠΑ: Εμφανίστηκαν και πάλι οι εξτρά χρεώσεις ΕΕΤΑΑ: Όλη η προκήρυξη για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ - Η αίτηση στο eetaa.gr

Στο στόχαστρο τα νησιά για τη φοροδιαφυγή

Στη μάχη των αποδείξεων μπαίνει ο μηχανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Ο Γιώργος Πιτσιλής απηύθυνε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εφοριακούς οι οποίοι θα ταξιδέψουν στα νησιά. Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, καλούνται οι εφοριακοί οι οποίοι ανήκουν οργανικά στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να υποβάλουν δήλωση προτίμησης για την απόσπασή τους, διαλέγοντας δύο από τις παρακάτω Δ.Ο.Υ: Κέρκυρας, Σύρου, Θήρας, Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Κω, Ρόδου και Πολυγύρου. Οι σαρωτικοί έλεγχοι προγραμματίζονται για το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου και θα γίνονται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων και των αργιών. Στην πρόσκληση αναφέρεται: «Στο πλαίσιο υλοποίησης του Επιχειρησιακού Σχεδίου του έτους 2017, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αποφάσισε την εντατικοποίηση της διενέργειας μερικών επιτόπιων ελέγχων, τόσο για τον έλεγχο εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, όσο και για την καταγραφή πληροφοριών για τη συμπεριφορά των φορολογουμένων, οι οποίες καταχωρούνται και αξιοποιούνται για τη διενέργεια περαιτέρω ενεργειών της Φορολογικής Διοίκησης, με απώτερο σκοπό τον εντοπισμό της αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης για φορολογούμενους που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά. Οι ως άνω έλεγχοι θα διενεργούνται σε ημερήσια βάση, συμπεριλαμβανομένων των αργιών, κατά τις πρωινές, απογευματινές και βραδινές ώρες. Για την υλοποίηση των ως άνω ελέγχων πρέπει να ενισχυθούν με προσωπικό Εφοριακών υπαλλήλων οι Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας, Σύρου, Θήρας, Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Κώ, Ρόδου και Πολυγύρου και οι Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) ΑΤΤΙΚΗΣ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Ειδικά για τις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων Αττικής και Θεσσαλονίκης οι έλεγχοι θα διενεργούνται α) εντός της χωρικής αρμοδιότητας των ως άνω υπηρεσιών β) εκτός έδρας έως δύο τριήμερα μηνιαίως. Ως εκ τούτου, προκειμένου να ενισχυθούν οι ως άνω υπηρεσίες, καλούνται οι Εφοριακοί υπάλληλοι που ανήκουν οργανικά στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, να υποβάλουν δήλωση στην οποία θα διατυπώνουν την προτίμησή τους μέχρι 2/6/2017».

ΕΦΚΑ: Πληρωμή εισφορών Απριλίου 2017 – Προθεσμία

Η Τετάρτη καταληκτική ημερομηνία πληρωμής για αγρότες, αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες Η Τετάρτη 31η Μαΐου 2017 είναι η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής εισφοράς μηνός Απριλίου 2017 για τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως υπενθυμίζει με σχετική ανακοίνωση ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ). Την ίδια ημερομηνία, θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς, μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).

ΟΑΕΔ – Κοινωνικός Τουρισμός 2017: Προθεσμία – Χρήσιμες πληροφορίες

ΟΑΕΔ –  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 2017: Όπως έγινε γνωστό, η διοικήτρια του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), Μαρία Καραμεσίνη, καλεί τους ενδιαφερόμενους παρόχους τουριστικών καταλυμάτων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα...

Βάζουν χαράτσι και στο νερό – Ποιοί και πόσο θα επιβαρυνθούν

Ενα ακόμη χαράτσι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν όλοι οι Ελληνες. Ο λόγος για το... περιβαλλοντικό τέλος στο νερό το οποίο θα επιβαρύνει και τα νοικοκυριά σε όλη τη χώρα αφού θα επιβληθεί από όλες τις εταιρείες ύδρευσης (ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ κ.λπ) και θα συνδέεται με την κατανάλωση του νερού. Οι επιβαρύνσεις θα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, ανάλογα με την εταιρεία ύδρευσης και ο τρόπος υπολογισμού του τέλους θα εξαρτάται ακόμη και από το κόστος συντήρησης του δικτύου. Πάντως, οι αυξήσεις που θα μπαίνουν στους λογαριασμούς δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν την αύξηση του ΑΕΠ του περασμένου χρόνου. Οι αγρότες ωστόσο φαίνεται ότι θα έχουν ακόμη μεγαλύτερες επιβαρύνσεις καθώς εκτός απ' την αύξηση στο νερό θα πρέπει να υπολογίσουν και το κόστος για την τοποθέτηση μετρητή. Για παράδειγμα εάν φέτος η αύξηση του ΑΕΠ προσδιοριστεί στο 2,1% όπως είναι αυτή τη στιγμή ο υπολογισμός, τότε οι αυξήσεις που είναι δυνατό να μπουν το 2018 στο νερό θα φτάνουν ως και αυτό το ποσοστό. Για τους αγρότες ωστόσο ακόμη και μια αύξηση της τάξης του 2% σημαίνει επιβάρυνση ως και 600 ευρώ το χρόνο για μια καλλιέργεια με σημαντικές ανάγκες σε νερό, ενώ άγνωστο παραμένει το κόστος του μετρητή, αλλά και ο τρόπος αποπληρωμής του κόστους της τοποθέτησής τους. Εκτιμάται ότι η επιβάρυνση μπορεί να είναι 1 λεπτό το κυβικό μέτρο. Η ημερομηνία εφαρμογής του νέου τέλους που έχει περιβαλλοντικό χαρακτήρα δεν έχει ακόμα προσδιορισθεί. Ωστόσο, δεδομένου ότι με την απόφαση υποχρεούνται οι πάροχοι ύδατος «να μεριμνήσουν για τη σταδιακή τοποθέτηση υδρομετρητών στο σύνολο των χρηστών του δικτύου εντός τριετίας», το μέτρο θεωρείται δύσκολο να ισχύσει πριν το 2020. Για τους αγρότες η χρέωση των τελικών χρηστών, δηλαδή των αγροτών, θα γίνεται βάσει ενός μικτού συστήματος με δύο μέρη: α) ένα σταθερό τέλος και β) ένα μεταβλητό τέλος ανά μονάδα νερού (ογκομετρική χρέωση ανά κυβικό μέτρο κατανάλωσης νερού), το οποίο αυξάνεται βάσει της αύξησης της κατανάλωσης Το σταθερό τέλος εφαρμόζεται στην άρδευση ανά στρέμμα καλλιέργειας ενώ τα μεταβλητά τέλη ανά κυβικό μέτρο εφαρμόζονται στους χρήστες, ανάλογα με την μετρηθείσα ποσότητα του ύδατος για αγροτική χρήση που καταναλώθηκε. Στα μεταβλητά τέλη περιλαμβάνεται και το περιβαλλοντικό τέλος. Σε περιπτώσεις όπου δεν είναι εφικτή η καταμέτρηση του ύδατος για άρδευση, ώστε να γίνεται χρέωση ανά κυβικό μέτρο, και μέχρι τοποθετηθούν συστήματα μέτρησης, ο πάροχος εκτιμά την ποσότητα του ύδατος που καταναλώθηκε, είτε κατά έκταση γης και είδος καλλιέργειας καθώς και μέθοδο άρδευσης, είτε κατά χρόνο χρήσης του αρδευτικού νερού, ανάλογα με τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές προβλέψεις των Σχεδίων Διαχείρισης ΛΑΠ Λεκανών Απορροής Ποταμών), τους κώδικες ορθών γεωργικών πρακτικών. Τι αναφέρει η απόφαση: Με βάση τα όσα αναφέρονται στην απόφαση ο προσδιορισμός του χρηματοοικονομικού κόστους πραγματοποιείται ετησίως λαμβάνοντας υπόψη και τα απολογιστικά στοιχεία της προηγούμενης περιόδου, από τον πάροχο υπηρεσιών ύδατος. Ο προσδιορισμός του χρηματοοικονομικού κόστους γίνεται για όλες τις υπηρεσίες ύδατος (ύδρευση, άρδευση, παροχή νερού για βιομηχανική χρήση, πότισμα χώρων πρασίνου, χρήσεις αναψυχής, αποχέτευση και επεξεργασία λυμάτων κ.λπ.). Γενικοί κανόνες προσδιορισμού του Περιβαλλοντικού Κόστους Το Περιβαλλοντικό Κόστος προσδιορίζεται σε επίπεδο Υδατικού Συστήματος (ΥΣ) ή ανά ομάδα ΥΣ και προκύπτει από τον προσδιορισμό του κόστους των Συμπληρωματικών Μέτρων του Προγράμματος Μέτρων του εκάστοτε ισχύοντος Σχεδίου Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμού (ΛΑΠ) ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΑΤΟΣ Κοινή διαδικασία τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος Η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, γνωστοποιεί, έως 31 Οκτωβρίου κάθε έτους, στους παρόχους υπηρεσιών ύδατος καθώς και στους οικείους ΟΤΑ Α' βαθμού, το περιβαλλοντικό κόστος και το κόστος πόρου ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στους τελικούς χρήστες. Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος, από το 2018 και μετά, εντός του πρώτου εξαμήνου κάθε έτους, προσδιορίζουν τα τιμολόγιά τους και κοινοποιούν τη σχετική απόφαση στη Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία εκδίδει συστάσεις, εφόσον απαιτείται και ενημερώνει σχετικά την Ειδική Γραμματεία Υδάτων. Για τον προσδιορισμό των τιμολογίων οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος προς τελικούς χρήστες λαμβάνουν υπόψη, πέραν του χρηματοοικονομικού κόστους και το περιβαλλοντικό κόστος καθώς και το κόστος πόρου. Στα τιμολόγιά τους αναγράφεται υποχρεωτικά, με διακριτό, ευκρινή και εύληπτο τρόπο, το "περιβαλλοντικό τέλος". Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος προβαίνουν στην είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους από τους τελικούς χρήστες. Το ποσό των εισπραχθέντων περιβαλλοντικών τελών αποδίδεται από τους παρόχους υπέρ του Πράσινου Ταμείου, σε Ειδικό Λογαριασμό που συστήνεται για την χρηματοδότηση των σχετικών Συμπληρωματικών Μέτρων. Από το ανωτέρω ποσό, το 2,5% παρακρατείται από τους παρόχους, για ίδιο λογαριασμό, με εξαίρεση τις πολυμετοχικές επιχειρήσεις ύδρευσης αποχέτευσης που είναι «εισηγμένες» στο χρηματιστήριο, όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ, έναντι του κόστους παροχής των σχετικών υπηρεσιών. Στις περιπτώσεις των συμβάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και ΕΥΔΑΠ ΑΕ, ΕΥΑΘ ΑΕ ή άλλων παρόχων υπηρεσιών ύδατος, η ενσωμάτωση του περιβαλλοντικού τέλους στα τιμολόγια αυτών των παρόχων πραγματοποιείται κατά τις περιόδους που ορίζονται στις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Για τις υδρογεωτρήσεις εκτός οργανωμένων συλλογικών δικτύων, το περιβαλλοντικό τέλος ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μετά από εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Σε περίπτωση που το Υδατικό Σύστημα εκτείνεται στα διοικητικά όρια περισσοτέρων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, το περιβαλλοντικό τέλος ορίζεται από κοινού. Γενικό πλαίσιο υπηρεσιών Η τιμολογιακή πολιτική εξασφαλίζει επαρκή ανάκτηση του κόστους και μακροχρόνια βιωσιμότητα των επενδύσεων στον αστικό κύκλο. Για λόγους επιτακτικού δημόσιου συμφέροντος, δύναται να προβλέπεται διαφορετικό τιμολόγιο σε ειδικές χρήσεις ύδατος όπως στρατιωτικές εγκαταστάσεις, δομές προσωρινής υποδοχής/φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών, πυροσβεστική. Πάροχοι υπηρεσιών ύδατος για ύδρευση ή/και αποχέτευση και επεξεργασία λυμάτων είναι η ΕΥΔΑΠ ΑΕ, η ΕΥΑΘ ΑΕ, η Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ, η Εταιρεία Παγίων ΕΥΑΘ, οι ΔΕΥΑ, οι ΟΤΑ Α' βαθμού, καθώς και λοιποί φορείς που παρέχουν νερό ύδρευσης στους τελικούς χρήστες. Τα περιβαλλοντικά τέλη επιβάλλονται στους τελικούς χρήστες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αναθεώρησης των Σχεδίων Διαχείρισης. 1. Τα τιμολόγια προσδιορίζονται από τους παρόχους των υπηρεσιών παροχής νερού ύδρευσης και των υπηρεσιών αποχέτευσης και επεξεργασίας λυμάτων (πάγια ή/και ογκομετρική χρέωση) και εγκρίνονται από την αρμόδια αρχή, σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας. Ο προσδιορισμός των τιμολογίων γίνεται κατά τρόπο ώστε τα συνολικά έσοδα να καλύπτουν το συνολικό κόστος των υπηρεσιών ύδατος του συγκεκριμένου παρόχου Κάθε πάροχος ορίζει περισσότερες της μίας αύξουσες κλίμακες κατανάλωσης και αντιστοίχως αυξανόμενα κλιμάκια τελών ογκοχρέωσης, προκειμένου να αποτρέπεται η υπερβολική κατανάλωση και να επιτυγχάνεται εξοικονόμησητου νερού. H πρώτη κλίμακα κατανάλωσης αντιστοιχεί στις βασικές ανάγκες διαβίωσης του πληθυσμού. Στην πρώτη κλίμακα περιλαμβάνονται και οι απαραίτητες ποσότητες ύδατος για τη λειτουργία των κοινωνικών υποδομών (π.χ. πρόνοια, υγεία, εκπαίδευση). Η ποσότητα που αντιστοιχεί στην πρώτη κλίμακα παρέχεται σε οικονομικά προσιτή τιμή που μπορεί να προσεγγίζει τη μηδενική. Για το μέρος εκείνο του πληθυσμού που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, όπως αυτές προβλέπονται στο άρθρο 1, παρ. 4 του ν. 4019/2011, όπως ισχύει, καθορίζονται ευνοϊκότερες τιμές χωρίς να ανατρέπεται η λειτουργία της τιμής ως μέσου αποτροπής της σπατάλης νερού. Το ύψος των τελών που αντιστοιχεί στην υψηλότερη κλίμακα κατανάλωσης ορίζεται σε επίπεδα που αποθαρρύνουν την υπερβολική κατανάλωση. Σε κάθε περίπτωση, πιθανά κενά ανάκτησης κόστους που θα προκύψουν θα καλύπτονται από τους υπόλοιπους χρήστες ύδατος του παρόχου. Στην περίπτωση κατά την οποία, παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην απόφαση, δεν εξασφαλίζεται επαρκής ανάκτηση του κόστους, ο πάροχος υπηρεσιών ύδατος υποβάλει στη Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Σχέδιο Εφαρμογής Δράσης στο οποίο εκτίθενται τα μέτρα που απαιτούνται για τη διασφάλιση της επαρκούς ανάκτησης συμπεριλαμβανομένης τυχόν απόκλισης . Το Σχέδιο εγκρίνεται από τον Ειδικό Γραμματέα Υδάτων της ΕΓΥ. Κάθε πάροχος υποχρεούται να καταγράφει τους χρήστες του, τις ποσότητες ύδατος που παρέχει για κάθε χρήση σε κάθε χρήστη, τα στοιχεία κόστους του και τα έσοδα από κάθε χρήστη.Η συχνότητα καταμέτρησης των ενδείξεων και περιοδικής τιμολόγησης των ανωτέρω υπηρεσιών διασφαλίζει ότι ενδεχόμενη υπερβολική κατανάλωση σε ορισμένη περίοδο δεν εξισορροπείται με μειωμένες καταναλώσεις σε προηγούμενη ή επόμενη περίοδο, έτσι ώστε η χρέωση να λειτουργεί ως κίνητρο για ορθολογική κατανάλωση νερού.

ΑΣΕΠ: 1.332 προσλήψεις μέσα στο καλοκαίρι

ΑΣΕΠ: Σταδιακά εντός των επόμενων ημερών και μέχρι τα τέλη Ιουλίου αναμένεται είτε να ξεκινήσουν είτε να προκηρυχθούν από το ΑΣΕΠ 6 μεγάλοι διαγωνισμοί για 1.332 θέσεις εργασίας στο δημόσιο...

Το νέο όριο για πλειστηριασμούς ακινήτων – Ποιοί απειλούνται

Πράσινο φως για πλειστηριασμούς κατοικιών όταν το ποσό της κατάσχεσης ξεπερνά τα 300.000 ευρώ ανάβουν οι συμβολαιογράφοι, ανατρέποντας τα μέχρι τώρα δεδομένα ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι διαδικασίες προκειμένου να μπει σε πιλοτική λειτουργία –πιθανότατα από τον επόμενο μήνα- η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ανοίξει τον δρόμο για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Μετά το άνοιγμα των πλειστηριασμών και για κατοικίες, όταν οι εγγραφές της κατάσχεσης είναι ίσες ή μεγαλύτερες των 400.000 ευρώ, που αποφάσισε η Συντονιστική Επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, τώρα το σχετικό πλαφόν μειώνεται κατά 100.000 ευρώ. Έτσι από σήμερα μπορούν να χορηγούνται από τους συμβολαιογραφικούς συλλόγους άδειες για τη διεξαγωγή πλειστηριασμών και για κατοικίες, ακόμη και όταν επισπεύδονται από τις τράπεζες, το Δημόσιο, τους ασφαλιστικούς φορείς (ΕΦΚΑ) ή τους ΟΤΑ, υπό την προϋπόθεση ότι η σχετική απαίτηση είναι ίσο ή μεγαλύτερο από 300.000 ευρώ. Αντίθετα οι συμβολαιογράφοι συνεχίζουν κανονικά την πάνω από 6 μήνες αποχή τους από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας όταν επισπεύδονται από τους φορείς εφόσον η επισπευδόμενη απαίτηση είναι μικρότερη των 300.000 ευρώ και συνεπώς οι σχετικοί μικρότερου ύψους οφειλέτες δεν απειλούνται προς το παρών με απώλεια της ακίνητης περιουσίας τους. Την ίδια στιγμή πάντως η Συντονιστική Επιτροπή αφήνει αιχμές με πολλούς αποδέκτες για όσα συμβαίνουν κάθε Τετάρτη στις αίθουσες των Ειρηνοδικείων, όπου «μπλοκάρονται» οι πλειστηριασμοί μέσα από δυναμικές παρεμβάσεις φορέων ή ομάδων πολιτών. Παράλληλα, μετά την υποβολή σχετικών αιτήσεων, θα χορηγούνται άδειες για αναγκαστικούς πλειστηριασμούς ανεξαρτήτως του ύψους της επισπευδόμενης απαίτησης, μεταξύ ιδιωτών, για εκούσιους πλειστηριασμούς, για πλειστηριασμούς με αντικείμενο διεκδικήσεις από διατροφές ή μισθούς εργαζομένων, καθώς και για πλειστηριασμούς ευπαθών προϊόντων τα οποία κινδυνεύουν να καταστραφούν, για πλειστηριασμούς πλοίων, αεροσκαφών, επαγγελματικών χώρων, βιομηχανικών ή βιοτεχνικών χώρων, ξενοδοχειακών μονάδων, οικοπέδων, αγροτεμαχίων και κινητών πραγμάτων. Επίσης οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα γίνονται με βάση την εμπορική (όχι την αντικειμενική) αξία του ακινήτου και συνεπώς η πρώτη προσφορά θα ξεκινά από χαμηλότερο επίπεδο, αφού οι εμπορικές αξίες είναι πεσμένες τα τελευταία χρόνια. Αρμόδιοι για τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας θα είναι οι δικαστικοί επιμελητές που γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει να προσλάβουν πιστοποιημένο εκτιμητή επιλέγοντας από τη σχετική λίστα που τηρείται στο υπουργείο Οικονομικών. enikonomia

