Κυβερνητική δέσμευση αποτελούν οι , ο αριθμός των οποίων θα καθοριστεί σε διυπουργική σύσκεψη την επόμενη εβδομάδα, προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στο Κόκκινο. Υπογράμμισε παράλληλα την προσπάθεια δημιουργίας δίκαιου συστήματος προσλήψεων.

Η ανακοίνωση για τις προσλήψεις έγινε από την κυβέρνηση κεντρικά και όχι από το υπουργείο Παιδείας, «κουβαλάει» δηλαδή το κύρος μίας σοβαρής δέσμευσης, είπε ο κ.Γαβρόγλου (σημειώνεται ότι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών δεν έχουν γίνει από το 2009 ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί πάνω από 30.000 το ίδιο διάστημα).

Επισήμανε επίσης ότι ήδη στον νέο προϋπολογισμό υπάρχει αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία. Καθώς σταδιακά βγαίνουμε από την κρίση θα πρέπει να μπούμε σε μία αναπτυξιακή πορεία και στα εκπαιδευτικά θέματα.

Κρίσιμο είναι επίσης, τόνισε στο Κόκκινο ο υπουργός Παιδείας, το γεγονός ότι ένα σύστημα που θα βασίζεται όλο και περισσότερο σε αναπληρωτές, με απαράδεκτες σχέσεις εργασίας όπου οι άνθρωποι αυτοί κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους, το σύστημα αυτό θα βρεθεί αργά ή γρήγορα σε αδιέξοδο. Υπάρχουν λοιπόν τόσο πολιτικοί όσο και κοινωνικοί λόγοι για αυτές τις εξαγγελίες, που θα είναι η αρχή του τέλους στο καθεστώς των αναπληρωτών.

Ο ακριβής αριθμός των δεν είναι γνωστός και αναμένεται να καθοριστεί την επόμενη εβδομάδα, σε διυπουργική επιτροπή που θα τον προσδιορίσει με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν.

Παράλληλα, σημείωσε ο κ.Γαβρόγλου, θα πρέπει να αναζητηθεί ένα δίκαιο σύστημα διορισμού των νέων εκπαιδευτικών.

Ο υπουργός διευκρίνισε επίσης ότι τα κονδύλια για τις προσλήψεις είναι επιπλέον της δαπάνης του προϋπολογισμού για την Παιδεία (σ.σ. εμπίπτουν στο υπουργείο Εσωτερικών).

Οσον αφορά την δαπάνη για την Παιδεία, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή πολλά από τα σχολεία και τα ανώτατα ιδρύματα λειτουργούν με προϋπολογισμούς κάτω από τις ανελαστικές τους υποχρεώσεις. Στα μεν σχολεία αυτό καλύπτεται από το ζήλο και την φροντίδα των γονέων που συμβάλλουν, στα πανεπιστήμια από τα αποθεματικά των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Για τα οικονομικά της εκπαίδευσης, εξάλλου, ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει τη σύσταση μίας επιτροπής που θα τα μελετήσει, κάτι που θα γίνει για πρώτη φορά από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, είπε ο ίδιος.

Θα αποτελείται από εμπειρογνώμονες και θα δει τι ανάγκες έχει το σύστημα ως προς το οικονομικό κόστος. Η έκθεση που θα συνταχθεί θα είναι έτσι δομημένη ώστε να μπορεί να επικαιροποιείται κάθε χρόνο και θα μπορεί να παραμετροποιείται ώστε να μπορεί να εντοπιστεί τι ανάγκες υπάρχουν π.χ. στα σχολεία της Ηπείρου ή τα πανεπιστήμια της Πελοποννήσου, ή τι θα σημαίνει η εφαρμογή κάποιου αναπτυξιακού προγράμματος.

«Θα έχουμε όχι μόνο μία μελέτη, αλλά και ένα μαθηματικό μοντέλο, έναν αλγόριθμο, που θα επικαιροποιείται κάθε χρόνο», είπε ο κ.Γαβρόγλου, με τον οποίο θα μπορούν να εντοπίζονται υστερήσεις, τάσεις κτλ.

Για την συνολική εικόνα της Παιδείας το 2017, ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι «εργαζόμαστε σκληρά για να είναι μία καλύτερη χρονιά για την Παιδεία» και προσέθεσε ότι «αν θέλουμε να πάμε βήματα μπροστά προς ένα στρατηγικό όραμα, αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο με τη θέληση του υπουργείου και της κυβέρνησης … ελπίζω να βρεθούν και οι απαραίτητες κοινωνικές συναινέσεις».