“Οι Έλληνες υστερούν σε χρηματοοικονομική και ασφαλιστική γνώση”

ipaidia thumbnail

Οι Έλληνες υστερούν σε χρηματοοικονομική όσο και της ασφαλιστική γνώση, αλλά και παιδεία σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια εκδήλωσης των δράσεων του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού.

Στο πάνελ της εκδήλωσης συμμετείχαν η Βουλευτής Α΄ Αθηνών και πρώην υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη, o πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, καθηγητής ‘Αγγελος Κότιος, ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, Γιάννης Καντώρος και ο πρόεδρος και ιδρυτής του Ινστιτούτου, καθηγητής Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιά Νικόλαος Φίλιππας.

H Όλγα Κεφαλογιάννη εστίασε αρχικά στον Χρηματοοικονομικό Αναλφαβητισμό των γυναικών και τις αιτίες που τον προκαλούν. Στην συνέχεια αναφέρθηκε στις εθνικές πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν, ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές άλλων προηγμένων χωρών για την προώθηση της θέσης των γυναικών στην ιεραρχία της πολιτικής και των επιχειρήσεων. Έπειτα ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα από το εξωτερικό, σύμφωνα με τα οποία, εξέχουσες προσωπικότητες έχουν αναλάβει προσωπικές δράσεις για την διάδοση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, αλλά και δράσεις που συμβάλουν στη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων εν γένει, ιδιαίτερα δε στις πιο ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Τέλος, ανέφερε ότι οι δράσεις αυτές συνάδουν με τους 17 στόχους για την Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ.

O πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, καθηγητής ‘Αγγελος Κότιος, ανέπτυξε την προσέγγισή του για τον ρόλο των Πανεπιστημίων στην διάχυση της Χρηματοοικονομικής Γνώσης στην κοινωνία και παρουσίασε τις δράσεις του Πανεπιστημίου Πειραιά για την χρηματοοικονομική εκπαίδευση, με χαρακτηριστική τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πειραιά με το George Washington University. Επεσήμανε επίσης πως τα ελάχιστα οικονομικά μαθήματα τα οποία περιλαμβάνονται στο επίσημο σχολικό πρόγραμμα στο Γυμνάσιο και Λύκειο, χρειάζονται τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική αναβάθμιση καθώς δεν επαρκούν για να δώσουν στους μαθητές μία ολοκληρωμένη εικόνα της εγχώριας και παγκόσμιας πολύπλοκης πραγματικότητας.

Λαμβάνοντας τον λόγο, ο κ. Φίλιππας, πρόεδρος του Ινστιτούτου, αναφέρθηκε στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, στους κινδύνους και στις προκλήσεις που αναδεικνύονται και διερωτήθηκε κατά πόσον το επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες αλλά και η Πολιτεία συνολικά, έχουν συνειδητοποιήσει το γρήγορα μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον στο οποίο ήδη κυριαρχούν η τεχνητή νοημοσύνη, τα robots, η εικονική πραγματικότητα, και στον χώρο της χρηματοοικονομικής το fintech. Επισήμανε επίσης την σπουδαιότητα της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης για την χρηματοοικονομική ευημερία των πολιτών (financial wellbeing) και πρότεινε την ανάπτυξη και εφαρμογή εξειδικευμένων προγραμμάτων για όλες τις ηλικιακές ομάδες του πληθυσμού ξεκινώντας από το δημοτικό σχολείο, όπως κάνουν ήδη αρκετές προηγμένες χώρες. Ο κ. Φίλιππας στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου (www.gfli.gr) και παρουσίασε την βασική της δομή.

ip[
Exit mobile version