Φορολογικές δηλώσεις 2017: Πόσος είναι ο μέσος φόρος στα νέα εκκαθαριστικά

Απρόθυμοι να υποβάλλουν τη φετινή φορολογική δήλωση είναι προς το παρόν οι φορολογούμενοι. Αν και βρισκόμαστε μόλις 35 ημέρες πριν την εκπνοή της σχετικής προθεσμίας, μόλις το 205 των φορολογούμενων έχει εκπληρώσει τη σχετική φορολογική υποχρέωση. Ο λόγος είναι απλός. Πέρα από την "τελευταία στιγμή" που πολλοί επιλέγουν, τα φετινά εκκαθαριστικά είναι εξαιρετικά βαριά και οι φορολογούμενοι προσπαθούν να πάνε όσο το δυνατόν πιο πίσω την υποβολή της δήλωσης, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι θα καθυστερήσουν έτσι την πληρωμή του φόρου αφού οι ημερομηνίες πληρωμής είναι δεδομένες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, μέχρι και χθες είχαν υποβληθεί 1,22 εκατ. φορολογικές δηλώσεις. Από αυτές το 34% ή 416.995 είναι χρεωστικές, δηλαδή προκύπτει οφειλή φόρου με το μέσο φόρο που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι να ανέρχεται σε 729 ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο μέσος φόρος μέχρι και το τέλος Ιουνίου που θα ολοκληρωθεί η υποβολή των δηλώσεων αναμένεται να ξεπεράσει το ποσό των 1800 ευρώ (πέρυσι ήταν περίπου 1.650 ευρώ) καθώς πολλοί φορολογούμενοι με υψηλά εισοδήματα και κατ’ επέκταση βαρύ εκκαθαριστικό συνήθως υποβάλλουν τη δήλωση αργότερα. Από την εκκαθάριση έχουν προκύψει 198.960 πιστωτικά εκκαθαριστικά, δηλαδή εκκαθαριστικά που οδηγούν σε επιστροφή φόρου. Το μέσο επιστρεφόμενο ποσό είναι 314 ευρώ. Επίσης έχουν εκκαθαριστεί και 606.431 φορολογικές δηλώσεις που κατέληξαν σε μηδενικό εκκαθαριστικό. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για μισθωτούς και συνταξιούχους που δεν έχουν άλλες πηγές εισοδήματος. Ο φόρος που προκύπτει στα φετινά εκκαθαριστικά, ανεξάρτητα από το χρόνο υποβολής της φορολογικής δήλωσης, θα πρέπει να πληρωθεί σε τρεις δόσεις, στο τέλος Ιουλίου, Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου χωρίς τη δυνατότητα έκπτωσης στην εφάπαξ εξόφληση. Τα φετινά εκκαθαριστικά θα είναι εξαιρετικά βαριά λόγω των νέων φορολογιών που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης και ίσχυσαν από τα εισοδήματα του 2016. Πρόκειται για την θέσπιση νέας φορολογικής κλίμακας με αυξημένους συντελεστές για το εισόδημα από ενοίκια, νέα κλίμακα φορολόγησης του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα με συντελεστές που φθάνουν ακόμη και το 45% και αθροιστική φορολόγηση του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα και μισθωτές υπηρεσίες για όσους έχουν και τις δυο πηγές που οδηγεί σε φορολόγηση με συντελεστή ακόμη και 45% αντί για έως 33% που ίσχυε έως το 2015. capital.gr

Οι νέες προϋποθέσεις για σύνταξη στα 55 και στα 57,8

Σύνταξη με τα νέα όρια ηλικίας που ξεκινούν από τα 55 για γονείς, από τα 58,5 με 35ετία και από 57,8 με 37ετία (εκ των οποίων τα 25 έτη ως το 2010) παίρνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι. Οι προϋποθέσεις και οι ηλικίες «εξόδου» διαμορφώνονται και από το χρόνο πρόσληψης, καθώς και από τη δυνατότητα εξαγορών. Πιο ευνοημένοι είναι όσοι έχουν 25ετία ως το 2010. Δεν επιτρέπεται όμως να αναγνωρίσουν πλασματικούς χρόνους, πέραν της 25ετίας. Από το 2011 και μετά, οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν να αναγνωρίσουν πλασματικούς χρόνους και πέραν της 25ετίας. 1. Εξοδος στα 57,8 ετών με 37 έτη * Ανδρες και γυναίκες ασφαλισμένοι μετά το 1983 με συνολικό χρόνο ασφάλισης 37 έτη μετά τις 19/8/2015 (και με άλλα ταμεία εκτός του Δημοσίου) αποχωρούν με όριο ηλικίας που καθορίζεται με βάση το 55ο έτος. Για παράδειγμα, ασφαλισμένος με 37 χρόνια τον Δεκέμβριο του 2015 θα συνταξιοδοτηθεί από τα 55 και 11 μήνες. Με 37 έτη το 2017 θα συνταξιοδοτηθεί στα 57,8. Αν συμπληρώνει τα 37 έτη το 2019, θα συνταξιοδοτηθεί στα 59,5 (βλ. σχετικό πίνακα). 2. Οι ηλικίες για έξοδο με 35ετία * Ασφαλισμένοι πριν από το 1983 με 35ετία από 19/8/2015 και μετά συνταξιοδοτούνται με το όριο ηλικίας που ισχύει κάθε χρόνο για το 58ο έτος. Δηλαδή με 35 έτη το 2016, σύνταξη σε ηλικία 59 ετών. Το όριο ηλικίας δηλαδή καθορίζεται ανάλογα με τη χρονιά που συμπληρώνεται η 35ετία. * Ασφαλισμένοι μετά το 1983 με 25ετία ως το 2010 αποχωρούν στα 58 εφόσον έχουν συμπληρωμένη 35ετία και την ηλικία των 58 ετών μέχρι 18/8/2015. Αν κλείνουν τα 58 ή τα 35 έτη από 19/8/2015, τότε θα ακολουθήσουν το όριο ηλικίας που ισχύει το έτος που έχουν «μαζί» και τα 35 έτη και την ηλικία των 58. Υπάλληλος που έχει τα 58 το 2015, αλλά τα 35 έτη τα συμπληρώνει το 2018, θα βγει στη σύνταξη στα 60. Θα πάει δηλαδή με το όριο ηλικίας που ισχύει τη χρονιά που θα έχει και τα 35 και τα 58. * Ασφαλισμένοι με 25ετία το 2011 θέλουν συνολικά 36 έτη και ηλικία 58 για συνταξιοδότηση πριν από τα 62. Για τα 36 έτη συνυπολογίζονται και μέχρι 4 πλασματικά και επιπλέον 1 έτος για ένα παιδί, 2 για το δεύτερο, 3 για το τρίτο και ως 5 έτη από το τρίτο και άνω παιδί. Οσοι κλείνουν τα 58 το 2016 και τα 36 έτη το 2021 θα περιμένουν τα 61,6 για να πάρουν σύνταξη. Μπορούν να αναγνωρίσουν 4 χρόνια από σπουδές, συν 1 έτος λόγω παιδιού και έτσι να συμπληρώσουν τα 36 το 2016, οπότε συνταξιοδοτούνται με το όριο του 2016 που είναι το 59ο έτος. * Ασφαλισμένοι με 25ετία το 2012 θέλουν συνολικά 37 έτη για να αποφύγουν τη σύνταξη στα 62 με 40 χρόνια. Με 25 έτη το 2012 κατοχυρώνουν το 59ο έτος. Ασφαλισμένος που έχει 30 έτη το 2017 και γίνεται 59 ετών μπορεί να αναγνωρίσει 5 έτη και άλλα 2 έτη από τα παιδιά, ώστε να συμπληρώσει τα 37 και να κλειδώσει σύνταξη στα 60,2. Το παράθυρο για σύνταξη γονέων από το 2013 και μετά Με ερμηνευτική εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου, οι γονείς που απέκτησαν παιδί μετά την 25ετία εξισώθηκαν με τους γονείς που είχαν και ανήλικο στα 25 έτη ασφάλισης. Η εγκύκλιος ευνοεί όσους είχαν 25ετία ως το 2012 και απέκτησαν παιδί μετά το 2013, αλλά και όσους είχαν 25ετία ως το 2010 (γυναίκες) και απέκτησαν παιδί το 2011 ή το 2012. Οι μεν γυναίκες με 25ετία ως το 2010 και ανήλικο το 2011 ή αργότερα κατοχυρώνουν το 50ό έτος, ενώ από το 2011 που το δικαίωμα το πήραν και οι άνδρες κατοχυρώνουν και οι δυο γονείς το 52ο και το 55ο έτος. Ακόμη και αν απέκτησαν παιδί μετά το 2013, θα αποχωρήσουν με τα νέα όρια ηλικίας που θα ισχύουν όταν κλείσουν τα 52 ή τα 55, εφόσον προϋπήρχε η 25ετία το 2011 ή το 2012. Αυτό σημαίνει ότι αποφεύγουν τα 67 ή τα 62 για σύναξη με 40 χρόνια. Παραδείγματα: 1. Ασφαλισμένη που απέκτησε παιδί το 2012 και είχε 25ετία το 2010 θεμελιώνει δικαίωμα εξόδου από τα 50 και αν έχει κλείσει την ηλικία αυτή από 19/8/2015 και μετά, τότε ακολουθεί το νέο όριο ηλικίας που την πάει για σύνταξη στα 55, ή 56,9, ή στα 58. 2. Γονείς με 25ετία τα έτη 2011 και 2012 και ανήλικο οποτεδήποτε κατοχυρώνουν τα 52 και τα 55. Αν τα κλείνουν μετά τις 19/8/2015, έχουν νέα όρια. Για παράδειγμα, άνδρας με 25ετία το 2011 που απέκτησε παιδί το 2015, σε ηλικία 50 ετών, θα πάρει σύνταξη με το όριο που ισχύει το 2017 που κλείνει τα 52. Θα βγει στη σύνταξη στα 58,5. Στην ίδια ηλικία θα βγει και ο άνδρας που το 2011 είχε 25ετία και ανήλικο. Στην πρώτη περίπτωση, όμως, ο ασφαλισμένος -αν δεν υπήρχε η εγκύκλιος- θα έβγαινε στα 67 ή στα 62 με 40 χρόνια. 3. Τρίτεκνοι γονείς με 21 έτη το 2011 και με 23 έτη το 2012 βγαίνουν στη σύνταξη με τα ίδια όρια ηλικίας που ισχύουν για τους γονείς με ανήλικο τέκνο, δηλαδή στα 52 και στα 55, αν τα συμπληρώνουν ως τις 18/8/2015. Με την εγκύκλιο θεμελιώνουν δικαίωμα με τα ίδια όρια και οι γονείς που αποκτούν τρίτο παιδί μετά την 1/1/2013. Οσοι συμπληρώνουν τα 52 ή τα 55 από 19/8/2015 και μετά, ακολουθούν τα νέα όρια ηλικίας. Δηλαδή 52 ετών το 2016, σύνταξη στα 56,9, 52 ετών το 2017, σύνταξη στα 58,5, 52 ετών το 2018, σύνταξη στα 60,2. Σύνταξη και με 24,5 χρόνια για ασφαλισμένες πριν από το 1983 με ανήλικο Οσες διορίστηκαν πριν από το 1983 και είχαν ανήλικο παιδί με 15 έτη στο Δημόσιο έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα και αποχωρούν με συνολικό χρόνο 24,5 έτη είτε με 27,5 έτη ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Στην πραγματικότητα η πλειονότητα των γυναικών-μητέρων που διορίστηκαν πριν από το 1983 είναι με θεμελιωμένα δικαιώματα και το μόνο που μένει είναι να αποφασίσουν πότε τις συμφέρει να συνταξιοδοτηθούν. Οι παγίδες στη μειωμένη σύνταξη Στη μειωμένη σύνταξη εκκρεμεί η εγκύκλιος του Δημοσίου για το αν θα επιβάλλεται το έξτρα πέναλτι 10% και σε όσες έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα πριν από τις 19/8/2015, αλλά αποχωρούν με τα νέα όρια ηλικίας για μειωμένη σύνταξη, καθώς και αν η κανονική ποινή θα είναι μεγαλύτερη του 30% ή όχι. • Ασφαλισμένη 56 ετών πριν από τις 18/8/2015. Εχει θεμελιωμένο δικαίωμα για μειωμένη. Η ποινή θα καθοριστεί από την ηλικία που θα έπαιρνε πλήρη σύνταξη. Αποφασίζει να αποχωρήσει το 2017 στα 58. Η μείωση που θα έχει θα είναι με βάση το όριο πλήρους σύνταξης που θα ισχύει όταν θα γίνει 61 ετών. Γίνεται 61 το 2021, όπου το όριο για πλήρη σύνταξη είναι 66,3. Με την αρχική εγκύκλιο του Δημοσίου θα έχει μείωση για 8,3 έτη, επειδή αποχωρεί στα 58, ενώ το νέο όριο που θα έπαιρνε πλήρη είναι τα 66,3! Με αυτή την εγκύκλιο θα είχε μείωση 6% για κάθε έτος, ήτοι 49,5% για τα 8,3 έτη που υπολείπονται από το όριο πλήρους σύνταξης! Ετοιμάζεται όμως νέα διάταξη που θα κόβει τη μείωση στα 5 χρόνια, δηλαδή στο 30%, εφόσον η απόσταση της ηλικίας συνταξιοδότησης με μειωμένη φτάσει να είναι 5 έτη από την ηλικία για πλήρη σύνταξη. Ελεύθερος Τύπος

