Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) – Νομοσχέδιο για την επιλογή Διευθυντών σχολείων: Και πάλι το στις ίδιες ανορθογραφίες, στο ίδιο ρεσιτάλ του εμπαιγμού

Ο Υπουργός Παιδείας προσπαθεί απεγνωσμένα να περισώσει μια δήθεν αριστερή ταυτότητα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., όταν το κόμμα του έχει φορτώσει τη χώρα και το λαό με δύο μνημόνια, με αναπαραγωγή και διεύρυνση της κρίσης, με εκτεταμένη λεηλασία του εισοδήματος των εργαζόμενων.

Και ενώ εφαρμόζει με τον πιο απόλυτο και προκλητικό τρόπο την αντιεκπαιδευτική πολιτική των μνημονίων του και της εργαλειοθήκης του Ο.Ο.Σ.Α. και ενώ έχει αποδομήσει τη λειτουργία του σχολείου και το εργασιακό στάτους των εκπαιδευτικών, προσπαθεί να τους δώσει ένα εικονικό λόγο στις επιλογές των Διευθυντών των σχολείων. Πρόκειται για έναν εμπαιγμό πρωτόγνωρο.

«Μπορεί να σας μειώνω το εισόδημα και να ανατρέπω όλες σχεδόν τις όψεις της εργασιακής ασφάλειάς σας. Μπορεί να διαλύω τις ειδικότητες και το επιστημονικό και εκπαιδευτικό τους περιεχόμενο και να επιβαρύνω το καθεστώς της εργασίας σας. Μπορεί να μην κάνω ούτε έναν διορισμό ούτε και μεταθέσεις. Όμως σας δίνω τη δυνατότητα να έχετε θεωρητική γνώμη (!) στην κρίση των Διευθυντών»! Αυτό είναι το πραγματικό μήνυμα του νέου γράμματος του κ. Γαβρόγλου προς τους εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών, των Γυμνασίων και των Λυκείων όλης της χώρας.

Η εκπαιδευτική του μεταρρύθμιση είναι μια βαθιά αντιμεταρρύθμιση, μια επαναφορά της εκπαίδευσης σε παλιούς καιρούς. Η …επανάστασή του δεν γίνεται κατά του ταξικού εχθρού του, όπως μας τον προσδιόριζε το κόμμα του επί δεκαετίες και δεκαετίες, αλλά σε βάρος των εκπαιδευτικών και σε παρεμβάσεις εκτός του θεσμικού πλαισίου του εκπαιδευτικού χάρτη.

Ο κ. Γαβρόγλου επαναφέρει από το παράθυρο ό,τι του απέρριψαν και του εκδίωξαν κακήν κακώς οι δεσμεύσεις του Συντάγματος της χώρας. Νομοθετεί μια εικονική δυνατότητα των Συλλόγων Διδασκόντων εισάγοντας την πρόβλεψη «να λαμβάνεται υπόψη η απόφασή τους στην κρίση των Διευθυντών των σχολείων». Με ποιο άραγε τρόπο; Μήπως ανοίγει το δρόμο των ποικίλων και κατά περίπτωση ερμηνειών, για να ευνοούνται οι δικοί του παρατρεχάμενοι;

Η αρχική του θέση περί δυνατότητας δύο μόνο θητειών των Διευθυντών στο ίδιο σχολείο καταδεικνύει με τον πιο εμφαντικό τρόπο την προχειρότητά του και το άγχος του να παρουσιάσει καινοτομίες και δήθεν ρηξικέλευθες ιδέες από τις οποίες όμως λείπει εντελώς η λογική και η απλή γνώση των εκπαιδευτικών μας ζητημάτων.

Ο Υπουργός Παιδείας ηττήθηκε κατά κράτος στην απόπειρά του να εμφανιστεί ως μεταρρυθμιστής και σ’ αυτό το ζήτημα. Αναγκάστηκε να επαναφέρει ό,τι όλο το προηγούμενο διάστημα είχε δαιμονοποιήσει.

Εξακολουθεί να πιστεύει – όμηρος της ίδιας του της δημαγωγίας γαρ – ότι αν δώσει στους εκπαιδευτικούς να ψηφίζουν σε μια διαδικασία ενός «παιγνίου μηδενικού αθροίσματος», θα θεωρηθεί ότι προχωράει σε εκδημοκρατισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ότι είναι αριστερός ανεξάρτητα από το αν εφαρμόζει την πιο αντιεκπαιδευτική για την περίοδο της Μεταπολίτευσης και μια ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική.

Θέλει να ξεχνά ότι οι ανορθογραφίες στα ίδια λάθη δείχνουν απλά και μόνο εμμονή σε προκαταλήψεις και σε δογματισμούς. Δεν αρκούν άραγε τα τόσα και τόσα προβλήματα, που επιφέρει στο σχολικό μας οικοσύστημα με τη γενική μνημονιακή πολιτική του – πρέπει να δημιουργεί προβλήματα και εκεί που δεν υπάρχουν; Δεν έχει πειστεί ότι ο αντιπερισπασμός του είναι πολύ φτηνός;

Ας μην αγχώνεται δεν πρόκειται να χάσει τον τίτλο του «μεταρρυθμιστή» από αυτή τη χωρίς νόημα και αξία ενέργειά του.
Ο κ. Γαβρόγλου οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι ο απόλυτος άρχοντας σε ένα πεδίο χωρίς δεσμεύσεις και συνθήκες. Οφείλει να νομοθετεί εντός του θεσμικού πλαισίου και να αφήνει τις ανέξοδες και δήθεν αριστερές κινήσεις και κορώνες για το κομματικό του ακροατήριο, που τόσο πολύ αρέσκεται στη δημαγωγία και στο λαϊκισμό.

Η Π.Ε.Κ. Καθηγητών ζητάει να σταματήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και ο συνεχής εμπαιγμός του Υπουργού σε βάρος των εκπαιδευτικών.