Όταν τελειώνει η παιδαγωγική … αρχίζει η πολιτική…

ΟΧΙ ΠΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ

Τα νεαρά άτομα που παρακολουθούν υψηλής ποιότητας μαθησιακά προγράμματα, ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο, παρουσιάζουν μεγαλύτερη ακαδημαϊκή και κοινωνική επιτυχία.

Η ενασχόληση με την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών προσχολικής αγωγής πηγάζει από την αναγνώριση των εμπειριών των πρώτων χρόνων του ανθρώπου ως υψίστης σημασίας διότι συνεισφέρουν και αποδίδουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα: τα παιδιά που έχουν πρόσβαση σε ποιοτικά προγράμματα αγωγής τα πρώτα χρόνια μεγαλώνουν πιο υγιή, και περισσότερο παραγωγικά ως ενήλικες. Σύμφωνα με ερευνητές η επένδυση στην εκπαίδευση των πρώτων χρόνων αναγνωρίζεται παγκόσμια ως υγιής οικονομικός δείκτης για το ευ ζην ενός έθνους.

Όταν τελειώνει η παιδαγωγική … αρχίζει η πολιτική…

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», με το οποίο ρυθμίζονται μεταξύ άλλων (άρθρα 32 έως και 44) θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο άρθρο 35 του σχεδίου αναφέρεται: “Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από δέκα τέσσερα (14) νήπια”!! Στην αιτιολογική μάλιστα έκθεση για το σχέδιο νόμου τονίζεται: “Η ρύθμιση αυτή αφενός μεν κρίνεται κοινωνικά και παιδαγωγικά επιβεβλημένη, αφετέρου συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών”.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, οφείλει άμεσα να αποσύρει τις απαράδεκτες ρυθμίσεις που εξευτελίζουν κάθε έννοια λογικής και να εξηγήσει την σκοπιμότητα των επιλογών της

δεδομένου ότι:

Πολλά τα ερωτήματα που εγείρονται και το πρώτο συμπέρασμα που εξάγεται είναι η προχειρότητα αντιμετώπισης του ζητήματος, η άγνοια των ιθυνόντων και δυστυχώς το γεγονός ότι η προηγούμενη και διαθέσιμη γνώση δεν αξιοποιείται.

Το δεύτερο και χειρότερο συμπέρασμα που καταλήγουμε είναι το έλλειμμα δημοκρατίας που διαμορφώνεται λόγω του ανύπαρκτου ή του προσχηματικού διαλόγου ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς.

Η εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων, που συντελεί, όχι μόνο στην ανέλιξη της προσωπικής μας ζωής, αλλά και στην προαγωγή μιας ποιοτικής κοινωνίας. Άρα κατανοούμε όλοι ότι η παρεχόμενη παιδεία έχει άμεση σχέση με το τί κοινωνία και τί πολίτες θέλουμε να διαμορφώσουμε.

Είναι απογοητευτικό και εξοργιστικό στην πιο δύσκολη συγκυρία, όπου οι περισσότερες οικογένειες βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπου η νεολαία μας και η κοινωνία μας χρειάζεται όσο τίποτα άλλο αυτές τις δομές, η κυβέρνηση να κάνει τέτοιου είδους επιλογές και «εκπτώσεις» στην εκπαίδευση ενός λαού. Αυτές είναι δυστυχώς οι «αξίες» που θέτει η κυβέρνηση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Επιτακτική προβάλει η ανάγκη για σοβαρό σχεδιασμό, με προτάσεις επιστημονικά αιτιολογημένες και προσανατολισμένες στις ανάγκες των παιδιών.

Νάτσια Ελευθερία Νηπιαγωγός

Στην Κατηγορία : ΠΑΙΔΕΙΑ
ip[
Exit mobile version