ΗΔΙΚΑ- Σελίδα του Πολίτη: Τί είναι και πότε θα τεθεί σε λειτουργία η νέα υπηρεσία

Μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης, ΗΔΙΚΑ (idika.org.gr), η «σελίδα του πολίτη». Όπως ενημέρωσε την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων...

Εφορία: Αρχίζει ανελέητο κυνήγι σε οφειλέτες με χρέη έως και 500 ευρώ

Μόλις 11,4 δις. από τα 92 δις. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία θεωρεί εισπράξιμα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων(ΑΑΔΕ). Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι πιθανότητες είσπραξης είναι μεγαλύτερες στους μικροοφειλέτες. Όπως λένες στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, όσο πιο μικρό είναι το χρέος, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να εισπραχθεί, σε αντίθεση με τα πολύ μεγάλα χρέη, τα οποία θεωρούνται ανεπίδεκτα είσπραξης, καθώς προέρχονται από παλαιά πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, από επιχειρήσεις του ελληνικού Δημοσίου αλλά και από καταπτώσεις εγγυήσεων. Συγκεκριμένα εκτός στόχου της ΑΑΔΕ είναι μεταξύ άλλων, το 0,1% των οφειλετών που έχουν οφειλές άνω του 1,5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 5.551 φυσικά και νομικά πρόσωπα που οφείλουν στην εφορία το 76% του συνολικού χρέους ή διαφορετικά 72 δις. ευρώ. Σημειώνεται ότι από 100 εκατ. ευρώ και άνω χρωστούν 69 οφειλέτες του ελληνικού Δημοσίου, χρέη που δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ παραδέχεται η ΑΑΔΕ. Αντιθέτως στο στόχαστρο της εφορίας μπαίνουν 2.388.899 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, δηλαδή περισσότεροι από τους μισούς οφειλέτες του ελληνικού Δημοσίου που χρωστούν στην εφορία ποσά έως και 500 ευρώ…

Πότε ξεκινά η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό

Από τις 8 Αυγούστου θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τον εξωδικαστικό μηχανισμό επίλυσης διαφορών. Αυτό ανέφερε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης σε εκδήλωση του Οικονομικού Επιμελητηρίου, προσθέτοντας ότι "πολλά σημεία είναι αυτοματοποιημένα προκειμένου να γίνονται οι διαδικασίες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και συντεταγμένα". Τα πλεονεκτήματα καιταεργαλείαπου παρέχει ο θεσμός της Διαμεσολάβησης στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών και οι βασικές ρυθμίσεις του νόμου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό παρουσιάστηκαν στην χθεσινή ημερίδα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε συνεργασία με τον ΟΠΕΜΕΔ. Ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Κόλλιας, στην ομιλία του, τόνισε τη σημασία του ρόλου της διαμεσολάβησης, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη και ενδιαφέρουσα συγκυρία δεδομένου ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών, αποτελεί, νόμο του κράτους. Ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΜΕΔ, Νικόλας Κανελλόπουλος, ανέφερε ότι «ο ΟΠΕΜΕΔ και το Οικονομικό Επιμελητήριο, από κοινού, προάγουν ένα νέο και δυναμικό τρόπο επίλυσης των διαφορών. Μία νέα κοινωνική κουλτούρα, ένα νέο, δυναμικό εργαλείο για τον πολίτη και την επιχείρηση, στην πραγματική οικονομία». Πρόσθεσε ακόμη ότι οι Έλληνες οικονομολόγοι έχουν κομβικό ρόλο να επιτελέσουν για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών, τόσο μέσα από τον νέο μηχανισμό όσο και μέσω όλων των άλλων εναλλακτικών μεθόδων διευθέτησης του ιδιωτικού χρέους. Στην ημερίδα, ο κ. Κουρμούσης ενημέρωσε για τις ρυθμίσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού. Όπως είπε: - Ο νέος νόμος, ρυθμίζει χρέη προς τράπεζες, εφορία, ασφαλιστικά ταμεία και ιδιώτες. Είναι μια καινοτομία για την Ελλάδα, μια διαδικασία εκτός δικαστηρίων. Κάθονται όλοι σ' ένα τραπέζι και συζητούν πώς θα σωθεί μια επιχείρηση. Αυτό γίνεται στη βάση μιας μελέτης βιωσιμότητας όπου η επιχείρηση αποδεικνύει ότι είναι βιώσιμη και ρυθμίζονται τα χρέη της με στόχο να συνεχίσει να συνεισφέρει στην αγορά και να παρέχει εργασία. - Για να ενταχθεί κάποια επιχείρηση σε όλη αυτή τη διαδικασία πρέπει να μπορεί να αποδείξει ότι είναι βιώσιμη και ότι τα συνολικά της χρέη είναι πάνω από 20.000 ευρώ. - Η όλη διαδικασία διενεργείται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής πλατφόρμας, που θα τεθεί σε λειτουργία στις 8 Αυγούστου. Πολλά σημεία είναι αυτοματοποιημένα προκειμένου να γίνονται οι διαδικασίες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και συντεταγμένα. Προϋπόθεση που πρέπει να πληροί κάποια επιχείρηση για να ενταχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό είναι ότι θα πρέπει να έχει μια θετική χρήση μέσα στα τελευταία τρία χρόνια κάτι που σημαίνει ότι τα λειτουργικά της έξοδα, αφαιρουμένων των εσόδων της έχουν θετικό πρόσημο. Τα εργαλεία και τα οφέλη του θεσμού της Διαμεσολάβησης παρουσίασαν τρεις πιστοποιημένοι διαμεσολαβητές, ο Σπύρος Αντωνέλος, η Κατερίνα Κωτσάκη και ο Νικόλαος Σοφιανός. Στα πλεονεκτήματα της διαμεσολάβησης για τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες περιλαμβάνονται: - Σύντομη διαδικασία. - Αποφυγή σημαντικών εξόδων της δικαστικής διαδικασίας. - Οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι ελέγχουν τη διαδικασία. - Διαχείριση των εντάσεων με τρόπο που θα οδηγήσει σε λύση. topontiki

