Εν μέσω πανδημίας   η κυβέρνηση της ΝΔ  αξιοποιεί την ευκαιρία σε μέγιστο βαθμό για να νομοθετήσει όλα όσα βρίσκονταν στην ατζέντα της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και των κυβερνητικών ερμαρίων των προηγούμενων χρόνων, αναφέρει η Ε΄  ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης  σε ανακοίνωση της.

Έτσι, μετά την ψήφιση του νόμου Κεραμέως τον περασμένο Μάη, τον καταιγισμό αποφάσεων για την εξ αποστάσεως, την ψήφιση του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, την εξίσωση  των πτυχίων των 3ετών αμφιλεγόμενων κολλεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, ετοιμάζει νομοσχέδιο σκούπα που περιλαμβάνει αλλαγές  στο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια.

Επιδιώκει μάλιστα την άμεση εφαρμογή του για τους μαθητές που φέτος δίνουν μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, σε συνθήκες εγκλεισμού και πανδημίας ,στερούμενοι ακόμη και την  στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία.

Δυο είναι οι κομβικές αλλαγές:

· Θέσπιση ελάχιστης στα τμήματα, η οποία θα καθορίζεται από δύο παράγοντες:α) από το μέσο όρο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων σε όλα τα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου β) από συντελεστή που θα ορίζει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα, λίγο παραπάνω ή λίγο παρακάτω από το μέσο όρο των υποψηφίων.

·Συμπλήρωση . Στην πρώτη, οι υποψήφιοι των πανελληνίων θα δηλώνουν συγκεκριμένο, περιορισμένο σε σχέση με σήμερα, αριθμό σχολών από μόνο ένα επιστημονικό πεδίο. Στη δεύτερη φάση οι υποψήφιοι που δεν κατάφεραν να «πιάσουν» το όριο εισαγωγής, θα συμπληρώνουν εκ νέου το μηχανογραφικό με τις σχολές που έμειναν κενές από τη πρώτη φάση.

Η  κυβέρνηση με αυτές τις  αλλαγές, σε συνδυασμό με τη θέσπιση ορίων φοίτησης, την εξελισσόμενη οικονομική ασφυξία εκατομμυρίων εργαζομένων, την προώθηση της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης ενισχύει τη στρόφιγγα αποκλεισμού χιλιάδων μαθητών από τη δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, αυστηροποιώντας  τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση (με ένα πρόχειρο υπολογισμό 17.000 νέοι άνθρωποι δε θα δουν ποτέ την πόρτα του πανεπιστημίου.

· προδιαγράφει νέα μείωση εισακτέων και κλείσιμο τμημάτων.

· ανοίγει τη ροή προς την ανάπτυξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εξασφαλίζοντάς της πελάτες με την εξίσωση  των πτυχίων των λεγόμενων Κολλεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων.

Για όσους μπορούν να αγοράσουν ένα  πτυχίο ενός ιδιωτικού κολεγίου δεν ισχύει βέβαια το «δε θέλουμε άλλους γιατρούς και δικηγόρους» ούτε ότι «κόβονται γιατί έγραψαν κάτω από τη βάση». Η πλειονότητα βέβαια των μαθητών των λαϊκών εργατικών οικογενειών σπρώχνεται αναγκαστικά  στις δομές φτηνής κατάρτισης, που στήνονται και προετοιμάζουν τον καταρτιζόμενο εργαζόμενο που έχει ανάγκη κάθε φορά η αγορά.

Την ίδια στιγμή και μέσα στην πολύ δυσμενή συγκυρία το υπουργείο εμμένει στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων για την Α΄ τάξη σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια. Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ B 5787/ 30-12-2020, προβλέπει ότι οι προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2020-21 θα διεξαχθούν με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.), ενώ μέχρι το 2023 θα επεκταθεί ως την Γ΄ Λυκείου.

Η δαπάνη για τη δημιουργία της Τ.Θ.Δ.Δ μάλιστα ανέρχεται στο ποσό των 937.912 ευρώ!! Η σχετική απόφαση, μεταξύ άλλων, προβλέπει: Από την Τράπεζα Θεμάτων θα κληρώνονται θέματα σε ποσοστό 50% της γραπτής δοκιμασίας. Τα θέματα που επιλέγονται από τον/την διδάσκοντα/ουσα θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην Τ.Θ.Δ.Δ.!  Στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται σε θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, όπως και στις εξετάσεις Ιουνίου.

Το Υπουργείο δείχνει μια απίστευτη κοινωνική αναλγησία, όταν οι μαθητές φέτος βιώνουν μια δύσκολη από πολλές απόψεις κατάσταση λόγω πανδημίας, αλλά και εξαιτίας της “τηλεκπαίδευσης” η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές για να ανταπεξέλθουν σε μια τέτοια δοκιμασία.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, όμως δεν ξεχνά  ότι η εφαρμογή της Τ.Θ.Δ.Δ : το 2013 είχε ως αποτέλεσμα  το ποσοστό μετεξεταστέων στην Α Λυκείου από 4,2% την προηγούμενη χρονιά αρχικά, εκτινάχθηκε στο…23,3%!, Σηματοδοτεί εντατικοποίηση, μαζικό κόψιμο μαθητών και εκδίωξη τους από το σχολείο.

Μετατρέπει πλήρως το Λύκειο και το εκπαιδευτικό έργο σε φροντιστηριακού τύπου εκγύμναση, αναγκάζοντας τους εκπαιδευτικούς  να προσαρμόσουν το μάθημά τους στις απαιτήσεις της εξεταστέας ύλης και στον «τύπο» των ερωτήσεων της. Αυτή η διαδικασία θα συμπαρασύρει και τις κατώτερες βαθμίδες π.χ Γυμνάσιο στην «προετοιμασία» των παιδιών για το Λύκειο. Προετοιμάζει την αξιολόγηση των σχολείων και εκπαιδευτικών με βάση μετρήσιμα  μαθησιακά αποτελέσματα.

Απαιτούμε και διεκδικούμε:

·Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση τώρα σε καμιά αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ.

·Να  καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων .Να μην εφαρμοστεί για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

· Άμεση περικοπή της ύλης για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

· Άμεση έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια με τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

· Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Κατάργηση του  θεσμού των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών και των τοπικών προσλήψεών τους από τις ΔΔΕ.

·Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και όλων των υποστηρικτικών δομών της.

·Επαναφορά των μαθημάτων των κοινωνικών, οικονομικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας.

·Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή.

· Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης ισότιμη και πλήρως ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας.