: Εν μέσω του αποτυχημένου να αντιμετωπίσει την πανδημία lockdown και την παραπομπή της σωτηρίας του λαού στον εμβολιασμό, η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί την ευκαιρία να νομοθετήσει ερήμην του εκπαιδευτικού κόσμου και της κοινωνίας όλα όσα βρίσκονταν στην ατζέντα της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και των κυβερνητικών ερμαρίων των προηγούμενων χρόνων, αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της. Δείτε στο την ανακοίνωση.

: Οι δυο κομβικές αλλαγές

Έτσι, μετά τον καταιγισμό αποφάσεων για την εξ αποστάσεως, την ψήφιση του νόμου Κεραμέως τον περασμένο Μάη και του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, την εξίσωση  των πτυχίων των 3ετών αμφιλεγόμενων κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, το, ετοιμάζει νομοσχέδιο-«σκούπα» που περιλαμβάνει αρνητικές, οπισθοδομικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια σε βάρος των δικαιωμάτων της νέας γενιάς.

Επιδιώκει μάλιστα την άμεση εφαρμογή τους για τους μαθητές που φέτος δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις, μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, σε συνθήκες εγκλεισμού και πανδημίας,στερούμενοι ουσιαστικά και την στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία.

Η θέσπιση ελάχιστης στα τμήματα, η οποία θα καθορίζεται από δύο παράγοντες:α) από το μέσο όρο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων σε όλα τα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου και β) από συντελεστή που θα ορίζει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα, λίγο παραπάνω ή λίγο παρακάτω από το μέσο όρο των υποψηφίων,

Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, οι υποψήφιοι των πανελληνίων θα δηλώνουν συγκεκριμένο, περιορισμένο σε σχέση με σήμερα, αριθμό σχολών από μόνο ένα επιστημονικό πεδίο. Στη δεύτερη φάση οι υποψήφιοι που δεν κατάφεραν να «πιάσουν» το όριο εισαγωγής, θα συμπληρώνουν εκ νέου το μηχανογραφικό με τις σχολές που έμειναν κενές από τη πρώτη φάση.

Αναμασώντας τα επιχειρήματα περί αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης, θέλουν να αποκρύψουν πως το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης δεν μπορεί να βελτιωθεί μέσα από τις εξετάσεις και ειδικά τις ,που είναι εξετάσεις ΕΠΙΛΟΓΗΣ και όχι ελέγχου γνώσεων. Αν επηρεάζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση, αυτό γίνεται αρνητικά, μέσα από την τυποποίηση και την παπαγαλία, τη χρησιμοθηρία των ΣΟΣ και των εξεταζόμενων μαθημάτων και τη διαβρωτική για το παιδαγωγικό κλίμα ανταγωνιστικότητα.

Στην πραγματικότητα επιδιώκεται να χρεώσουν τον παραπέρα αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών στην «ατομική ευθύνη» των ίδιων και των εκπαιδευτικών τους και να εμφανίσουν ως υπεύθυνους για τη μείωση των εισακτέων τα ΑΕΙ , με τον κόφτη- όριο  που θα προσδιορίζεται από την κάθε σχολή!

Η  κυβέρνηση με αυτές τις  αλλαγές, παραλλαγή του ν. Γαβρόγλου με σχολές «χαμηλής» και «υψηλής ζήτησης», σε συνδυασμό με τη θέσπιση ορίων φοίτησης, την εξελισσόμενη οικονομική ασφυξία εκατομμυρίων εργαζομένων, την προώθηση της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, χτυπάει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα καθώς:

Αποκλείει χιλιάδες μαθητές από στη δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, αυστηροποιώντας τα κριτήρια εισαγωγής, καθώς σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς 17.000 νέοι δε θα περάσουν ποτέ την πόρτα του πανεπιστημίου,

προδιαγράφει νέα μείωση εισακτέων και κλείσιμο τμημάτων,

ανοίγει τη ροή προς την ανάπτυξη της χαμηλής ποιότητας ιδιωτικής εκπαίδευσης, εξασφαλίζοντάς της πελάτες με την εξίσωση των πτυχίων των λεγόμενων Κολλεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων. Για όσους μπορούν να αγοράσουν ένα πτυχίο ενός ιδιωτικού κολεγίου δεν ισχύει βέβαια το «δε θέλουμε άλλους γιατρούς και δικηγόρους» ούτε ότι «κόβονται, γιατί έγραψαν κάτω από τη βάση»,

η πλειονότητα των μαθητών των λαϊκών εργατικών οικογενειών σπρώχνεται αναγκαστικά στις δομές φτηνής κατάρτισης που στήνονται και προετοιμάζουν για δεξιότητες εφήμερες μιας χρήσης που έχει ανάγκη κάθε φορά η αγορά, χωρίς προοπτικές και επαγγελματική σταθερότητα.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΚΟΦΤΗΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