Erasmus+: Γλωσσική Εκπαίδευση και Λογοθεραπεία για άτομα με αναπηρία

 

ΟΥΓΓΑΡΙΑ– Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium -Σχολείο για μαθητές με προβλήματα ακοής.

ΙΤΑΛΙΑ – Progetto Crecere. Coop. Soc -Ιδιωτικός φορέας παροχής διαγνωστικών και θεραπευτικών υπηρεσιών σε άτομα με ειδικές ανάγκες.

Τα άτομα με διαφορετικά προβλήματα λόγου και ομιλίας έχουν ειδικές εκπαιδευτικές και θεραπευτικές ανάγκες για να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες.

Προκειμένου να εξασφαλιστούν ποιοτικές εκπαιδευτικές και θεραπευτικές υπηρεσίες στα άτομα αυτά , είναι απαραίτητο οι υπηρεσίες που θα τους παρέχονται να προέρχονται από ειδικούς με υψηλό επίπεδο επαγγελματικής κατάρτισης. Σήμερα δεν μπορούμε να μιλάμε για υψηλά πρότυπα ανάπτυξης των επαγγελματικών δεξιοτήτων χωρίς επιμόρφωση και συνεχή λήψη έγκυρων και επικαιροποιημένων πληροφοριών για τις νέες καινοτόμες στρατηγικές διάγνωσης, εκπαίδευσης και θεραπείας. Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι εκπαιδευτικοί και οι εμπειρογνώμονες που εργάζονται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης χρειάζονται συνεχή θεωρητική και πρακτική κατάρτιση, ευέλικτη σκέψη, ικανότητα επεξεργασίας και εφαρμογή καινοτόμων, εξατομικευμένων προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική-θεραπευτική-αποκαταστατική διαδικασία.

Το σχέδιο απευθύνεται σε ειδικούς στον τομέα της γλωσσικής εκπαίδευσης και της λογοθεραπείας των παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (εκπαιδευτικούς, λογοθεραπευτές ειδικούς σε εκπαιδευτικές και θεραπευτικές υπηρεσίες ατόμων με προβλήματα λόγου και ομιλίας).

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ είναι η βελτίωση των επαγγελματικών προσόντων των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που εργάζονται με παιδιά με ειδικές ανάγκες στον τομέα της λογοθεραπείας, της γλωσσικής εκπαίδευσης καθώς και της ευρύτερης αύξησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών και θεραπευτικών υπηρεσιών για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ είναι:

Η ανάπτυξη νέων ικανοτήτων και δεξιοτήτων για τη προσέγγιση καινοτόμων προγραμμάτων παρέμβασης μέσω της μεταφοράς μεθόδων και τεχνικών που χρησιμοποιούνται για την εργασία με παιδιά με διαφορετικά είδη αναπηρίας σε διαφορετικούς οργανισμούς σε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.

Η ανάπτυξη ικανότητας παροχής ποιοτικών υπηρεσιών σε μια ευρύτερη ομάδα ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των οργανισμών στους οποίους ανήκουν.

 

Η ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων στη χρήση των Η/Υ του εκπαιδευτικού προσωπικού που εργάζονται με παιδιά με ειδικές ανάγκες.

 

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων στη χρήση διαφορετικών εργαλείων και μέσων όπως tablet, smartphone, new softwares, serious games και η αποτελεσματική ενσωμάτωση τους στο εκπαιδευτικό και θεραπευτικό πρόγραμμα των παιδιών με προβλήματα λόγου και ομιλίας.

 

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε μία εκπαιδευτική κοινότητα για να μοιραστούν εμπειρίες και απόψεις.

Επικοινωνιακές δεξιότητες/Διαπολιτισμικές δεξιότητες

Γλωσσικές δεξιότητες

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος και σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του, έχουν υλοποιηθεί τέσσερα επιμορφωτικά σεμινάρια (Short-term joint staff training event) διάρκειας πέντε ημερών το καθένα, στην χώρα του κάθε εταίρου. Συνολικά έχουν συμμετάσχει από την Ελλάδα στις επιμορφώσεις εικοσιτέσσερις εκπαιδευτικοί και Ειδικό Επιστημονικό προσωπικό (Ψυχολόγοι, Λογοθεραπευτές) οι οποίοι εργάζονται σε Δομές της Ειδικής Αγωγής στην περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης.  Αρκετοί από τους επιμορφούμενους, ως στελέχη εκπαίδευσης είχαν  τη δυνατότητα μέσω της ιδιότητας τους να επικοινωνήσουν και να μεταδώσουν τη νέα γνώση, τις εμπειρίες και τα αποτελέσματα από τις επιμορφώσεις σε ένα ευρύτερο αριθμό εκπαιδευτικών, προάγοντας παράλληλα μια νέα οπτική για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών και θεραπευτικών παρεμβάσεων στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο όλων των επιμορφωτικών δράσεων οι συμμετέχοντες επιμορφούμενοι είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν διαφορετικές δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στις χώρες των εταίρων, να παρακολουθήσουν από κοντά την εφαρμογή διαφορετικών διαγνωστικών, εκπαιδευτικών και θεραπευτικών μεθόδων, να ανταλλάξουν απόψεις, απορίες και νέες πληροφορίες με τους συναδέλφους τους για θέματα σχετικά με την εργασία τους και να γνωρίσουν τα διαφορετικά μοντέλα εκπαίδευσης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες (συνεκπαίδευση, συμπερίληψη, κ.τλ.) που ισχύουν θεσμικά και εφαρμόζονται στην Ευρώπη.

Ειδικότερα:

1ο Επιμορφωτικό σεμινάριο:  ΕΛΛΑΔΑ -Κομοτηνή,  7-11 Μαρτίου  2017,  με τίτλο

«ICT -assisted diagnosis, teaching and therapy for people with Special Education Needs»

Στόχοι:

 

 

2ο Επιμορφωτικό σεμινάριο:  ΙΤΑΛΙΑ -Ρέτζιο Εμίλια ,  9-13 Οκτωβρίου 2017,  με τίτλο

«Γλωσσική εκπαίδευση και Λογοθεραπεία για παιδιά με ΔΕΠΥ»

Στόχοι:

 

3ο Επιμορφωτικό σεμινάριο:  ΟΥΓΓΑΡΙΑ-Βουδαπέστη,  27 Νοεμβρίου 2018 -1 Δεκεμβρίου 2018  ,  με τίτλο «Γλωσσική εκπαίδευση και Λογοθεραπεία για παιδιά με προβλήματα ακοής»

Στόχοι:

 

 

4ο Επιμορφωτικό σεμινάριο:  ΡΟΥΜΑΝΙΑ-Ιάσιο,  11 -15 Απριλίου  2018  ,  με τίτλο «Γλωσσική εκπαίδευση και Λογοθεραπεία για παιδιά με Αυτισμό».

Στόχοι:

 

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του προγράμματος:

 

ip[
Exit mobile version