Καθηγητές και δάσκαλοι του Ρεθύμνου, βρέθηκαν σήμερα στους δρόμους μαζί με γονείς, πραγματοποιώντας συλλαλητήριο διαμαρτυρίας κατά του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του σχολείου, το οποίο κατατέθηκε προς ψήφιση. Οι εκπαιδευτικοί μεταξύ άλλων, ζητούν ένα σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο μέσα σε ένα κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας εντός της σχολικής τάξης, καθώς επίσης και να αποσυρθούν όλες οι αναχρονιστικές, αντιπαιδαγωγικές και βαθιά ταξικές διατάξεις όπως τις χαρακτηρίζουν, οι οποίες “γυρίζουν το σχολείο χρόνια πίσω”.

Αύριο, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, καθηγητές και δάσκαλοι στο Ρέθυμνο, θα βρεθούν και πάλι σε κινητοποίηση διαμαρτυρίας. Μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για την ανάγκη να αυξηθεί η χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης από τον κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά και να γίνουν μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί αναπληρωτών, με δεδομένες τις ανάγκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες.

Ένα από τα βασικά ζητούμενα και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο Ρέθυμνο, αφορά στη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, την οποία χαρακτηρίζουν αντιπαιδαγωγική και ζητούν άμεσα να αποσυρθεί, την ίδια ώρα που ζητούν να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας στα σχολεία. Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΛΜΕΡ, Δέσποινα Νικολάου, στο νομοσχέδιο περιέχονται διατάξεις που αλλάζουν σε σημαντικό βαθμό τη λειτουργία Γυμνασίων και Λυκείων, όπως η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και η αύξηση των εξεταζομένων γραπτώς μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, καθώς και η αύξηση του βαθμού προαγωγής των μαθητών από 9,5 σε 10. Οι καθηγητές που αντιδρούν στις συγκεκριμένες διατάξεις, τονίζουν πως «μεγάλο μέρος των μαθητών μας και ειδικότερα εκείνων που ανήκουν σε κοινωνικά αδύναμες ομάδες, θα βρεθούν εκτός της τυπικής εκπαίδευσης και θα στραφούν στις σχολές κατάρτισης, ενώ ταυτόχρονα το υπουργείο Παιδείας, εντείνει την από-επαγγελματοποίση των εκπαιδευτικών, επιβάλλει την τυποποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στοχεύει στο μετασχηματισμό των εκπαιδευτικών, από διανοούμενους, σε γραφειοκράτες που υλοποιούν στη διδασκαλία τους έτοιμες συνταγές, οι οποίες σχεδιάζονται ερήμην της εκπαιδευτικής διαδικασίας».