Και ενώ μπαίνουμε σε λίγο στο δεύτερο δεκαήμερο του Αυγούστου και μόλις 20 ημέρες μας χωρίζουν από την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία και 30 ημέρες από την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, οι εξακολουθούν να παραμένουν στην πρώτη σελίδα της επικαιρότητας.

Του Ζαχαρία Καψαλάκη

Τα όσα έχουν προηγηθεί ίσως να είναι η κορυφή του παγόβουνου, αλλά όλων πλέον η αγωνία είναι, που θα τοποθετηθούν όταν με το καλό βγουν οι τους.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στάνταρ νομοί που θα δεχτούν εκατοντάδες .

Και είναι αυτό που λέμε συνοπτικά «από την Εύβοια και κάτω».

Υπάρχουν όμως αρκετά  κενά αυτή τη στιγμή και σε περιοχές «από Εύβοια και πάνω», που συνήθως καλύπτονται με αποσπάσεις (ή δεν καλύπτονται καθόλου).

Το τι θα κάνει το φέτος είναι ένα ερωτηματικό.

Και τούτο γιατί για πρώτη φορά θα μπει μπροστά φέτος σχέδιο μετακινήσεως μαθητών από σχολείο σε σχολείο για να υπάρξουν 25ρια τμήματα παντού και να περιοριστούν τα «σπασίματα»στα πληθωρικά τμήματα.

Ο στόχος βέβαια είναι προφανής και έχει να κάνει με τον περιορισμό των .

Κενά σε περιοχές που θεωρούνται φιλέτα για τους αναπληρωτές, θα δώσει ο Σεπτέμβρης, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις,  καθώς τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη θα κατατεθούν οι αιτήσεις για άδειες ανατροφής και επαπειλούμενες κυήσεις.

Ο ντόρος για τα δυσπρόσιτα θα οδηγήσει μεγάλη μερίδα συναδέλφων που βρίσκονται μπροστά στους πίνακες αναπληρωτών και όχι  να δηλώσουν κυρίως τα νησιά του Αιγαίου και όχι μόνο.

Συνάδελφοι, τα κενά φέτος είναι ανυπολόγιστα.

Και όσο περνούν τα χρόνια – αν δε γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – σίγουρα  θα μετρούνται με δείκτη τη χιλιάδα!

Στα φετινά θετικά είναι ότι:

Οι προτιμήσεις περιοχών θα γίνουν φέτος επί των πραγματικών κενών.

Αν το Υπουργείο βγει στο λόγο του, θα γίνει μεγάλη Α φάση προσλήψεων, οπότε ο καθένας θα πάει όπου τον πάει η δήλωσή του και ανάλογα με τη σειρά του.

Οι πιστώσεις για την ειδική αγωγή και ειδικά για την παράλληλη στήριξη που αποτελεί πλέον μεγάλη δεξαμενή για δασκάλους κυρίως, αλλά και νηπιαγωγούς, φαίνεται να είναι αυξημένες.