IPAIDEIA.GR

Ο αξιοκρατικός διορισμός των εκπαιδευτικών θα κερδίσει τους Νόμους, τους Αριθμούς και τις Προχειρότητες της (συγ)κυβέρνησης

Γράφει ο Ευαγγέλου Φίλιππος, Δάσκαλος, Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ

Μετά τη χθεσινή ψήφιση του πολυνομοσχεδίου (17/7/13) μπορεί κάποιος να ισχυρισθεί ότι η (συγ)κυβέρνηση κέρδισε την πρόχειρη και γρήγορη εφαρμογή των προαπαιτούμενων όρων για να πάρει την επόμενη δόση, θέτοντας σε διαθεσιμότητα, εκτός των άλλων, περίπου 2.500 εκπαιδευτικούς.

Ωστόσο, είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια πρόχειρη, άδικη και μη αξιοκρατική απόφαση εις βάρος των εκπαιδευτικών.

Οι εκπρόσωποι μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο οφείλουν να μελετήσουν διαχρονικά το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών και να αλλάξουν άμεσα το άρθρο στο πολυνομοσχέδιο σχετικά με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών.

Η χθεσινοβραδινή τους απόφαση στερείται σοβαρής τεκμηρίωσης. Μάλιστα, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί πρόχειρη, γρήγορη, κυνική, άδικη, βίαιη, μη αξιοκρατική, κλπ.

Μέσα σε όλη αυτή τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε οφείλουμε, καθημερινά και με όλη μας τη δύναμη μας, να ενημερώνουμε την κοινωνία για τον αξιοκρατικό τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών.

Ενδεικτικά, αναφέρω τα παρακάτω αντικειμενικά, αδιάσειστα και έγκυρα στοιχεία περί του αξιοκρατικού διορισμού των εκπαιδευτικών:

1) Οι εκπαιδευτικοί, μετά από πολλά χρόνια μελέτης, έδωσαν ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και εισήχθησαν με αδιάβλητο τρόπο στα Πανεπιστημιακά Τμήματα.

2) Οι εκπαιδευτικοί μετά από τέσσερα χρόνια κοπιώδους προσπάθειας και συνεχόμενων εξεταστικών περιόδων πήραν το πτυχίο τους.

3) Οι εκπαιδευτικοί, αφού πήραν το πτυχίο τους, διορίστηκαν στη δημόσια εκπαίδευση είτε: α) από τον λεγόμενο πίνακα προϋπηρεσίας στον οποίο κατατάσσονται με συγκεκριμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Η διαφάνεια αυτού του πίνακα πιστοποιείται και από το γεγονός ότι μπορεί και τον βλέπει ο καθένας ανά πάσα στιγμή στο διαδίκτυο και φυσικά στην εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο ήταν αναρτημένος στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης, είτε β) με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ο οποίος περιλαμβάνει ενδελεχείς εξετάσεις σε θέματα διδακτικής, παιδαγωγικής και γνωστικού αντικειμένου.

4) Σε προέκταση της παραπάνω αναφοράς, είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ ότι οι εκπαιδευτικοί είναι από τους λίγους κλάδους εργαζομένων του δημοσίου που ΔΕΝ τους ΔΙΟΡΙΣΕ βουλευτής ή υπουργός.

5) Πολλοί εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται διαρκώς είτε με την εισαγωγή τους στα Διδασκαλεία (που δυστυχώς έχουν καταργηθεί), είτε με παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων είτε με παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων, θυσιάζοντας προσωπικό χρόνο και χρήματα και φυσικά διαψεύδοντας αυτούς που ισχυρίζονται ότι έχουν βολευτεί και επαναπαυτεί με το διορισμό τους.

Τα παραπάνω αντικειμενικά και έγκυρα στοιχεία πιστοποιούν το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να φοβηθούν απολύτως τίποτε γιατί στο μέλλον: «Ο αξιοκρατικός διορισμός των εκπαιδευτικών θα κερδίσει τους Νόμους, τους Αριθμούς και τις Προχειρότητες της (συγ)κυβέρνησης».

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ,ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΨΥΧΕΣ.