Π. Παπαγεωργίου (γ.γ. Διά Βίου Μάθησης) στην “Α”: “Θα διανείμουμε διαφορετικά τον προϋπολογισμό σε διοικητικό κόστος και δράσεις”

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΝΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Κατατέθηκε χθες στη διαχειριστική αρχή η πρόταση για το νέο Εθνικό Πρόγραμμα για τη Διά Βίου Μάθηση, με προϋπολογισμό 28 εκατ. ευρώ για την προγραμματική περίοδο 2016-2021.

Στόχος είναι τον Σεπτέμβριο να επαναλειτουργήσουν -εφόσον η πρόταση εγκριθεί- τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, όπου θα παρέχονται προγράμματα Γενικής Εκπαίδευσης ενηλίκων, με έμφαση στον ψηφιακό εγγραμματισμό, αλλά και τις ανάγκες που θα υποδεικνύει ο κάθε δήμος.

“Την προηγούμενη προγραμματική περίοδο οι επωφελούμενοι έφτασαν το 1,8% των δημοτών των δήμων που λειτούργησαν τα κέντρα. Ο ευρωπαϊκός στόχος είναι 10%. Επομένως, υπό το προηγούμενο πλαίσιο ήμασταν πολύ κάτω του στόχου. Εμείς θέλουμε με τον νέο σχεδιασμό μας να ‘πιάσουμε’ τον στόχο του 3% για αρχή, και ώς το 2020 το 5%” λέει στην “Α” ο γ.γ. Διά Βίου Μάθησης Παυσανίας Παπαγεωργίου.

Στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο, ο προϋπολογισμός ήταν 80 εκατ. ευρώ, από τα οποία δαπανήθηκαν τελικά τα 40. “Εξ αυτών, το 70% αφορούσε διοικητικό κόστος”, εξηγεί ο Π. Παπαγεωργίου, αναλύοντας γιατί ήταν τόσο μικρό το ποσοστό των επωφελούμενων. “Ήταν πρόβλημα δομικό, της οργάνωσης των προγραμμάτων” συμπληρώνει.

Πώς όμως σήμερα, με πολύ μικρότερο προϋπολογισμό, θα καταστεί το έργο πιο αποτελεσματικό; “Δικός μας στόχος είναι να διανείμουμε διαφορετικά τον προϋπολογισμό σε διοικητικό κόστος και δράσεις. Συν του ότι θα επιδιώξουμε συνέργειες με άλλους φορείς” τονίζει ο γενικός γραμματέας.

Η δομή του νέου Εθνικού Προγράμματος

Στόχος είναι η αποκέντρωση σε ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, προκειμένου να καλυφθούν 290 Δήμοι, με 120.000 τμήματα ΚΔΒΜ. Έτσι, μέσα στην 5ετία θα καλυφθούν 300.000 δημότες. Σημειωτέον, για πρώτη φορά θα συμμετέχει στην υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), μαζί με το ΙΝΕΔΙΒ, με κατεύθυνση την ολοκλήρωση της αντιστοίχισης του προγράμματος με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Στα τμήματα η μάθηση θα διεξάγεται σε 25-175 ώρες, ανάλογα τη θεματική, και θα αφορά την κάλυψη των απαραίτητων ωρών για την πιστοποίηση των προγραμμάτων. “Δεν θα δίνουν πιστοποιήσεις τα Κέντρα, ωστόσο θα μπορεί ο επωφελούμενος, μέσα από το σχεδιαζόμενο μοντέλο, να δίνει εξετάσεις στον σχετικό φορέα, έχοντας συμπληρώσει τις απαραίτητες ώρες διδασκαλίας” αναφέρει ο Γ. Παπαγεωργίου.

Προτεινόμενες θεματικές οι εξής:

* Οικονομία – Επιχειρηματικότητα

* Ποιότητα Ζωής – Περιβάλλον

* Νέες τεχνολογίες

* Γλώσσα και επικοινωνία

* Κοινωνικές δεξιότητες και δράσεις

* Πολιτισμός και Τέχνη

* Συμβουλευτική γονέων

* Προγράμματα ευάλωτων κοινωνικά ομάδων

* Ελληνομάθεια για μετανάστες και πρόφυγες (ελληνική γλώσσα, Ιστορία και Πολιτισμός).

* Άλλα αντικείμενα που θα προκύψουν από τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων, αλλά και από προτάσεις των δήμων (διά της απευθείας διασύνδεσης με τους Περιφερειακούς Μηχανισμούς Διάγνωσης των αναγκών εργασίας που σχεδιάζονται ανά Περιφέρεια τη νέα προγραμματική περίοδο).