ΠΕΚΑΓΕΠΕ: Αποφάσεις και συλλογή υπογραφών για το δικαίωμα στην επιλογή της Ξένης γλώσσας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΘΕΜΑ: «Διαπιστώσεις και αποφάσεις της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης αναφορικά με την κατάργηση του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Ε΄ Δημοτικού – Αίτημα επείγουσας συνάντησης»

ΣΧΕΤ: Υπουργική Απόφαση με Αρ. Πρωτ.: Φ12/657/70691/Δ1/26-04-2016 με θέμα: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η απόφαση περί κατάργησης της ελεύθερης επιλογής της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Ε’ Δημοτικού και αντικατάστασής της με την «πλειοψηφική» επιλογή αυτής από τους μαθητές και της μαθήτριες της Ε’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας, προκάλεσε όπως γνωρίζετε την έντονη και εύλογη ανησυχία τόσο των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ07 (Γερμανικής Φιλολογίας) και ΠΕ05 (Γαλλικής Φιλολογίας), όσο και των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών και μαθητριών που στερούνται πλέον του δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής της Β’ Ξένης Γλώσσας.

Υπενθυμίζεται ότι αναφορικά με την ως άνω απόφαση έχετε λάβει ήδη την από 09.05.2016 κοινή επιστολή των επιστημονικών φορέων των εκπαιδευτικών ΠΕ07 και ΠΕ05 με θέμα: «Επαναφορά του δικαιώματος ελεύθερης επιλογής Ξένης Γλώσσας στην Ε΄ Δημοτικού – Αίτημα επείγουσας συνάντησης», στην οποία και διατυπώνονται οι απολύτως ρεαλιστικοί προβληματισμοί και οι ενστάσεις των εν λόγω φορέων, καθώς και οι λόγοι που καθιστούν επιτακτική την άμεση ανάκληση της εν λόγω απόφασης. Επιπλέον, έχουν πραγματοποιηθεί για το θέμα ήδη δυο συναντήσεις των εκπροσώπων των ως άνω φορέων με στελέχη του Υπουργείου, η πρώτη αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης και συγκεκριμένα στις 27.04.2016 με τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Σπουδών , Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κ. Ιωάννη Κουφόπουλο και η δεύτερη στις 19.05.2016 και πάλι με τον κύριο Ιωάννη Κουφόπουλο και τον Σύμβουλό σας, κύριο Γεώργιο Αθανασόπουλο.

Παράλληλα με τις ως άνω ενέργειες και λόγω της κρισιμότητας του ζητήματος αλλά και της ολοένα αυξανόμενης ανησυχίας των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων κλάδων, το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Φιλολογίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης έκρινε απολύτως αναγκαία τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των εκπαιδευτικών Γερμανικής Φιλολογίας που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14.05.2016 στο Goethe-Institut Αθηνών και ολοκληρώθηκε με την ανάθεση στο Δ.Σ. της ΠΕΚΑΓΕΠΕ σύνταξης Υπομνήματος με τις διαπιστώσεις και τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής Φιλολογίας, για τις οποίες και επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε μέσω αυτής της επιστολής.

Οι βασικές διαπιστώσεις της Γενικής Συνέλευσης, όπως προέκυψαν σε συνέχεια της αναλυτικής επεξεργασίας και αξιολόγησης των προβλεπόμενων διατάξεων για τη Β’ Ξένη Γλώσσα, κινούνται σε δυο κεντρικούς άξονες αναδεικνύοντας παράλληλα το πλήθος των «παρενεργειών» που αναμένεται να δημιουργηθούν από την εφαρμογή της εν λόγω απόφασης.

Πρόκειται αφενός μεν για τον άξονα εκείνο που άπτεται των θεμάτων κοινωνικής, επιστημονικής, ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής φύσης και αφετέρου για τον άξονα που άπτεται θεμάτων σχεδιασμού, τόσο σε επίπεδο διαχείρισης και οργάνωσης του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού, όσο και σε επίπεδο οργάνωσης και χρηστής διοίκησης των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων ευθύνης τους.

Εξειδικεύοντας τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη τα όσα αναφέρονται στην Υ.Α., διαπιστώνεται καταρχήν ότι καταργείται κατ’ ουσία και μάλιστα με απόλυτο τρόπο το δικαίωμα επιλογής της Β’ Ξένης Γλώσσας στους μαθητές του Δημοτικού.

Και αυτό γιατί το όλο «σκεπτικό» της ως άνω απόφασης διέπεται από κριτήρια αποκλειστικά αριθμητικά όπως αυτό της πλειοψηφικής «υπερίσχυσης» των μαθητών που επιλέγουν την εκάστοτε γλώσσα ή του κατά περίπτωση διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα η επιλογή της γλώσσας να καθίσταται πλέον αποτέλεσμα όχι συνειδητής επιλογής, αλλά εν πολλοίς του παράγοντα «τύχη». Στο πλαίσιο αυτό, έχει ενδιαφέρον να εξετάσει κανείς τις διάφορες παραλλαγές που μπορεί να προκύψουν σε συνέχεια εφαρμογής τη αμφιλεγόμενης Υ.Α.

  1. Παρουσίαση και ανάλυση των προϋποθέσεων για τη δημιουργία τμημάτων της Β’ Ξένης Γλώσσας

Επιβολή της Β’ Ξένης Γλώσσας με κριτήριο επιλογής την «πλειοψηφία». Η περίπτωση των «οριακών διαφορών.»

Η Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι: «Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά – Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη.»

Τι σημαίνει στην πράξη

Η επιβολή του όρου της «πλειοψηφικής» υπερίσχυσης της εκάστοτε επιλεγόμενης γλώσσας και δη σε επίπεδο τμήματος ως κριτηρίου για τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας σημαίνει:

Επιβολή της Β’ Ξένης Γλώσσας σε περίπτωση ισοψηφίας.

Η Υπουργική Απόφαση αναφέρει ακόμα ότι: «Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.»

Τι σημαίνει στην πράξη

Η πρόβλεψη που ισχύει στις περιπτώσεις ισοψηφίας για επιβολή της Β’ Ξένης Γλώσσας για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σημαίνει:

Επιβολή της Β’ Ξένης Γλώσσας με κριτήριο τις διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Υπουργική Απόφαση προβλέπει επίσης ότι: «αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.»

Τι σημαίνει στην πράξη

Η πρόβλεψη που ισχύει για διδασκαλία εκείνης της Ξένης Γλώσσας για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε περίπτωση μη κάλυψης της θέσης εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης σημαίνει:

  1. Συνέπειες των διατάξεων της Υ.Α για τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας
  1. Αποφάσεις Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της ΠΕΚΑΓΕΠΕ

Με δεδομένο το εύρος των αρνητικών συνεπειών που πρόκειται να προκληθούν από την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στη Β’ Ξένη Γλώσσα και λαμβάνοντας ακόμα υπόψη:

η Έκτακτη Γενική Συνέλευση αποφάσισε να ζητήσει την άμεση άρση των ως άνω κατά γενική ομολογία καταστροφικών διατάξεων για τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας.

Για την επίτευξη του ως άνω σκοπού έλαβε την απόφαση:

* ΧΩΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ:

https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgo_Paideias_Ereynas_kai_Thriskeymaton_k_Nikolao_Fili_Anakaleste_amesa_tin_Ypoyrgiki_Apofasi_F1265770691D12642016/edit/

Με εκτίμηση

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας ΄Ενωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.

Στην Κατηγορία : ΠΑΙΔΕΙΑ
ip[
Exit mobile version