Στατιστικά στοιχεία Β/θμιας Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζουμε προέρχονται από το ΥΠΠΕΘ/ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, η ενημέρωσή τους είναι ακριβής και συνεχής και θα πρέπει να θεωρούνται τα πλέον αξιόπιστα.

Το μαθητικό δυναμικό των δημοσίων Γυμνασίων, ημερησίων, εσπερινών, με λυκειακές τάξεις, παρουσιάζονται στον συνημμένοκαι αντίστοιχα των ιδιωτικών στον

Η παρουσίαση του μαθητικού δυναμικού του προηγούμενου έτους 2014 – 2015 κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να γίνουν κάποιες παρατηρήσεις και να εξαχθούν συμπεράσματα.

Β΄ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕ.Λ.

Το μαθητικό δυναμικό των δημοσίων ΓΕ.Λ., ημερησίων και εσπερινών, παρουσιάζονται στον συνημμένοκαι αντίστοιχα των ιδιωτικών στον

Η αύξηση αυτή είναι αισθητή στην Α΄ τάξη.

Η σύγκριση αυτή αποτελεί ένα αποδεικτικό στοιχείο του οικονομικού επιπέδου των οικογενειών των μαθητών, που φοιτούν στα δημόσια και ιδιωτικά ΓΕ.Λ., δεδομένου ότι στα εσπερινά σχολεία φοιτούν εργαζόμενοι μαθητές.

Γ΄ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΑ.Λ.

α) Γενικές παρατηρήσεις.

Το μαθητικό δυναμικό των δημοσίων ΕΠΑ.Λ., ημερησίων και εσπερινών, παρουσιάζονται στον συνημμένοκαι αντίστοιχα των ιδιωτικών στον

Η αύξηση των μαθητών στην Α΄ ΓΕ.Λ. και η ταυτόχρονη μείωση των μαθητών στην Α΄ ΕΠΑ.Λ. εκτιμάται ότι οφείλεται στην πρόσφατη αλλαγή των προϋποθέσεων προαγωγής από την Α΄ τάξη στη Β΄ του ΓΕ.Λ. με την οποία οι μαθητές προάγονται ευκολότερα. Εάν λάβουμε υπόψη ότι το 10 αντικαταστάθηκε με το 9,5 και η τράπεζα θεμάτων καταργήθηκε τότε είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι η προαγωγή των μαθητών στο Γυμνάσιο και στο ΕΠΑ.Λ. είναι δυσκολότερη από την προαγωγή στο ΓΕ.Λ. Πάντως είναι απορίας άξιον ότι, η ηγεσία του υπουργείου παιδείας αντιλαμβάνεται την αναβάθμιση του ΓΕ.Λ. με την επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας.

Εάν λάβουμε υπόψη ότι το αντίστοιχο ποσοστό για τα δημόσια ΓΕ.Λ. είναι, κατά προσέγγιση, 2% και για ιδιωτικά ΓΕ.Λ. 0,2% τότε αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι πολλοί μαθητές των ΕΠΑ.Λ. είναι εργαζόμενοι και προέρχονται από κατώτερα και μεσαία οικονομικά στρώματα δηλ είναι παιδιά των «λαϊκών» οικογενειών.

Με την αναμφισβήτητη αυτή διαπίστωση εκτιμούμε ότι, όποιοι κομματικοί φορείς και όχι μόνο, ενδιαφέρονται πραγματικά για τις «λαϊκές» οικογένειες και την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών τους, θα πρέπει να υποστηρίζουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και όχι να επιζητούν την κατάργησή της από το σχολικό δίκτυο και τη μεταφορά της στην εκπαίδευση ενηλίκων με τη μορφή προαιρετικής φοίτησης.

