Βρες το λάθος στα θέματα των Λατινικών…

http://kentriko.edu.gr/?p=756

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Σπυρόπουλος Παύλος,
Φιλόλογος, Υπεύθυνος Σπουδών Θεωρητικής Κατεύθυνσης
του φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Κεντρικό»,
Εύοσμος, Θεσσαλονίκη

Και η απάντηση του υπευθύνου της Επιτροπής Λατινικών, Αντώνη Η. Σακελλαρίου, προς το Δ.Σ. της Π.Ε.Φ.

Aγαπητοί συνάδελφοι,
Απαντώντας στο ηλεκτρονικό γράμμα του συναδέλφου κ. Π. Σπυρόπουλου, δέχομαι ὀτι σαφώς επίθετα που εκφράζουν ιδιότητα σε απόλυτο βαθμό, όπως το nimia, δεν μπορούν να έχουν παραθετικά (βλ. σχετικά το σχολικό εγχειρίδιο του Α. Τζαρτζάνου, αλλά και τα παλαιότερα του Θεοφ. Κακριδή, Αθήνα, χ.χ., παράγρ. 69, του Ε.Σκάσση , ΟΕΔΒ, 1940, παράγρ. 59, και την Ιστορική Γραμματική του Ε. Σκάσση,τόμος Α΄, εν Αθήναις, 1969, σελ. 168), αλλά η Εξεταστική Επιτροπή των Εξετάσεων προτίμησε, ως φαίνεται, να ελέγξει το κατά πόσον οι υποψήφιοι γνωρίζουν τα αφορώντα τα παραθετικά επιθέτων με φωνήεν πριν απο την κατάληξη του επιθέτου, θυσιάζοντας τη λογική στη μορφολογία. Ούτε στα γνωστότερα λατινικά λεξικά, το Λατινοελληνικό των Ε.Ουλερίχου/Στ. Κουμανούδη, ή το Λατινικό Λεξικό του Ε.Τσακαλώτου ή το Λατινοαγγλικό των Lewis και Short υπάρχει η φρασεολογία magis nimius-a-um.
Συμφωνώ να προταθεί στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεως των γραπτών, αν κάποιοι υποψήφιοι απάντησαν ότι το νόημα του επιθέτου nimius δεν δικαιολογεί συγκριτικό αριθμό, να θεωρηθούν ότι απάντησαν σωστά.
Αντώνης Η. Σακελλαρίου
ip[
Exit mobile version