Αρ. πρωτ. : 10575
Αθήνα: 11 Σεπτεμβρίου 2013

Προς
Tον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
τον Υφυπουργό Παιδείας

Κ. Συμεών Κεδίκογλου

Κοιν.
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Δ.Ε.
Μ.Μ.Ε.

Υπουργός Παιδείας: Φιλοπαίγμων ἐν οὐ παικτοῖς!!!

Κύριε Υπουργέ,

Μετά τη λαίλαπα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων και την αιφνιδιαστική αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, πληροφορηθήκαμε μετά λύπης μας ότι τροποποιήσατε και συμπληρώσατε αίφνης την με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1984 Β΄) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ 1984 Β΄) χωρίς κανένα επιστημονικό επιχείρημα και χωρίς καν να ενημερώσετε το φιλολογικό κλάδο. Η ζημιά μιας τέτοιας ενέργειας είναι ανήκεστη για το μάθημα της Ιστορίας που τελευταίως έχει καταντήσει μάθημα- άθυρμα.

Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. καταγγέλλει τη διφορούμενη στάση του Υπουργείου σε ένα μάθημα μείζονος σημασίας για την κρίση και την καλλιέργεια των μαθητών.

Πώς μπορείτε κ. Υπουργέ και ευτελίζετε τη διαχρονία και τη συγχρονία του μαθήματος της Ιστορίας στο όνομα του δήθεν εξορθολογισμού που ευαγγελίζεστε; Η ιστορία σας κρίνει και σύσσωμος ο πνευματικός κόσμος αυτού του τόπου!!!

Αναλυτικά και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα για την αποδέσμευση της Ιστορίας από την πρακτική των β’ αναθέσεων σε άλλες ειδικότητες εξέθεσαν πρόσφατα έγκριτοι φιλόλογοι της ΠΕΦ, του επιστημονικού περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, καθώς και πολλών συνδέσμων Φιλολόγων ανά την Ελλάδα. Εμείς θα σταθούμε μόνο στα εξής:

1. Μόνο οι φιλόλογοι διδάχτηκαν αναλυτικά όλες τις περιόδους Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο.

2. Μόνο οι Φιλόλογοι διαγωνίστηκαν σε υπέρογκη ύλη στο εν λόγω μάθημα σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.

3. Ἕκαστος ἐφ’ ᾧ ἐτάχθη. Αλλιώς, κλείστε τις Φιλοσοφικές Σχολές και δημιουργήστε ένα Πανεπιστήμιο του οποίου οι απόφοιτοι θα είναι πανεπιστήμονες και θα διδάσκουν λίγο απ’ όλα.

Εσείς, επειδή προφανώς με την αύξηση ωραρίου – ας μας επιτραπεί η δημώδης έκφραση- «δε σας βγαίνουν τα κουκιά», ξαναδώσατε την Ιστορία ως Β’ ανάθεση στους αποφοίτους ξενόγλωσσων τμημάτων, οι οποίοι αρνήθηκαν να μετακινηθούν στην Α΄θμια για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου. Στην αδικαιολόγητη αυτή σας ενέργεια ας σας συνοδεύσει η θυμηδία των επιστημόνων και κάθε εχέφρονος πολίτη. Σε ολισθηρά ατραπό, Κύριε Υπουργέ, εσείς οδηγείτε το δημόσιο σχολείο καθώς ατάκτως ερριμμένα είναι τα αναλυτικά προγράμματα που θεσπίζετε, ανακαλείτε και επαναφέρετε.

Η πρακτική αυτή εκτός του ότι δείχνει απίστευτη προχειρότητα και έλλειψη εκπαιδευτικού σχεδιασμού από την πλευρά των ιθυνόντων, επιβεβαιώνει την ανησυχία των φιλολόγων σχετικά με τη μεθοδευμένη επί σειρά ετών υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μάθημα το οποίο κατήντησε “μπαλαντέρ” στα χέρια μη ειδικευμένων εκπαιδευτικών προκειμένου και μόνο να συμπληρώσουν το ωράριό τους!!!

Κύριε Υπουργέ, ελαφρά τη συνειδήσει και εν πλήρει συγχύσει τροποποιείτε, αστραπιαία, εν μια νυκτί τις αποφάσεις σας, οι οποίες όμως αφορούν σ’ έναν ολόκληρο κλάδο που πλήττεται άδικα. Διεκδικούν μετά μανίας οι ξενόγλωσσοι την Ιστορία σαν να πρόκειται για τσιφλίκι τους, τη στιγμή που είναι γνωστό τοις πάσι ότι οι περισσότεροι εξ αυτών (με εξαίρεση τους αποφοίτους της αγγλικής) έγραψαν 5 στην Ιστορία (καθώς η βάση της σχολής τους στις Πανελλήνιες ήταν 6), και τώρα επιθυμούν διακαώς να τη διδάξουν.

Η προκλητική αυτή επιλογή του υπουργείου εύλογα μας κάνει να αναρωτιόμαστε για τους στόχους της εκπαιδευτικής ηγεσίας: ανιστόρητους και απαίδευτους κοινωνικά και πολιτικά μαθητές και αυριανούς πολίτες είναι αυτό που επιδιώκει η κυβέρνηση; Πολίτες έρμαια στα απολυταρχικά πολιτικά μορφώματα που αναδύονται με ταχείς ρυθμούς και δυναμιτίζουν κάθε έννοια δημοκρατίας και πολιτικής αξιοπρέπειας;

Ο ΠΑΣΑΦ καταγγέλλει το υπουργείο για απροκάλυπτο εμπαιγμό των μαθητών και των φιλολόγων. Είναι επιβεβλημένο κάποια στιγμή να επιλέξει στάση ευθύνης αντί της στάσης απαξίωσης που τηρεί απέναντι στο φιλολογικό κλάδο όλα αυτά τα χρόνια! Το «ήξεις αφήξεις» που το χαρακτηρίζει δε συνάδει με τη στοχοθεσία ενός μαθήματος με ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς και με την ευσυνειδησία των φιλολόγων,των αποκλειστικά και επαρκώς καταρτισμένων για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η πολιτική ηγεσία οφείλει να αντιληφθεί πως η δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των αυριανών πολιτών στηρίζεται στην καλλιέργεια ουσιαστικής ιστορικής συνείδησης!

Το Δ.Σ.