Οι όποιες διακηρύξεις για «Πολυτεχνικό» Λύκειο, «Ενιαίο» Λύκειο, «Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης» κλπ. είναι ανεφάρμοστες, δεν εφαρμόζονται σε κανένα Ευρωπαϊκό κράτος αλλά και εάν ακόμη εφαρμοζόταν στην Ελλάδα θα έθιγαν κυρίως τα παιδιά των «λαϊκών» οικογενειών. Τα παιδιά των «λαϊκών» οικογενειών είναι αυτά που έχουν άμεση ανάγκη για εργασία, μόλις ενηλικιωθούν και αυτά τα παιδιά θα εξέρχονται από τα αναφερθέντα Λύκεια ανειδίκευτα.

Κάποια άλλα παιδιά εύπορων οικογενειών δεν έχουν ανάγκη για εργασία στην ηλικία αποφοίτησης από το Λύκειο, διότι τα οικονομικά των οικογενειών τους αντέχουν σε περαιτέρω σπουδές εντός και εκτός Ελλάδας.

Συγκρίνοντας τον αριθμό των μαθητών των δημοσίων ΓΕ.Λ. και τον αντίστοιχο των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. παρατηρούμε ότι οι μαθητές κατανέμονται περίπου 70% στα ΓΕ.Λ. και 30% στα ΕΠΑ.Λ. Τα ποσοστά αυτά είναι διαμετρικά αντίθετα με εκείνα των ανεπτυγμένων Ευρωπαϊκών χωρών, είναι αντίθετα με τις δεσμεύσεις της Ελλάδας για επέκταση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και θα διαμορφώσουν μεγάλο εργασιακό κενό σε μεσαία τεχνικά στελέχη όταν και όποτε αρχίσει η ανάπτυξη.

β) Παρατηρήσεις στους τομείς και τις ειδικότητες.

Στο συνημμένοπαρουσιάζονται τα μαθητικά δυναμικά των ομάδων προσανατολισμού, των τομέων και των ειδικοτήτων για τα σχολικά έτη 2014 – 2015 και 2105 – 2016.

Η επανασύσταση και λειτουργία των ειδικοτήτων οι οποίες καταργήθηκαν επί της θητείας του π. υπουργού Κ. Αρβανιτόπουλου και η επιστροφή των εκπαιδευτικών στις οργανικές τους θέσεις αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Σημαντικό βήμα αποτελεί και η υπαγωγή όλων των ειδικοτήτων στο Επαγγελματικό Λύκειο.

Η καθιέρωση στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. τομέων και ειδικοτήτων αποτελεί, κατά την άποψή μας, θετικό βήμα διότι οι μαθητές αποκτούν περισσότερες επαγγελματικές γνώσεις ενώ παραμένει η ελεύθερη μετακίνηση μαθητών από την Α΄ ΕΠΑ.Λ. προς την Α΄ ΓΕ.Λ. και αντίστροφα.

Είναι απορίας άξιον ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο διατυπώνει προτάσεις στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, να εισηγείται για δεύτερη συνεχή χρονιά τη μη λειτουργία των ειδικοτήτων αυτών, όταν γνωρίζει ότι δεν λειτουργούν οι ειδικότητες αυτές σε κανένα τύπο σχολείου στην Ελλάδα, ότι ως λαός έχουμε έλλειψη κουλτούρας και τεχνογνωσίας σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων, ανακύκλωσης κλπ. και ότι η Ελλάδα επί σειρά ετών πληρώνει πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων για τις ανεξέλεγκτες χωματερές.

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η οικονομική κρίση, εκτός από τα δεινά που επιφέρει, δημιουργεί και ευκαιρίες. Μία από αυτές είναι και η ευκαιρία για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, την οποία έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία, οι νέοι μας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και η οικονομία μας.

Θα αντιληφθεί η κυβέρνηση, η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. την ευκαιρία αυτή ή θα ακολουθήσει την πεπατημένη όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις;

Ίδωμεν.

Πάτήστε πάνω στους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε αναλυτικά τους Πίνακες

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης Εκπαιδευτικός – Ερευνητής Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Στην Κατηγορία : ΠΑΙΔΕΙΑ
ip[
Exit mobile version