Σχολικοί Σύμβουλοι: Αρνητικές επιπτώσεις στη σχολική μονάδα το ν/σ για τις νέες δομές

ipaidia thumbnail

Ψήφισμα της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ένωσης (Π.Ε.Σ.Σ.) της 24ης Μαρτίου 2018

 

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους γονείς και την ελληνική κοινωνία:

Καταγγέλλουμε την προχειρότητα και την έλλειψη σχεδιασμού που διαπνέει το σχέδιο νόμου, το οποίο αν τεθεί σε εφαρμογή, θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην Εκπαίδευση.

Καταδικάζουμε τον σχεδιασμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ως ενέργεια στοχευμένη, αποβλέπουσα στην κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων που αποτελεί κατάκτηση του Εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και στην απαξίωση των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις θέσεις αυτές.

Παρά τις δεσμεύσεις και τις δημόσιες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας, αλλά και τα θετικά πορίσματα του «Εθνικού Διαλόγου» του 2016 περί της αναβάθμισης του θεσμικού ρόλου των Σχολικών Συμβούλων, το νομοσχέδιο προωθεί στη θέση τους μια πολυδαίδαλη, απρόσωπη, πολυεπίπεδη και συγκεντρωτική γραφειοκρατική δομή.

Προωθεί τον «διοικητισμό» σε βάρος της παιδαγωγικής διάστασης και της ποιότητας της εκπαίδευσης,αφήνοντας αβοήθητο το σχολείο και τον εκπαιδευτικό στην τάξη.

Καταργεί τον θεσμό των Σχολικών Συμβούλων και προχωρά στην πλήρη απαξίωση και στη συμβολική διαπόμπευση του ρόλου και του έργου τους, με τιμωρητική αποτίμηση της διδακτικής και διοικητικής εμπειρίας τους και με διατάξεις αποκλεισμού τους.

Ειδικότερα:

Α. Οι ρυθμίσεις θα έχουν άκρως αρνητικές επιπτώσεις στη σχολική μονάδα, διότι:

Β. Το προτεινόμενο πλαίσιο επιλογής όλων των στελεχών είναι άδικο, αναξιοκρατικό, με πολλές διατάξεις που ελέγχονται ως αντισυνταγματικές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο κομματικής άλωσης της διοίκησης της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα:

Γ. Το νομοσχέδιο διέπεται από άκρως επιθετική, ρεβανσιστική και προκλητική στάση προς τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου, καθώς:

Δ. Η αδιαφορία για τις Συνταγματικές Επιταγές χαρακτηρίζει και τις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση στελεχών. Χαρακτηριστικά:

Προβλέπεται εκ των κάτω προς τα πάνω προσωπική αξιολόγηση όλων των στελεχών, η οποία όμως θα γίνεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια, διαδικασία που έχει κριθεί ως αντισυνταγματική από το ΣΤΕ.

Ε. Καταργούνται τα ΚΕΔΔΥ και μαζί τους καταργείται και η Διαφοροδιάγνωση των μαθητών. Με τις ρυθμίσεις του σχεδίου:

ΣΤ. Το Νομοσχέδιο αποδομεί τις καινοτόμες δράσεις (Επαγγελματικό Προσανατολισμό, Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικές και Περιβαλλοντικές δράσεις) και υποβαθμίζει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω η Γενική Συνέλευση της ΠΕΣΣ δηλώνει κατηγορηματικά ότι θα αναπτύξει αγωνιστική δράση σε όλα τα επίπεδα, ώστε να τροποποιηθούν ή και να αποσυρθούν όλες οι δυσμενείς για την Παιδεία επιπτώσεις των διατάξεων του νομοσχεδίου. Στην κατεύθυνση αυτή:

– Θα ενημερώσουμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

– Θα συνεργαστούμε με όλες τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών, τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων και τις Καθηγητικές σχολές.

– Θα δημοσιοποιήσουμε στον Τύπο και θα ενημερώσουμε τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία.

– Θα διεκδικήσουμε το δίκαιο με κάθε νόμιμο τρόπο και θα προσφύγουμε στην Ελληνική και την Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη.

Καλούμε τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, την εκπαιδευτική κοινότητα, τα κόμματα, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, τους συλλόγους γονέων & κηδεμόνων, κάθε φορέα που ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και κάθε πολίτη να καταδικάσουν το νομοσχέδιο και τις μεθοδεύσεις του και να μη συνηγορήσουν στην απαξίωση της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης.

Τέλος,

Με εξουσιοδότηση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΣΣ

Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας

 

Αλεξανδράτος Γιώργος Αρβανίτη – Παπαδοπούλου Τότα

ip[
Exit mobile version