Ο Υπουργός Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο, τα μεταπτυχιακά, τις προσλήψεις, τις αποσπάσεις, τη φοιτητική μέριμνα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”

Αν και το ενδιαφέρον μονοπωλούν το τελευταίο καιρό οι μεσοπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις του Λυκείου, υπάρχουν αλλαγές που θα έρθουν τον Σεπτέμβρη του 2017. Ποιες είναι αυτές;

Τι σχέδια έχετε για την φοιτητική μέριμνα;
Ως προς το θέμα της σίτισης, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (σ.σ. Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης) δεν θα έχει πλέον το ρόλο του μεσάζοντα. Έχουμε κονδύλια, αλλά αυτή η δουλειά δεν μπορεί να γίνεται κεντρικά από το υπουργείο. Θα δώσουμε αυτά τα ποσά στα πανεπιστήμια και να βρουν τα ίδια τις διαδικασίες για τη σίτιση. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ θα έχει ρόλο ελεγκτικό και πολύ αυστηρό μάλιστα. Εμείς θέλουμε να ορθολογικοποιηθεί το σύστημα υπερ των φτωχών στρωμάτων, γι’ αυτό το λόγο θα μπουν εισοδηματικά κριτήρια.
Η στέγαση είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα. Δεν έχουμε ικανοποιητικά στοιχεία για το θέμα, αλλά ελπίζουμε μέχρι το Μάιο να έχουμε παρουσιάσει ένα σχέδιο πενταετίας σχετικά με αυτό. Η χωροθέτηση, η αρχιτεκτονική, η ευελιξία των εστιών είναι θέματα που πρέπει να μελετηθούν.
Το πόρισμα του ΙΕΠ δεν κάνει λόγο για κατάργηση των Πανελληνίων. Τι αλλάζει τελικά στον νέο τρόπο εισαγωγής που προτείνετε;
Δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να συμβιβαστούμε με αυτό. Εμείς έχουμε στόχο οι εξετάσεις να μην είναι αποφασιστικές για το υπόλοιπο της ζωής των μαθητών. Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά με την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να έχουν ευελιξία στο αντικείμενο των σπουδών τους. Υπάρχουν τμήματα με εξαιρετικά προγράμματα. Το θέμα είναι να γίνουν ευέλικτα τα τμήματα. Γι αυτό ακριβώς και σχεδιάζουμε αλλαγές στο πρώτο έτος, με τη διατήρηση σχολών και όχι τμημάτων. Θέλουμε να προτείνουμε στα Ιδρύματα στο πλαίσιο της σχολής, ένας φυσικός για παράδειγμα να μπορεί να παρακολουθήσει και κάποια μαθήματα χημείας και να λάβει ένα πτυχίο Φυσικής που να αναγνωρίζει τις γνώσεις του και στο δεύτερο αντικείμενο που σπούδασε, σε αυτή την περίπτωση στη Χημεία.
Θα συνδυαστεί αυτό με τον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία;
Σκεφτόμαστε πολύ σοβαρά να το θέσουμε ως υποχρέωση των Πανεπιστημίων προς τα Λύκεια. Να επισκέπτονται πανεπιστημιακοί τα σχολεία και να ενημερώνουν τα παιδιά σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών. Θέλουμε να το θεσμοθετήσουμε αυτό.

ip[
Exit mobile version