ΣΥΝΕΚ: Για τη δομή του Λυκείου

Βασική θέση του κλάδου είναι η ενιαία, δημόσια, δωρεάν δωδεκάχρονη εκπαίδευση + 2 χρόνια προσχολική αγωγή.

Με δεδομένη τη θέση ότι όλοι οι μαθητές – μαθήτριες που το επιθυμούν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και συνεκτιμώντας ταυτόχρονα τις αντικειμενικές δυσκολίες μέχρι την επίτευξη αυτού του στόχου, θεωρούμε ότι στο μεταβατικό διάστημα η πρόσβαση στα ΑΕΙ – ΤΕΙ, χρειάζεται:
1) Να γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων με ευθύνη της δευτεροβάθμιας (το μόνο αξιόπιστο και αδιάβλητο σύστημα) μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με αλλαγές στην αντιστοίχιση των σχολών με τις ομάδες προσανατολισμού για περισσότερες ευκαιρίες – δυνατότητες για όλα τα παιδιά.
2) Ταυτόχρονα με τα μέτρα για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων των ΓΕΛ, να κατοχυρωθεί και η ουσιαστική δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση των αποφοίτων της ΤΕΕ αναλογικά με το μαθητικό της πληθυσμό, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
3) Η Β’ Λυκείου να είναι βασικά τάξη γενικής παιδείας.
Με βάση τα παραπάνω, και με την προϋπόθεση ότι θα διασφαλίζονται όλες οι θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών, θα κριθούν οι αλλαγές που προγραμματίζει το Υπουργείο. Ειδικότερα:
– Η όποια αναμόρφωση του περιεχομένου της Β’ και Γ’ Λυκείου, δεν μπορεί να σπάει τον ενιαίο χαρακτήρα σπουδών της λυκειακής εκπαίδευσης (δηλαδή να φέρνει από το παράθυρο το σύστημα 4+2 του πορίσματος Λιάκου ).
– Η μείωση των μαθημάτων (Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ) που προγραμματίζεται, δεν μπορεί να λειτουργεί σε βάρος της γενικής μόρφωσης ή να οδηγεί σε πρόωρη εξειδίκευση.
Ταυτόχρονα, είναι ανεπίτρεπτο να μειώνονται ώρες επιστημονικών κλάδων που προσδιορίζουν το χαρακτήρα του Λυκείου σαν βαθμίδα με βάση τη γενική μόρφωση.
– Είναι αναγκαία η ισοτιμία τίτλων που παρέχει κάθε σχολική λυκειακή δομή (βαθμίδα). Δεν θα δεχτούμε να εξελιχθεί σε Λύκειο πολλαπλών ταχυτήτων (απολυτήριο – πιστοποιητικό), σε Λύκειο των λίγων και «ικανών».
– Η έλλειψη σαφήνειας στη θέση του Υπουργείου περί Εθνικού Απολυτηρίου και ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, δεν πρέπει να οδηγήσει:
στην ενίσχυση του εξεταστικού χαρακτήρα του Λυκείου (πανελλαδικές εξετάσεις σε περισσότερα μαθήματα)
στον εξεταστικό φορμαλισμό (Τράπεζα θεμάτων – θέματα πολλαπλής επιλογής)
στην αντικατάσταση των Πανελλαδικών εξετάσεων που γίνονται με ευθύνη της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από εξετάσεις στο α’ έτος του Πανεπιστημίου (μετάθεση κατά 1 έτος των διαδικασιών εισαγωγής, αλλοίωση χαρακτήρα ΑΕΙ και αδιάβλητου εξετάσεων).
Γενάρης του 2017 Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

ip[
Exit mobile version