Στυλιανίδης για Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο: «H έρευνα «άνθισε» την περίοδο του lockdown»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔03/11/2020 - 11:32 | Author: Newsroom Ipaidia

Στυλιανίδης για Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο: «H έρευνα άνθισε την περίοδο του lockdown». Όπως επισήμανε ο αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης την Άνοιξη ερευνήτριες και ερευνητές κατέθεσαν πολύ περισσότερες προτάσεις.

Κανονικά συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown η έρευνα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), ενώ στην περίοδο του εγκλεισμού, την περασμένη Άνοιξη, ερευνήτριες και ερευνητές κατέθεσαν πολύ περισσότερες προτάσεις και πιο ευρηματικές ιδέες, όπως επισημαίνει ο αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης, Ευστράτιος Στυλιανίδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».

«Η έρευνα δεν σταματάει ποτέ. Σήμερα, εν μέσω πανδημίας, η ανθρωπότητα έχει εναποθέσει τις τύχες των κοινωνιών της στα χέρια των ερευνητών. Και στο ΑΠΘ η έρευνα δεν σταμάτησε. Δεν ξέρω αν ήταν το ζήτημα του εγκλεισμού, η αυξημένη εσωτερικότητα που βιώσαμε ή ο περισσότερος χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας, αλλά η περίοδος του lockdown μάς έδωσε πολύ περισσότερες προτάσεις και πιο ευρηματικές ιδέες από τις ερευνήτριες και τους ερευνητές μας», σημειώνει ο κ. Στυλιανίδης.

Στα 255 εκατ. ευρώ ο τζίρος των ερευνητικών έργων στο ΑΠΘ στην πενταετία, στα 60 εκατ. πέρυσι

«Την τελευταία πενταετία είχαμε στο ΑΠΘ γύρω στα 6000 ενεργά ερευνητικά έργα, σε συνεργασία με περισσότερους από 1000-1200 διεθνείς εταίρους. Πάνω από 7000 ερευνητές απασχολούνται και απασχολήθηκαν στα έργα αυτά στην πενταετία, με συνολικό τζίρο που "αγγίζει" τα 255 εκατ. ευρώ. Μόνο το 2019 σχεδόν "αγγίξαμε" τα 60 εκατ.», γνωστοποιεί ο αντιπρύτανης Έρευνας του ΑΠΘ.

Τι ποσοστό της έρευνας που πραγματοποιείται σήμερα στο ΑΠΘ αφορά σε συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα και ειδικά τη βιομηχανία; «Είναι θετικό πως η έρευνα δεν προέρχεται μόνο από το δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και από ιδιωτικούς φορείς.

Τα βιομηχανικά έργα ή έργα παροχής υπηρεσιών που ανέλαβε το ΑΠΘ το 2019 "αγγίζουν" το 30% του συνολικού τζίρου. Δηλαδή γύρω στα 17-18 εκατ. ευρώ προέρχονται από ερευνητικά έργα μέσα από συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα», εξηγεί ο κ. Στυλιανίδης, ενώ παράλληλα επισημαίνει πως το ΑΠΘ διατηρεί περίπου 75 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατοχυρωμένα σε όλον τον κόσμο.

Πρωτοβουλία ενόψει για τα βιομηχανικά διδακτορικά

Ερωτηθείς πώς προσεγγίζει το ΑΠΘ τον θεσμό των βιομηχανικών διδακτορικών (σ.σ. διδακτορικών που επιλύουν συγκεκριμένα προβλήματα της βιομηχανίας), ο αντιπρύτανης προαναγγέλλει την ανακοίνωση σχετικής πρωτοβουλίας εντός του 2020: «Αυτή την περίοδο επεξεργαζόμαστε τη θέσπιση ενός πιο δομημένου θεσμού γύρω από τα βιομηχανικά διδακτορικά.

Θέλουμε να οργανώσουμε αυτό το σύστημα, ώστε η συνεννόηση για τα βιομηχανικά διδακτορικά να μη γίνεται μεμονωμένα από καθηγητές και καθηγήτριες ή ερευνητικά εργαστήρια, αλλά με πιο συντεταγμένο τρόπο, από πλευράς του ίδιου του πανεπιστημίου. Νομίζω πως το επόμενο διάστημα θα είμαστε σε θέση να δώσουμε στη δημοσιότητα την πρότασή μας για το πώς το ΑΠΘ θα εισάγει επίσημα τον θεσμό των βιομηχανικών διδακτορικών. Στόχος μας είναι οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν πριν από το τέλος του 2020».

Το ΑΠΘ, μέσα στο οποίο έχουν «γεννηθεί» 14 εταιρείες με τη μορφή ΙΚΕ, 11 εκ των οποίων μπορούν να χαρακτηριστούν κατεξοχήν «τεχνοβλαστοί» (spin off), αποτελεί σήμερα βασικό τροφοδότη των επιχειρήσεων με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και οι χιλιάδες απόφοιτοί του, υψηλής στάθμης, έχουν γίνει αφορμή ώστε να δουν «με άλλο μάτι» την πόλη της Θεσσαλονίκης εταιρείες-κολοσσοί, όπως οι Cisco, Pfizer και Deloitte.

«Το ανθρώπινο δυναμικό που προκύπτει από το ΑΠΘ μπορεί να υποστηρίξει τέτοιες μεγάλες επενδύσεις. Ήδη, έχουν αναπτυχθεί δύο-τρεις συνεργασίες με τέτοιες εταιρείες και με μία εξ αυτών ήδη κατεβαίνουμε μαζί και σε ερευνητικές προτάσεις», σημειώνει ο κ. Στυλιανίδης, ενώ χαρακτηρίζει ως σημείο αναφοράς και υπόδειγμα για όλη την Ελλάδα το Γραφείο Μεταφοράς Τεχνολογίας του ΑΠΘ.

Κατά τον αντιπρύτανη Έρευνας του ΑΠΘ, το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας συνολικά, από την Κρήτη ως τη Θράκη και από το Αιγαίο ως το Ιόνιο, χρειάζεται να αναπτυχθεί με ενιαίο τρόπο, ώστε να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας και το αναπτυξιακό όφελος για την Ελλάδα να μεγεθυνθεί.

«Αν θέλουμε να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, χρειάζεται να αφήσουμε πίσω μας την εσωστρέφεια της παλιάς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες διασύνδεσης με τη βιομηχανία σε πάρα πολλούς τομείς, από την υγεία μέχρι την αγροδιατροφή, την ενέργεια, τα υλικά, τις κατασκευές και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών», καταλήγει ο κ. Στυλιανίδης, προαναγγέλλοντας ότι στόχος είναι να επεκταθούν και σε άλλους τομείς της δραστηριότητας του ΑΠΘ δράσεις όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στον χώρο της υγείας, στο πλαίσιο της οποίας ήρθαν σε επαφή spin off του ΑΠΘ με startup που στηρίχθηκαν από το πρόγραμμα EGG της Eurobank και δυνητικούς επενδυτές.



  • Η Παιδεία στο Google News

    Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr





    • ideascentral

      europalso

    Enter your email address: