Ερώτηση για την κατάσταση που επικρατεί στο ΕΕΕΕΚ Σητείας κατέθεσαν στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης και Σταύρος Τάσσος.

Αναφέρουν συγκεκριμένα:

«Το Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Σητείας είναι ένα ακόμη παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, με παρά πολλά προβλήματα, παρά την εντατική προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσφέρουν τα αναγκαία με βάση τις επιστημονικές τους γνώσεις.

Η πλειοψηφία αυτών των δομών (Ειδικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ένταξης) λειτουργούν σε εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε “πρώην αποθήκες”, διαδρόμους, λυόμενα κτίρια κ.ά.

Συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Σητείας, η κατάσταση είναι τραγική. Το ΕΕΕΕΚ έχει 12 εγγεγραμμένους μαθητές ηλικίας 15-20 χρονών με πολυαναπηρίες, νοητική υστέρηση, σύνδρομα ή βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Το συγκεκριμένο σχολείο στεγάζεται σε παλιό ισόγειο ακατάλληλο κτίριο που αποτελείται από 4 αίθουσες και ένα γραφείο, ενώ βασικά εργαστηριακά μαθήματα πραγματοποιούνται καθημερινά σε 3 παλιές, σκουριασμένες λυόμενες αίθουσες, επισφαλείς των εκάστοτε καιρικών συνθηκών.

Ο προαύλιος χώρος είναι εντελώς ακατάλληλος για τους μαθητές καθώς η αυλή αποτελεί κομμάτι του πεζοδρομίου, με περίφραξη, που δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια (προηγούμενα ήταν χωρίς περίφραξη δίπλα ακριβώς στο δρόμο), με υπόστεγο, εκτεθειμένο στο κρύο και τον αέρα από όλες τις πλευρές. Σε περίπτωση βροχής το νερό λιμνάζει και η ολισθηρότητα στα πλακάκια μπορεί να προκαλέσει πτώση κάποιου μαθητή, ενώ μπαίνει νερό και μέσα στις τάξεις.

Στη λίστα με τα προβλήματα προστίθενται το κρύο στις αίθουσες διδασκαλίας καθώς δεν υπάρχει θέρμανση, μόνο κάποια κλιματιστικά, αλλά και οι τουαλέτες, που είναι σε άθλια κατάσταση και δεν θυμίζουν σε τίποτα τουαλέτες για μαθητές με αναπηρία.

Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο από τη στιγμή που και στο προσωπικό πλειοψηφούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίες. Το καθεστώς αυτό, των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων, εκτός του ότι είναι πέρα για πέρα αντεργατικό για τους ίδιους τους εργαζόμενους, είναι και άκρως αντιπαιδαγωγικό ιδιαίτερα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, ενώ με τη διαρκή εναλλαγή των εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία δεν μπορεί να διασφαλιστεί μία σταθερή λειτουργία και ένας προγραμματισμός των σχολικών μονάδων.

Επιπλέον, η χρηματοδότηση δεν επαρκεί για τα βασικά, δεν καλύπτονται τα έξοδα των εργαστηρίων, με αποτέλεσμα το σχολείο να αναγκάζεται να προσμένει δωρεές από χορηγούς για την παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού και υλικών.

Είναι σαφές ότι οι παραπάνω συνθήκες για ένα σχολείο (πόσο μάλλον Ειδικής Αγω­γής) είναι απαράδεκτες και η επικινδυνότητα για την ασφάλεια των μαθητών είναι μεγάλη.

Ερωτάται ο κ. υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:

  • Να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα του ΕΕΕΕΚ Σητείας με άμεση μεταστέγασή του σε σύγχρονο κτίριο που να ανταποκρίνεται στις σύνθετες παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών.
  • Την κάλυψη όλων των κενών σε μόνιμο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με βάση τις ανάγκες των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Σητείας.
  • Τη γενναία κρατική χρηματοδότηση του σχολείου, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή»