Εγκύκλιος του , καθορίζει την υλοποίηση εκπαιδευτικού αθλητικού προγράμματος   «Ολυμπιακή εβδομάδα στα σχολεία» της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας.

Τι αναφέρει η εγκύκλιος

Οι βασικοί άξονες περιεχομένου της Ολυμπιακής Εβδομάδας είναι:

Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες,
Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες,
Ελλάδα 2004-Αθήνα 2004,
Ολυμπιακά Ιδεώδη – ηθικά ζητήματα.

Το προτεινόμενο πρόγραμμα θα έχει συνολική διάρκεια 4 διδακτικών ωρών (2 ώρες θεωρία – 2 ώρες πράξη) οι οποίες αναπτύσσονται στο πλαίσιο της «Ολυμπιακής εβδομάδας στα σχολεία» κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου-Μαΐου του 2022.

Οι προτεινόμενες διδακτικές ώρες δεν επιφέρουν αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των σχολείων, καθώς αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν από τον/την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής:

Μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, αξιοποιώντας τις σχετικές διδακτικές ενότητες που εμπεριέχονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της Φυσικής Αγωγής στην Π/θμια και Δ/θμια Εκπαίδευση (Ολυμπιακοί Αγώνες, Ολυμπιακά Ιδεώδη, Αξίες του αθλητισμού κ.ά.).

Μέσω των διδακτικών αντικειμένων Πολιτισμός και Δραστηριότητες για τη Δ/θμια Εκπ/ση.

Ως διαθεματική – διεπιστημονική δραστηριότητα μέσω άλλων μαθημάτων (π.χ. μουσική, εικαστικά, θεατρική αγωγή).

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από́ την Ελληνική́ Ολυμπιακή́ Επιτροπή́ (Ε.Ο.Ε.) και την Εθνική́ Ολυμπιακή́ Ακαδημία (ΕΘΝ.Ο.Α.), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Οι εκπαιδευτικοί που θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα προτείνεται (α) να είναι κατά προτεραιότητα κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και (β) να αναπτύσσουν πλαίσιο συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων.

Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό τις εξής προϋποθέσεις:

1. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω πρόγραμμα να είναι προαιρετική και δωρεάν για τους/τις μαθητές και μαθήτριες και να εξασφαλίζεται η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.

2. Απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης του σχολείου και του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία για τις σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής.

3. Να μην παρακωλύεται το σχολικό πρόγραμμα και να διασφαλίζεται η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών και μαθητριών.

4. Να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, και να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η φωτογράφηση, η βιντεοσκόπηση και η μαγνητοφώνηση μαθητών και μαθητριών.

5. Να μην προκύπτει από τη δράση με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών.

6. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να υλοποιείται με την παρουσία του/της εκπαιδευτικού́ της Φυσικής Αγωγής και η διάρκειά του εντός του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων να μην υπερβαίνει συνολικά τις τέσσερις (4) διδακτικές ώρες.

7. Η δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο Ι.Ε.Π. με την ολοκλήρωση του προγράμματος τον πλήρη φάκελο αξιολόγησης της παρέμβασης/εκπαιδευτικού προγράμματος.

Τέλος, αναφορικά με τη συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στις αθλητικές/φυσικές δραστηριότητες απαιτείται έγκυρο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).

Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλότητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.