Πλειστηριασμοί κατοικιών την Τετάρτη

Τη διεξαγωγή πλειστηριασμών με επισπεύδοντες τις τράπεζες, το Δημόσιο, τον ΕΦΚΑ και τους ΟΤΑ ανακοίνωσε για αύριο η Συντονιστική Επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος. Οι πλειστηριασμοί αυτοί θα αφορούν κατοικίες που το ύψος της επισπευδόμενης απαίτησης (δηλαδή το ποσό εγγραφής κατάσχεσης) είναι ίσο με ή μεγαλύτερο από 300.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα μέσα στον μήνα το ποσό για να πραγματοποιηθούν πλειστηριασμοί ήταν στις 400.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του Συλλόγου αναφέρεται: «H Συντονιστική Επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, αποφάσισε, συνεχίζοντας πάντοτε την αποχή από τους πλειστηριασμούς, σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα, να επιτρέψει, εκτός των άλλων και τη διεξαγωγή πλειστηριασμών με επισπεύδοντες τις Τράπεζες, το Δημόσιο, τον ΕΦΚΑ και τους ΟΤΑ, κατοικιών για τις οποίες το ύψος της επισπευδόμενης απαίτησης (δηλαδή το ποσό εγγραφής κατάσχεσης) είναι ίσο με ή μεγαλύτερο από 300.000€. Όλοι οι διενεργούμενοι πλειστηριασμοί θα διεξάγονται κατόπιν αδείας που θα χορηγείται από τους Συλλόγους ή τη Συντο¬νιστική Επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος, μετά από σχετικό αίτημα του επί του πλειστηριασμού υπαλλήλου, που θα υποβάλλεται κατόπιν έγγραφης αίτησης σε αυτόν από τον επισπεύδοντα. Έτσι, για αύριο Τετάρτη 24 Μαΐου 2017, θα χορηγούνται άδειες για αναγκαστικούς πλειστηριασμούς, για πλειστηριασμούς οι οποίοι έχουν ως αντικείμενο κατοικία του οφειλέτη (φυσικού προσώπου) με επισπεύδοντες τις Τράπεζες, το Ελληνικό Δημόσιο, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους ΟΤΑ, και για ποσό επισπευδόμενης απαίτησης, δηλαδή ποσό εγγραφής κατάσχεσης ίσο με ή πάνω από 300.000€. Θα χορηγούνται άδειες για αναγκαστικούς πλειστηριασμούς ανεξαρτήτως του ύψους της επισπευδόμενης απαίτησης, μεταξύ ιδιωτών, για εκούσιους πλειστηριασμούς, για πλειστηριασμούς με αντικείμενο διεκδικήσεις από διατροφές ή μισθούς εργαζομένων, για πλειστηριασμούς ευπαθών προϊόντων, τα οποία κινδυνεύουν να καταστραφούν, για πλειστηριασμούς πλοίων, αεροσκαφών, επαγγελματικών χώρων, βιομηχανικών ή βιοτεχνικών χώρων, ξενοδοχειακών μονάδων, οικοπέδων, αγροτεμαχίων και κινητών πραγμάτων. Αυτονόητο είναι ότι για ποσό επισπευδόμενης απαίτησης (εγγραφής κατάσχεσης) κάτω από 300.000€, δεν θα διεξάγονται πλειστηριασμοί κατοικιών οφειλετών (φυσικών προσώπων) με επισπεύδοντες τις Τράπεζες, το Ελληνικό Δημόσιο, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους ΟΤΑ. Επιπρόσθετα, διαπιστώνουμε ότι, η συνταγματικώς καθορισμένη διαδικασία εκτέλεσης των νομίμως εκδοθεισών δικαστικών αποφάσεων επαφίεται στην υπομονή, την αντοχή και το κουράγιο εκάστου συναδέλφου συμβολαιογράφου. Διεκπεραιώνεται δε, μέσα από την ανοχή έως αδιαφορία όλων των εμπλεκομένων και των επιφορτισμένων με την τήρηση της τάξης και της εφαρμογής των νόμων οργάνων, καθώς κάθε Τετάρτη γινόμαστε θεατές σκηνών και το χειρότερο δέκτες προσωπικών επιθέσεων που μόνο σε ευνομούμενη Πολιτεία δεν ταιριάζουν». newsbeast

ΕΦΚΑ – Εισφορά Απριλίου: Προθεσμία πληρωμής

ΕΦΚΑ: Η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής εισφοράς μηνός Απριλίου 2017 για τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, είναι η Τετάρτη 31η Μαΐου 2017, όπως υπενθυμίζει με σχετική ανακοίνωση ο...

