Σχολικός Εκφοβισμός: Επιθετικότητα στο σχολείο – Πώς να την αντιμετωπίσετε

Το παρόν ενημερωτικό υλικό έχει ως στόχο να παρέχει στους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό της σχολικής μονάδας τις αναγκαίες πληροφορίες για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και κατάλληλες κατευθύνσεις για την ανάπτυξη και εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.

Εμπλεκόμενοι

• Μαθητής/-τρια ή ομάδα μαθητών/-τριων που ασκούν εκφοβισμό
• Μαθητής /-τρια που δέχεται εκφοβισμό
• Θεατές – αυτόπτες μάρτυρες στο γεγονός
• Εκπαιδευτικοί, προσωπικό σχολικής μονάδας
• Γονείς/κηδεμόνες

Συνηθέστεροι χώροι διάπραξης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού

Μορφές σχολικού εκφοβισμού

Διαφορετικές μορφές εκφοβιστικών συμπεριφορών συνήθως συνυπάρχουν και μπορεί
να είναι άμεσες (πχ. λεκτική ή φυσική βία) ή/και έμμεσες (πχ. κοινωνική απομόνωση,
φήμες).

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα ατομικά χαρακτηριστικά που προκαθορίζουν ποιος θα είναι θύμα εκφοβισμού. Όμως, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που φαίνεται πως αυξάνουν την πιθανότητα κάποια παιδιά και έφηβοι να δέχονται εκφοβισμό.

Σε γενικές γραμμές, οι μαθητές που θεωρούνται «διαφορετικοί» από τους συνομηλίκους
τους ή γίνονται αντιληπτοί ως «αδύναμοι» διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να
στοχοποιηθούν και να εκφοβιστούν:

Αντίστοιχα, το παιδί που εκφοβίζει μπορεί, επίσης, να αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες και να είναι αναγκαία η παροχή υποστήριξης. Ενδεικτικά αναφέρονται:

παρορμητικότητα, δυσκολία στην άσκηση αυτοελέγχου, χαμηλή ενσυναίσθηση, φτωχές κοινωνικές δεξιότητες ή μη κατάλληλη χρήση τους.

ip[
Exit mobile version