Παρεμβάσεις ΠΕ: Όχι στην αναδιάρθρωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, προωθεί πολιτικές που υποβαθμίζουν το ρόλο και τη λειτουργία των Παιδαγωγικών Τμημάτων και σχεδιάζει εκτεταμένες αναδιαρθρώσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Αυτός ο προσανατολισμός εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση στα πλαίσια των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ.

Οι αλλαγές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, έχουν ως βασικούς άξονες την προώθηση του επιχειρηματικού πανεπιστημίου, με τη θεσμοθέτηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, τη λειτουργία ταχύρρυθμων θερινών σπουδών, τα εξ αποστάσεων μεταπτυχιακά, τα διετή προγράμματα με δίδακτρα. Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται συζήτηση και στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης , όπου άμεσοι και κομβικής σημασίας άξονες για την υλοποίησή τους αποτελούν:

Η προώθηση και υλοποίησή τους θα σημάνει την απογείωση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής, την αποδιάρθρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το τέλος του νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου όπως τα γνωρίσαμε και τη διαμόρφωση μιας άλλης εκπαιδευτικής δομής με τραγικά αποτελέσματα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και για τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.

Το υπουργείο παιδείας γενικεύει το σχολικό μοντέλο του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των δεξιοτήτων , της μαθητείας και των αποκλεισμών, κομμένο και ραμμένο στα όρια των μνημονιακών περιορισμών.

Σε αυτά τα πλαίσια, εκπρόσωποι του υπουργείου, σε κάθε ευκαιρία, σε συζητήσεις και συναντήσεις θεσμικού αλλά και μη θεσμικού χαρακτήρα δεν διστάζουν να διατυπώσουν, μέσα στο γνωστό πλαίσιο δημιουργικής ασάφειας, μια σειρά από σκέψεις και προβληματισμούς που περιγράφουν μια πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση αντιδραστικής αναδιάρθρωσης. Κύρια σημεία αυτής της κατεύθυνσης είναι:

Κριτήριό της κυβέρνησης και όσων προωθούν και υποστηρίζουν τέτοιες επιλογές δεν είναι οι ανάγκες των μαθητών, αλλά οι ανάγκες των δανειστών. Κριτήριό τους δεν είναι η σταθερή εργασία, αλλά η εργασιακή ευελιξία και ομηρία. Κριτήριό τους δεν είναι το σχολείο της παιδαγωγικής σχέσης και της γνώσης, όπου αμβλύνονται οι κοινωνικές και ταξικές ανισότητες, δεν είναι το σχολείο της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, αλλά το πολυδιασπασμένο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς.

Γι΄ αυτό και θα βρουν απέναντι τους το εκπαιδευτικό κίνημα, τις δυνάμεις της ζωντανής εκπαίδευσης.

Συνεχίζουμε τον αγώνα:

Καλούμε:

ip[
Exit mobile version