Λίγες μέρες πριν, όλοι οι τοπικοί παράγοντες στο Δήμο Καντάνου – Σελίνου έδιναν συγχαρητήρια στους μαθητές του ΕΠΑ.Λ Καντάνου για την επιτυχία τους στις πανελλήνιες εξετάσεις και την εισαγωγή τους σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΝΗΠΙΑΓΩΓEΙΟΥ – ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ- ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΛ ΚΑΝΤΑΝΟΥ

Δυστυχώς, στις 22 Αυγούστου 2018 με Υ.Α. τα σχολεία της Καντάνου – Σελίνου (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΕΠΑ.Λ.) αποχαρακτηρίζονται από δυσπρόσιτα παρά τις θετικές εισηγήσεις του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ Χανίων, της ΕΛΜΕ Χανίων, των Συλλόγων Γονέων, της τοπικής κοινωνίας και της Δημοτικής Αρχής. Μετά από διαμαρτυρίες σε πανελλήνιο επίπεδο, στις 12 Σεπτεμβρίου 2018 δημοσιεύτηκε το Φ.Ε.Κ της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων σύμφωνα με το οποίο χαρακτηρίστηκαν ως δυσπρόσιτα και άλλα σχολεία της Ελλάδας όχι όμως και τα σχολεία της μαρτυρικής Καντάνου, που ενώ ανήκαν από ιδρύσεως τους στη συγκεκριμένη κατηγορία, αποχαρακτηρίστηκαν.

Αυτό πολύ απλά σημαίνει:

Υποστελέχωση των σχολείων αφού δεν θα είναι στις προτιμήσεις των αναπληρωτών καθηγητών οι οποίοι κατά πλειοψηφία τα στελεχώνουν κάθε χρόνο (χάνεται το μοναδικό κίνητρο, αυτό της διπλής προϋπηρεσίας).

Πιο συγκεκριμένα:

Το Γυμνάσιο αυτή τη στιγμή έχει μόνο 2 καθηγητές ενώ το ΕΠΑ.Λ δεν διαθέτει κανένα μόνιμο εκπαιδευτικό ειδικότητας (γεωπονίας, οικονομίας).

Απώλεια αμέτρητων διδακτικών ωρών, μη παροχή ολοκληρωμένης εκπαίδευσης στους μαθητές και δυσλειτουργία των σχολείων αφού θα στελεχωθούν τελευταία στο Νομό Χανίων (ίσως και το Δεκέμβριο).
Μαθητική διαρροή γιατί «Αφού μάθημα…. δεν γίνεται ……επιλέγω σχολείο της πόλης ή καθόλου σχολείο» με αρνητικές συνέπειες για την τοπική κοινωνία.

Είναι άξιο απορίας για ποιο λόγο αποχαρακτηρίστηκαν τα σχολεία αφού εξακολουθούν να πληρούν όλα τα κριτήρια του υπουργείου καθώς ο Δήμος Καντάνου – Σελίνου χαρακτηρίζεται επίσημα από την Ελληνική Πολιτεία, βάσει του Καλλικράτη (ΦΕΚ 87/07-06-2010), ως Δήμος Ορεινός και Δυσπρόσιτος.

Συγκεκριμένα:

Α) τον πληθυσμό (μάλιστα μειώνεται την τελευταία δεκαετία),

Β) την προσβασιμότητα (το οδικό δίκτυο παραμένει ίδιο),

Γ) την απόσταση από τα Χανιά (παραμένει η ίδια),

Δ) την απουσία μέσων μαζικής μεταφοράς (υπάρχουν, αλλά δεν εξυπηρετούν τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών λόγω δρομολογίων),

Ε) το υψόμετρο (Η Κάντανος δεν έγινε κάμπος…, εξακολουθεί να έχει στη Δευτεροβάθμια τα σχολεία με το μεγαλύτερο υψόμετρο στο νομό),

Στ) τη Νησιωτικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σχολεία της Καντάνου εξυπηρετούν τους μαθητές όλου του Αν. Σελίνου. Πολλοί από αυτούς ξυπνούν 6:00 το πρωί, παίρνουν δύο λεωφορεία και διανύουν αρκετά χιλιόμετρα για να προλάβουν το πρώτο κουδούνι . Είναι ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσουν τη γνώση . Είναι η μόνη τους ευκαιρία για μόρφωση, κοινωνικοποίηση, επαγγελματική αποκατάσταση!

Αλήθεια, ποιος έχει το δικαίωμα να τους τη στερήσει;

Το Ολοκαύτωμα δεν κατάφερε να ισοπεδώσει το Σέλινο, αντίθετα ενίσχυσε την αγωνιστικότητα των κατοίκων για ελευθερία, αξιοπρέπεια, παιδεία.

Ποιος θεωρεί ότι θα τους στερήσει το δικαίωμα στη μόρφωση χωρίς να αντισταθούν;