Απάντηση των αποφοίτων ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά στον υπουργό Παιδείας

ipaidia thumbnail

Λίγες ημέρες πριν την έναρξη της επικείμενης εκλογικής διαδικασίας της 7ης Ιουλίου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με ανακοίνωσή της την προηγούμενη Παρασκευή 28/06/2019, επιχείρησε για ακόμη μια φορά να δυναμιτίσει το κλίμα στις σχέσεις της με τους αποφοίτους των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα της χώρας, εμπαίζοντάς τους κατά τρόπο προκλητικό και αναίσχυντο, εν συνεχεία των αδικιών που η ίδια διατήρησε εις βάρος τους.

Σύλλογος αποφοίτων ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ

Από την πρόσφατη ανακοίνωση της 28ης Ιουνίου του Υπουργού Παιδείας κου Γαβρόγλου, διαφαίνεται ξεκάθαρα η αντίθεση και η διάσταση της κυβέρνησης με:1. την διαδικασία έκδοσης των ακαδημαϊκών πιστωτικών μονάδων, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 1 της υπ’ αριθμ. Φ5/89656/Β3 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1466/13-08-2007).

2. τα με την Ευρωπαϊκή Ένωση συμφωνηθέντα περί ενιαίας ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας, υπονοώντας σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

3. τους διεθνείς ορισμούς περί Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, περί επιπέδου προσόντων και μορφωτικού επιπέδου, όπως αυτά περιγράφονται αναλυτικά στην έκθεση της UNESCO-International Standard Classification of Education, ISCED (2011).

4.τις αξιολογήσεις των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).5. τις αιτιολογικές εκθέσεις των συνεργείων και των μετεξελίξεων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

6. τις επίσημες εθνικές δηλώσεις των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως “Academically Oriented” ιδρύματα και ως απόλυτα ισότιμων των Α.Ε.Ι. Π.Τ.

Προς εννοιολογική διασαφήνιση και οριοθέτηση, επισημαίνουμε ότι στην Ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα, απαντώνται δύο απολύτως ισότιμοι ακαδημαϊκοί προσανατολισμοί: ο αμιγώς θεωρητικός και ο θεωρητικός με στοιχεία εφαρμογής. Ως εκ τούτου, πλείστα πανεπιστημιακά ιδρύματα παγκοσμίως ακολουθούν επιτυχώς μοντέλα θεωρητικής βάσης με επιπλέον στοιχεία εφαρμογής, καθώς θεωρούν ότι έτσι καλύπτεται αποτελεσματικότερα και πληρέστερα το εκάστοτε επιστημονικό αντικείμενο.

Ωστόσο, οι ελληνικές κυβερνήσεις επί τουλάχιστον μια εικοσαετία, όχι μόνο γυρίζουν την πλάτη στις διεθνείς ακαδημαϊκες εξελίξεις και πρακτικές, αλλά αδιαφορούν επιδεικτικά τόσο για τα συμφωνηθέντα στην Συνθήκη της Μπολόνια, όσο και για τις ευρωπαϊκές συστάσεις για πλήρη εναρμόνιση των κρατών μελών με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Η εν λόγω πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζει να εμμένει σε αντισυνταγματικούς και ακαδημαϊκά παράδοξους διαχωρισμούς ανάμεσα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, προωθώντας μια επιχειρηματολογία  που βασίζεται  εν πολλοίς σε παρελθοντικές νομολογίες του ΣτΕ, βασιζόμενες επί παλαιότερων νομικών πλαισίων και επί του νόμου 2916/2001 περί Α.Ε.Ι., ο οποίος έκτοτε έχει τροποποιηθεί πολλάκις.

Εντούτοις, η υφιστάμενη συνταγματική και νομική (Ν. 4485/2017) πραγματικότητα, θέλει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ίδιας βαθμίδας, απόλυτα ισότιμα μεταξύ τους, με κοινή αποστολή, σκοπό και ρόλο, κάτι το οποίο διαπιστώνεται εξάλλου, τόσο από τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ, όσο και από τις ίδιες τις αιτιολογικές εκθέσεις των συνεργείων και των μετεξελίξεων των Α.Ε.Ι..

Για ακόμα μια φορά, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να εναρμονιστεί με τις ευρωπαϊκές συστάσεις, να εφαρμόσει την αποστασιοποίηση που αρμόζει απέναντι στις παρεμβαίνουσες συντεχνιακές φωνές και να τοποθετηθεί εκ νέου υπέρ του δικαίου και του ακαδημαϊκά και συνταγματικά ορθού.

Η Διοικούσα Επιτροπή

Βίκτωρ Πολίτης

Ιωάννης Λαλαδάκης

Κατερίνα Κουτσουδάκη

Αλέξανδρος Κορόμπας

Μαρία Παναγοπούλου

ip[
Exit mobile version