Οργάνωση και λειτουργία τμημάτων μαθητείας των επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ)

2o ATHENS SCIENCE FESTIVAL ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

Υπεγράφη από τον Υφυπουργό Παιδείας Δημήτρη Μπαξεβανάκη και προωθείται για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, υπουργική απόφαση για την οργάνωση και λειτουργία τμημάτων «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης » των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., η οποία αντικαθιστά παλαιότερη σχετική απόφαση.

Με τη νέα αυτή απόφαση επέρχονται οι παρακάτω αλλαγές και βελτιώσεις:

Ο θεσμός του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας» των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2016-17 σε 7 ειδικότητες που αναπτύχθηκαν σε 120 σχολεία, με 180 τμήματα και 1175 εγγραφές, ενώ τη σχολική χρονιά 2017-18 διευρύνθηκε σε 16 ειδικότητες και 187 σχολεία, με 406 τμήματα και 3452 εγγραφές. Την επόμενη σχολική χρονιά σχεδιάζεται η ανάπτυξη τμημάτων μαθητείας σε 21 ειδικότητες, σε ακόμη περισσότερα ΕΠΑΛ και με νέα αύξηση των εγγραφών.

Υπενθυμίζουμε ότι ο θεσμός αυτός συντελεί στην αναβάθμιση δεξιοτήτων και οδηγεί σε πτυχίο επιπέδου 5 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (ΕQF), βοηθά στην ομαλή και ασφαλή είσοδο των αποφοίτων ΕΠΑΛ στην αγορά εργασίας με στόχο τη σύζευξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την απασχόληση.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της Μαθητείας του ΥΠΠΕΘ:

ο μαθησιακός χρόνος εναλλάσσεται μεταξύ χώρου εργασίας (4 ημέρες/εβδομάδα) και σχολείου (1 ημέρα/εβδομάδα),
απευθύνεται σε ενήλικες αποφοίτους ΕΠΑΛ που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης,
υπάρχει σύμβαση μαθητείας, εποπτεία από το σχολείο και εκπαιδευτής στο χώρο απασχόλησης,
αμοιβή και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα,
το πρόγραμμα αναπτύσσεται με την ενεργό συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε όλα τα στάδια και τα επίπεδα, διασφαλίζοντας έτσι τον ευρύ κοινωνικό διάλογο.

Ο θεσμός της μαθητείας, με τα παραπάνω χαρακτηριστικά που καθιέρωσε ο ν. 4386/16 και το μετέπειτα θεσμικό πλαίσιο (νομοθετικές ρυθμίσεις και υπουργικές αποφάσεις) παρουσιάζει ήδη μια σημαντική δυναμική ανάπτυξης και έχει αγκαλιαστεί με θέρμη από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/-τριες των ΕΠΑΛ.

Το ΥΠΠΕΘ προωθεί από το 2016 μια σημαντική μεταρρύθμιση στα Επαγγελματικά Λύκεια, αναπτύσσοντας μια εκπαιδευτική πολιτική που βασίζεται στον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, έχοντας εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Στόχος είναι η αναβάθμιση της ποιότητας του ΕΠΑ.Λ., η ανάδειξη του κοινωνικού αλλά και του εργασιακού του ρόλου, η βελτίωση της εικόνας του στην κοινωνία, στοχεύοντας τελικά στην αύξηση των μαθητών που ακολουθούν αυτή την εκπαιδευτική διαδρομή.

ip[
Exit mobile version