Μεγάλες περικοπές στις συντάξεις – Η εγκύκλιος

Τρώνε από φέτος τις προσωπικές διαφορές, ενώ καταργείται η προσαύξηση συντάξεων στα βαρέα. Οσοι υπέβαλαν αιτήσεις συνταξιοδότησης από 13/5/2016 και μετά, και η σύνταξή τους με το «νόμο Κατρούγκαλου» έχει μείωση άνω του 20% σε σχέση με τη σύνταξη που θα έπαιρναν με το παλιό καθεστώς, δεν θα πάρουν «στο χέρι» την προσωπική διαφορά που προβλέπει ο νόμος, αλλά θα υπολογιστεί αργότερα και είναι άγνωστο αν θα τη λάβουν, πότε και σε τι ύψος. Η εφαρμοστική εγκύκλιος που έβγαλε χθες ο ΕΦΚΑ και κοινοποίησε στις υπηρεσίες του για να αρχίσουν να εκδίδουν πάνω από 65.000 νέες συντάξεις από αιτήσεις που υποβλήθηκαν μετά τις 13/5/2016 τινάζει στον αέρα από φέτος τις «προσωπικές διαφορές» που προβλέπει ο νόμος 4387 για τους συνταξιούχους που θα αποχωρήσουν ως το τέλος του 2018. Παράλληλα, καταργείται και η προσαύξηση σύνταξης κατά 0,075% για όσους βγαίνουν με «βαρέα ένσημα». Αυτό σημαίνει ότι θα πάρουν σύνταξη ωσάν να είχαν ένσημα της μικτής ασφάλισης, καίτοι πλήρωναν λόγω βαρέων μεγαλύτερη εισφορά! Οι… βόμβες Ιδού τα δύο επίμαχα σημεία της εγκυκλίου που κρύβουν τις βόμβες για τις νέες συντάξεις: 1 Η σχετική παράγραφος για τις προσωπικές διαφορές αναφέρει: «…Επισημαίνουμε ότι στο πεδίο υπολογισμού του ποσού της σύνταξης περιλαμβάνεται τόσο ο υπολογισμός με βάση τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από την 13.5.2016 όσο και με βάση τις διατάξεις του Ν. 4387/2016 (εθνική και ανταποδοτική σύνταξη), προβλέπεται δε ότι ο υπολογισμός της τυχόν προκύπτουσας προσωπικής διαφοράς θα υλοποιηθεί σε δεύτερο στάδιο, αποκλειστικά με μηχανογραφικές εφαρμογές». Η σύνταξη δηλαδή όσων βγαίνουν από 13/5/16 και μετά θα υπολογίζεται και με το παλιό (προ νόμου Κατρούγκαλου) αλλά και με το νέο (μετά το νόμο Κατρούγκαλου) καθεστώς, πλην όμως «ο υπολογισμός της τυχόν προκύπτουσας προσωπικής διαφοράς», όπως επί λέξει αναφέρεται, «θα υλοποιηθεί σε δεύτερο στάδιο». Στην ουσία αν ένας συνταξιούχος θα έπαιρνε 1.000 ευρώ με το παλιό (προ Κατρούγκαλου) σύστημα και με το νέο (μετά Κατρούγκαλο) τρόπο υπολογισμού βγάλει σύνταξη 700 ευρώ, δηλαδή μείωση 30%, θα μείνει με αυτά τα 700 ευρώ και δεν θα λάβει με την καταβολή της νέας σύνταξης την προσωπική διαφορά, η οποία… πάει για το μέλλον, ενώ θα έπρεπε βάσει νόμου να καταβάλλεται άμεσα στη νέα σύνταξη! Ο νόμος 4387/2016 λέει ότι όσοι αποχωρούν για σύνταξη με αίτηση ή διακοπή επαγγέλματος από 13/5/2016 και μετά δικαιούνται να πάρουν για λόγους προστασίας ένα μέρος από τη σύνταξη που θα είχαν πριν από την εφαρμογή του νέου συστήματος. Αυτό το ποσό είναι προσωπική διαφορά επί των νέων συντάξεων και μετριάζει τις μεγάλες μειώσεις για όσους… προλάβουν να αποχωρήσουν ως το τέλος του 2018. Η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ δεν κάνει πουθενά αναφορά για την καταβολή προσωπικής διαφοράς, και μάλιστα λέει ότι αυτή θα υπολογιστεί σε δεύτερο στάδιο, αφού εκδοθεί η νέα σύνταξη! Δεν θα καταβληθεί δηλαδή καμία προσωπική διαφορά μαζί με τις νεοεκδοθείσες συντάξεις!!! Θα γίνει στο μέλλον και μένει να φανεί πώς και αν θα είναι ακέραια η διαφορά ή αν θα συμψηφιστεί με τις προσωρινές συντάξεις που σε πολλές περιπτώσεις θα είναι μεγαλύτερες από τις οριστικές! eleftherostypos

Τόμσεν: Δεν υπάρχει επαρκής πρόοδος στο ζήτημα του χρέους

Η Ελλάδα υιοθέτησε ένα πολύ ισχυρό πρόγραμμα, το οποίο θα επιτρέψει μια πιο φιλική προς την ανάπτυξη δημοσιονομική πολιτική, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ, Πολ Τόμσεν, μιλώντας σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες. Το πρόγραμμα αυτό, σύμφωνα με τον Πόουλ Τόμσεν, αντιμετωπίζει τα «δύσκολα» και «ευαίσθητα» θέματα για τις μεταρρυθμίσεις στη φορολογία και στο συνταξιοδοτικό. «Είμαι βέβαιος ότι είναι ένα πακέτο μεταρρυθμίσεων, το οποίο το ΔΝΤ θα μπορούσε να το στηρίξει με ένα πρόγραμμα (τύπου stand by arrangement)» δήλωσε ο Π. Τόμσεν, ενώ επιβεβαίωσε ότι το ΔΝΤ συμμετείχε στη συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η διοίκηση του ΔΝΤ θα λάβει την τελική απόφαση. «Προκειμένου να προχωρήσουμε περαιτέρω, χρειάζεται ένα αξιόπιστο πακέτο ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους» τόνισε ο ίδιος, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί, διότι το ΔΝΤ θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη για «περισσότερο ρεαλιστικές υποθέσεις» και «μεγαλύτερη σαφήνεια». «ΔΝΤ και Ευρωζώνη έχουν κάνει πρόοδο στο ζήτημα του ελληνικού χρέους, αλλά όχι αρκετή ώστε να υπάρξει συμφωνία» πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Καταλήγοντας, ο Πόουλ Τόμσεν τόνισε ότι το ΔΝΤ δέχεται τις βασικές υποθέσεις της συμφωνίας του Mαΐου του 2016 και ξεκαθάρισε πως τα μέτρα για το χρέος θα εφαρμοστούν μετά τη λήξη του προγράμματος, αλλά θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν πριν τη λήξη του.