Βουλή: “Έλεγχος των συμβουλίων επιλογης συντονιστών εκπαιδευτικού έργου με τοποθέτηση “ημετέρων”

Βουλή: Χωρίς το ΚΙΝΑΛ η συζήτηση του νομοσχεδίου Παιδείας

ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ «ΗΜΕΤΕΡΩΝ» – ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ  ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ  ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ  ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ – ΕΡΩΤΗΣΗ  ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Πριν αλέκτορα φωνήσαι, οι αιτιάσεις μας επιβεβαιώνονται πανηγυρικά. Όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) κ. Βασίλης Παληγιάννης, επιχειρείται ο απόλυτος έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για την επιλογή “των δικών τους παιδιών”. Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι:

1. Στα Συμβούλια προεδρεύουν οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές, στην επιλογή των οποίων θριάμβευσε η ημετεροκρατία, η αναξιοκρατία και ο κομματισμός.

2. Παρατηρούνται σε αρκετές περιπτώσεις τις θέσεις των δύο καθηγητών ΑΕΙ να μην καταλαμβάνουν μέλη ΔΕΠ, είτε από Παιδαγωγικά Τμήματα, είτε από Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ.

3. Αλλού, γίνεται στελέχωση με μέλη ΔΕΠ από ΑΕΙ άλλων Περιφερειών της χώρας, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή στο Περιφερειακό Συμβούλιο στην Αττική όπου ορίσανε μέλος από την Αλεξανδρούπολη.

4. Ο ορισμός στις θέσεις του συμβουλίου που προορίζονται για Δ/ντή Εκπαίδευσης, που βασίστηκε σε εκλεκτορικό σώμα και κρίθηκε ως αντισυνταγματικά επιλεγμένο, και Δ/ντή Σχολείου, έγινε με καθαρά κομματικά κριτήρια.

 

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

 

1. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου συνεχίζουν να συμμετέχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, ενώ το εκλεκτορικό σώμα που τους εξέλεξε κηρύχθηκε αντισυνταγματικό;

2. Για ποιο λόγο δεν τοποθετούνται στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και στις θέσεις που προορίζονται για καθηγητές ΑΕΙ, αποκλειστικά μέλη ΔΕΠ από Παιδαγωγικά Τμήματα και Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ;

3. Για ποιο λόγο σε Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου τοποθετούνται μέλη ΔΕΠ από άλλες, μακρινές Περιφέρειες και όχι απ’ αυτήν του Συμβουλίου Επιλογής;

4. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου προεδρεύουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές, παρά το γεγονός ότι η επιλογή τους έγινε με κομματικά κριτήρια;

5. Για ποιο λόγο οι σχετικές διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης δεν είναι ιεραρχικά σειροθετημένες, από πάνω προς τα κάτω, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κατ’ εφαρμογή της αρχής της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;

6. Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε ότι με όλα τα παραπάνω προάγεται, έστω και κατ’ ελάχιστον, η αξιοκρατία στον χώρο της εκπαίδευσης;

ip[
Exit mobile version