Ποιος δεν το έζησε και ποιος το ξέχασε όσο χρονών κι αν έγινε;

Πιστεύω κανένας…

Ο λόγος για τις ενδοσχολικές εξετάσεις που γίνονται αυτές τις ημέρες σε όλα τα σχολεία της χώρας…

Άλλες προαγωγικές, άλλες απολυτήριες στα Γυμνάσια και στα Λύκεια!

Χιλιάδες μαθητές και καθηγητές δίνουν ένα μεγάλο αγώνα γνώσης, που σίγουρα θα μείνει στο μυαλό και στην καρδιά του κάθε (δια)γωνιζομένου…


Αλλάζουν όλα του χρόνου;

Δεν ξέρω αν είναι η τελευταία χρονιά αυτή που συμβαίνουν αυτά, αλλά αν πιστέψουμε τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη στην “” το Σεπτέμβρη θα υπάρχουν τεράστιες αλλαγές τουλάχιστον στα Γυμνάσια: Τα Γυμνάσια έχουν κι αυτά καταντήσει εξεταστικά κέντρα.

Αφενός υπάρχει καταιγισμός ωριαίων διαγωνισμάτων στα δύο πρώτα τρίμηνα, αφετέρου κλείνουν ένα μήνα νωρίτερα εξαιτίας των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σχεδόν σε όλα τα μαθήματα.

Η βασική παρέμβαση σε αυτή την κατεύθυνση θα είναι ο δραστικός περιορισμός των μαθημάτων που θα εξετάζονται στη λήξη της σχoλικής χρονιάς, ώστε να παραταθεί ο χρόνος διδασκαλίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Μαΐου.

Για να αλλάξει βέβαια η φυσιογνωμία των Γυμνασίων δεν αρκεί αυτό. Πρέπει να αναμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών, καθώς και ο τρόπος διδασκαλίας.

Ως πρώτο βήμα θα δούμε, λοιπόν, από Σεπτέμβριο έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης. Θα επανεξεταστεί δηλαδή η σειρά προσέγγισης φαινομένων και εννοιών, θα αφαιρεθούν περιττές λεπτομέρειες ή αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ μαθημάτων ή τάξεων.

Ο εξορθολογισμός αυτός θα μειώσει την έκταση της ύλης, ώστε να είναι εφικτή η εμβάθυνση στα σημαντικά της σημεία και κυρίως να είναι εφικτή η διδασκαλία με ενεργητική συμμετοχή των παιδιών.

Είναι προφανές ότι η μάθηση με ενεργητική εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών απαιτεί περισσότερο χρόνο από τις διαλέξεις των εκπαιδευτικών. Αυτόν τον επιπλέον χρόνο θέλουμε να εξασφαλίσουμε.

Έτσι θα γίνει το μάθημα και ελκυστικότερο και αποδοτικότερο.