“Mικρός ήθελα γίνω αγγειοπλάστης. Πήγαινα μάλιστα σε μια σχολή αγγειοπλαστικής και ήθελα να συνεχίσω στο εξωτερικό. Ομως αγαπούσα τη Φιλοσοφία και την Ιστορία…»
Ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία παρουσιάζει τις προτάσεις για τη μεταρρύθμιση του σχολείου.
Κατάργηση εξετάσεων, τετραετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο
Οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία
- Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και αναζήτηση νέων εργαλείων.
- Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών: διαφοροποίηση αναλόγως των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών.
- «Ανοικτά» σχολεία με ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυνατότητα παρέμβασης και συνδιαμόρφωσης της διδακτικής διαδικασίας και των μαθημάτων διδασκαλίας.
- Μείωση διδασκόμενης ύλης και αντικατάσταση της βαθμολογίας ως και το Γυμνάσιο με περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.
- Ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού και προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες.
- Χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες σε συνεργασία με τους δήμους και «βάφτιση» σχολείων για συμβολικούς λόγους.
- Κατάργηση αλλεπάλληλων εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με projects – εργασίες.
- Ενοποίηση κατευθύνσεων μαθημάτων.
- Απελευθέρωση των Τμημάτων χαμηλής ζήτησης από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που θα δίνει ισχυρό Απολυτήριο για την εισαγωγή σε Τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν κενές θέσεις ή δεν είναι υψηλού ενδιαφέροντος.
- Διατήρηση πανελλαδικών εξετάσεων με τη μορφή που έχουν σήμερα στις σχολές υψηλής ζήτησης.
- Δυνατότητα τα ΑΕΙ να εξασφαλίσουν πόρους για τη χρηματοδότησή τους σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του εσωτερικού και του εξωτερικού.
- Δωρεάν ακαδημαϊκά/ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα και δίδακτρα στα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης και ανάπτυξης.
- Επανέρχονται τα 4ετή αναπτυξιακά συμβόλαια μεταξύ ΑΕΙ και Πολιτείας.
- Ενιαίος χώρος ΑΕΙ – ερευνητικά κέντρα και δημιουργία Εθνικού Ιδρύματος Ερευνας και Καινοτομίας.