Στην τελική ευθεία η πρόταση για την αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών – Αναβάθμιση της ΑΔΙΠΔΕ

Η επιτροπή στο ΙΕΠ που έχει ορίσει ο Κώστας Γαβρόγλου αποτελείται από
1) Γεωργία Φέρμελη
2) Ασπασία Οικονόμου
3) Αναστασία Κότσιρα
4) Ιωάννα Παπαστάμου
5) Μαρία Νίκα
6) Παύλος Χαραμής
7) Ιωάννης Ρουσσάκης
Ο ρόλος των θεσμών και οι “υποχρεώσεις”.
Από το Νοέμβριο του 2016 με αναλυτικό ρεπορτάζ κάνουμε λόγο πως οι θεσμοί σε κάθε συζήτηση για διορισμούς στο δημόσιο και κατ’επέκταση στα σχολεία, βάζουν στοπ και τονίζουν πως πρέπει να πραγματοποιηθεί αυστηρή και εξαντλητική αξιολόγηση του υπάρχοντος διδακτικού δυναμικού, να απομακρυνθούν οι «ακατάλληλοι» από τις τάξεις και όσα κενά προκύψουν να καλυφθούν με αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων.
ΑΔΙΠΠΔΕ
Όπως σημειώνει ο Χρήστος Κάτσικας σε πρόσφατο άρθρο του το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για την αναβάθμιση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), προανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο εφαρμογής αφενός της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αφετέρου της αξιολόγησης των 20.000 στελεχών εκπαίδευσης.
Πως ξεκινάει η διαδικασία
Η διαδικασία θα ξεκινήσει μέσα στο 2017 με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης -πρόκειται για περίπου 20.000 στελέχη τα οποία κατέχουν διοικητικές θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση- και θα συνεχιστεί με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων η οποία θα είναι υποχρεωτική και θα διενεργείται σε ετήσια βάση.
Το “νέο σύστημα” αυτοαξιολόγησης, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Γαβρόγλου θα αφορά μόνο στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου από το σύλλογο διδασκόντων και θα διεξάγεται εντός της σχολικής μονάδας.
«Σε καμία περίπτωση, οι διαδικασίες δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις» (1), διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους ο υπουργός Παιδείας, ενώ παράλληλα σημειώνει ότι «επιπλέον η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που θα καθιερώσουμε, θα συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της πολιτείας, κατά πόσο, δηλαδή, η πολιτεία ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις της». αναφέρει ο Κώστας Γαβρόγλου στην εφημερίδα ΕΠΟΧΗ στις 21/12/2016
Η θεσμοθέτηση της ΑΔΙΠΠΔΕ το 2013 (με το ν. 4142/2013 “Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση” ΦΕΚ 83), από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, δεν ήταν τίποτε άλλο από την ετεροχρονισμένη υιοθέτηση από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γνωστών πολιτικών επιλογών στο διεθνές επίπεδο και την εναρμόνιση με την πολιτική που προωθούσε ο ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση ήδη από το 2011. Αποτελεί, σύμφωνα με τον Πανεπιστημιακό Γιώργο Μαυρογιώργο, μια δομή περαιτέρω εμπέδωσης νεοφιλελεύθερων πολιτικών, τον κεντρικό αξιολογικό μηχανισμό του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που συντονίζει και ενοποιεί το σύνολο των αξιολογικών διαδικασιών (αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού).
Η ΑΔΙΠΠΔΕ, ανάμεσα στα άλλα, «Εποπτεύει τις διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης… με σκοπό τη διασφάλιση της εγκυρότητας, της αξιοπιστίας και της αντικειμενικότητας της αξιολόγησης… Μετααξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αντιμετώπισής τους… Αποφαίνεται επί των ενστάσεων των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης…» .

Έχουμε 20.000 στελέχη που πρέπει να αξιολογηθούν γιατί είναι οι επικεφαλής της εκπαίδευσης και αυτό αν το κάνουμε με έναν τρόπο που στο τέλος δε θα είναι οι απολύσεις αλλά η βελτίωση, εγώ νομίζω μόνο καλό θα μας κάνει.

ip[
Exit mobile version