Οι αλλαγές ψαλιδίζουν κλάδους με δυναμική ευνοώντας «κλασικούς»

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ –

Το συνολικό κόστος της προετοιμασίας ενός υποψηφίου υπολογίζεται περί τα 14.000 ευρώ, ενώ λειτουργούν 2.589 φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, με 150.000 μαθητές και διδάσκουν περίπου 20.000 εκπαιδευτικοί.

Κάποιοι εκπαιδευτικοί χαίρονται, άλλοι διαμαρτύρονται, οι περισσότεροι παραμένουν αδιάφοροι, καθώς οι αλλαγές στο νέο εξεταστικό σύστημα δεν τους επηρεάζουν. Οι πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ αποτελούν θέμα ύψιστης σημασίας όχι μόνο για τους περίπου 110.000 υποψηφίους ετησίως και τους γονείς τους, αλλά και για τους καθηγητές που κινούνται με βάση το εξεταστικό σύστημα. Και αυτό διότι η προσθήκη ενός μαθήματος στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα σημαίνει ότι θα χρειαστούν οι καθηγητές της συγκεκριμένης ειδικότητας, αυξάνοντας έτσι την προοπτική προσλήψεων στα σχολεία. Την ίδια στιγμή, η αγορά των φροντιστηρίων είναι μεγάλη. Το συνολικό κόστος της προετοιμασίας ενός υποψηφίου υπολογίζεται περί τα 14.000 ευρώ, ενώ στη χώρα λειτουργούν 2.589 φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, με 150.000 μαθητές και διδάσκουν περίπου 20.000 εκπαιδευτικοί. Δίπλα στα οργανωμένα φροντιστήρια, υπάρχουν και τα , τα οποία, σύμφωνα με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής, επιλέγουν περίπου 121.000 μαθητές.

Οι αλλαγές που αποφάσισε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στο εξεταστικό σύστημα που είχε καθιερωθεί το 2013 δείχνουν να εξυπηρετούν τις «κλασικές» ειδικότητες καθηγητών, ενώ ψαλιδίζουν κλάδους με δυναμική που επιτρέπουν στους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για την αγορά εργασίας. Μάλιστα, οι χημικοί που είχαν διελκυστίνδα με τους καθηγητές Πληροφορικής για το ποιο μάθημα εκ των δύο θα εξετάζεται πανελλαδικά, δείχνουν ικανοποιημένοι. «Ο αρχικός σχεδιασμός φαίνεται σε γενικές γραμμές ορθολογικός και δίκαιος, αν και είναι θεμελιώδες για την ακριβή εκτίμηση να ανακοινωθούν άμεσα το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα τμήματα και οι σχολές κάθε ομάδας προσανατολισμού και οι συντελεστές βαρύτητας κατά τμήμα», δήλωσε η Ενωση Ελλήνων Χημικών.

Από την άλλη όμως, ο καθηγητής του τμήματος Πολιτικών Επιστημών στο ΑΠΘ Θεόδωρος Χατζηπαντελής, μιλώντας στην «Κ», διαμαρτύρεται για την τύχη των Πολιτικών Επιστημών. «Ενώ μέχρι τώρα υπήρχε κατεύθυνση Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, τώρα χάθηκαν. Εγιναν Κοινωνικές Επιστήμες και Οικονομικές Επιστήμες και Πληροφορική. Η Οικονομία δεν είναι κοινωνική επιστήμη; Είναι κάτι άλλο; Εχει σχέση με την Πληροφορική; Για να μπει κανείς στα τμήματα Κοινωνικών ή Πολιτικών Επιστημών θα δίνει Αρχαία (άσχετο) και Λατινικά! Γιατί, αφού αυτά και τα δύο δεν χρειάζονται για τα εν λόγω τμήματα;».

Αντίδραση υπήρξε και για την τύχη των Οικονομικών. Χθες, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κωνσταντίνος Κόλλιας, ζήτησε συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Σε επιστολή του επισημαίνει ότι «την εποχή της παγκοσμιοποίησης, με την αδιατάρακτη διακίνηση αγαθών, προϊόντων και υπηρεσιών, με ένα σύγχρονο σύστημα εξαγωγών, με τις διαρκώς εξελισσόμενες οικονομίες και συνεχόμενη εξέλιξη των προτύπων παραγωγής, πιστεύω ότι το μάθημα “Αρχές Οικονομικής Θεωρίας” θα έπρεπε να ενισχυθεί και όχι να υποβαθμιστεί, δεδομένου ότι παρέχει στους μαθητές όλα τα απαραίτητα εφόδια για να αντιληφθούν και να κατανοήσουν τη νέα οικονομική πραγματικότητα και όπως αυτή διαμορφώνεται συνεχώς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο».