«Ποιο Υπουργείο χαράσσει εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα μας;»

ipaidia thumbnail

Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών –   Θέμα : «Ποιο Υπουργείο χαράσσει εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα μας;»

 Κύριε Υπουργέ,

Αν και στο σκοπό των παιδικών σταθμών (άρθρο 1) αναφέρεται μεταξύ άλλων η παροχή προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, δεν βλέπουμε το Π.Δ. να έχει συνταχθεί (άρα και να έχει τη συμφωνία;) του Υπουργείου Παιδείας, καθ΄ ύλην αρμόδιου για την Παιδεία. Είναι γνωστό πως οι παιδικοί σταθμοί αποτελούν δομές παροχής φύλαξης, μέριμνας, φροντίδας και όχι εκπαίδευσης. Η παραπάνω αναφορά υποβαθμίζει την Προσχολική Εκπαίδευση, η οποία αποτελεί βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θίγει το επιστημονικό έργο των νηπιαγωγών ΠΕ60.

Είναι προφανές πως μια τέτοια αρνητική εξέλιξη, στα πλαίσια των προθέσεων κύκλων και συντεχνιών για ενιαιοποίηση της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 0-6, με τις μεθοδεύσεις ενοποίησης δύο διαφορετικών σχολών (τμημάτων ΑΕΙ και τμημάτων ΤΕΙ), με διαφορετικό, διακριτό αντικείμενο, θα οδηγήσει, με μαθηματική ακρίβεια, στην απορρύθμιση και την αποδιοργάνωση των επαγγελματικών προσόντων και κατ΄ επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από τα αντίστοιχα πτυχία των σχολών αυτών.  Αυτή η στρατηγική επιλογή, αλλάζει δομικά το τοπίο των εργασιακών προοπτικών των αποφοίτων, ενώ ταυτόχρονα οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της  Προσχολικής Εκπαίδευσης , με την εξασφάλιση της φοίτησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών) μέσω voucher και την υποβάθμιση της προσχολικής Εκπαίδευσης, εν γένει.  Αυτή η επιλογή αγνοεί πως οι ανάγκες των παιδιών λίγο πριν την είσοδο τους στο Δημοτικό Σχολείο είναι τελείως διαφορετικές από αυτών της βρεφικής και πρώτης νηπιακής ηλικίας.

Για περισσότερα από 30 χρόνια, πάγιο και αδιαπραγμάτευτο αίτημα του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας  και των γονέων, είναι η Δίχρονη Δημόσια και Δωρεάν Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση στα παιδιά 4-6 ετών (Νηπιαγωγείο), υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και ενταγμένη στις δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Ζητάμε από τους αρμόδιους,

 

Να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους  τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και  τις αποφάσεις  Τμημάτων Αγωγής και

Εκπαίδευσης  ΑΕΙ και να μην προχωρήσουν σε  ενοποίηση τμημάτων ΑΕΙ & ΤΕΙ με γνώμονα τις λογιστικές και όχι τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μικρών μαθητών και μαθητριών προσχολικής ηλικίας

Να εφαρμοστεί άμεσα η διετής υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

ip[
Exit mobile version