Μεγάλη θα είναι η μείωση των για κλήσεις εντός της Ε.Ε. από τις 15 Μαΐου 2019.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», οι πάροχοι πλέον είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν νέες και πολύ χαμηλότερες χρεώσεις για που κάνουν οι οικιακοί καταναλωτές προς άλλες χώρες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Νορβηγία, Λιχτενστάιν και Ισλανδία).

Βάσει της νομοθεσίας που ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον περασμένο Νοέμβριο, κάθε διεθνής κλήση, είτε μέσω κινητού είτε μέσω σταθερού τηλεφώνου προς άλλη χώρα εντός της Ε.Ε., θα έχει πλαφόν χρέωσης 0,19 ευρώ ανά λεπτό της ώρας. Επίσης, κάθε μήνυμα μέσω κινητού () δεν θα κοστίζει περισσότερο από 0,06 ευρώ.

Στις χρεώσεις αυτές πάντως δεν περιλαμβάνονται φόροι (ΦΠΑ κ.λπ.).

To μέτρο επιβλήθηκε έπειτα από μελέτη που διεξήχθη σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε. (η Ελλάδα δεν συμπεριελήφθη) και στην οποία αποδείχθηκε ότι οι διευρωπαϊκές κλήσεις είχαν πολλαπλάσιο κόστος έναντι των εθνικών κλήσεων.

Η απόφαση που λήφθηκε αφορά μόνον στους οικιακούς καταναλωτές και δεν ισχύει για τους εταιρικούς πελάτες. Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκριναν ότι οι εταιρικοί πελάτες διαθέτουν σημαντική διαπραγματευτική ισχύ απέναντι στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για να πετυχαίνουν πιθανώς και καλύτερες χρεώσεις.

Τα στελέχη των εταιρειών αναφέρουν στην εφημερίδα, πάντως, ότι οι υψηλές χρεώσεις είναι μόνον ονομαστικές και ότι το 95% των πελατών τους αγοράζει πακέτα φωνής και μηνυμάτων που δεν εξαντλούνται σχεδόν ποτέ μέσα στον μήνα.

Μάλιστα, λόγω υψηλού ανταγωνισμού, ο χρόνος ομιλίας και τα μηνύματα είναι πολύ πιο φθηνά από τις πλαφόν χρεώσεις που προσφέρονται από την Ε.Ε. Για παράδειγμα, η φωνή ανά λεπτό μπορεί να κοστίζει και 1 ευρωλεπτό ή 2 ευρωλεπτά, ανάλογα με το πακέτο που επιλέγει ο πελάτης. Επίσης, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι των επιχειρήσεων τηλεπικοινωνιών, οι υψηλές χρεώσεις εκτός του δωρεάν χρόνου ομιλίας ορίζονται ακριβώς για να στρέφουν τους πελάτες στο μοντέλο της χρέωσης ανά μήνα και όχι της χρέωσης ανάλογα με τη χρήση.