Μπίζνες με «πάρκινγκ παιδιών» – Υπηρεσίες φύλαξης με μανδύα εργαστηρίων, πολυχώρων ή παιδοτόπων


Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν οι παράνομοι παιδικοί σταθμοί σε όλη τη χώρα. Πολλοί μάλιστα δεν διστάζουν να διαφημίζουν, ακόμα και μοιράζοντας προωθητικά φυλλάδια, ότι παρέχουν υπηρεσίες φύλαξης νηπίων ή ακόμα και βρεφών, σε προσιτές τιμές σε σχέση με τους πανάκριβους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς

Η οικονομική κρίση έχει φέρει τα πάνω κάτω στην ελληνική οικογένεια, η οποία αναζητεί ευέλικτες και οικονομικές λύσεις στις καθημερινές της ανάγκες. Κάπως έτσι το φαινόμενο του «παρκαρίσματος» παιδιών σε παιδοτόπους και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης εξαπλώνεται. Τι μπορεί να σημαίνει όμως αυτό για τη σωματική και ψυχική ασφάλεια των ίδιων των νηπίων που περνούν την ημέρα τους σε χώρους ακατάλληλους και σε ορισμένες περιπτώσεις με ανθρώπους που δεν είναι παιδαγωγοί; Ελλείψει επαρκών ελέγχων από τους δήμους, που είναι υπεύθυνοι για την αδειοδότηση και τον συνεχή έλεγχο βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη, παράνομοι «παιδικοί σταθμοί» ξεφυτρώνουν σε ολόκληρη τη χώρα.
Τι να προσέχετε

1. Αδεια λειτουργίας

2. Προσόντα παιδαγωγικού προσωπικού
3. Συνολικός αριθμός παιδιών
4.Αναλογία παιδιών / παιδαγωγών
5. Ξεχωριστές τουαλέτες παιδιών – ενηλίκων
6. Παιδικά είδη υγιεινής
7. Αίθουσα ύπνου
8. Ασφαλής χώρος παραμονής άρρωστων παιδιών
9. Κουζίνα
10. Περιφραγμένος υπαίθριος χώρος
11. Φυσικός φωτισμός
12. Θέση πριζών και διακοπτών
13. Σκάλες με ασφαλή κιγκλιδώματα
14. Αντιολισθητική επίστρωση σε σκαλοπάτια
15. Μπάρες ή κιγκλιδώματα σε μεγάλες τζαμαρίες

16. Παιδαγωγικό πρόγραμμα

Καταγγελίες
Μπαλάκι οι ευθύνες

Τα αρμόδια συλλογικά όργανα αλλά και επαγγελματίες που βιώνουν τις συνέπειες του αθέμιτου ανταγωνισμού καταφεύγουν σε καταγγελίες προς τους δήμους για λειτουργία παράνομου παιδικού σταθμού και εκεί ξεκινούν τα παρατράγουδα. Οταν πρόκειται, για παράδειγμα, για παιδότοπο, ως αρμόδια για τον έλεγχο αυτών των χώρων πήγαινε εκεί – προτού καταργηθεί – η Δημοτική Αστυνομία. «Ως αποτέλεσμα, οι δημοτικοί αστυνομικοί ήλεγχαν και μετρούσαν τα τραπεζοκαθίσματα αλλά όχι τις υπηρεσίες που προσέφερε ο χώρος, εφόσον αυτός διέθετε άδεια παιδοτόπου» περιγράφει στο «Βήμα» ο κ. Γεώργιος Γεωργίτσης, υπεύθυνος του συλλόγου ΠΑΣΙΠΣ για τη διαχείριση καταγγελιών.

Στις ελάχιστες δε περιπτώσεις που οι καταγγέλλοντες λαμβάνουν απάντηση για τα αποτελέσματα του ελέγχου, αυτή έχει περιεχόμενο όπως: «Ελέγχθηκαν υγειονομικώς και βρέθηκαν νόμιμοι» ή «Δεν αφορά σε μονάδα προσχολικής αγωγής». Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά το μέλος του ΠΑΣΙΠΣ, που έχει προβεί σε πλήθος καταγγελιών και ερωτημάτων, «κάθε φορά παρακαλάμε ο χώρος να μην έχει οποιαδήποτε άλλη άδεια, διότι τότε οι υπηρεσίες αρνούνται να ελέγξουν πετώντας η μία το μπαλάκι στην άλλη».

Συμβουλές προς τους γονείς

Ενας παιδαγωγός με γνώσεις για 25 παιδιά
«Η επιλογή της κατάλληλης μονάδας προσχολικής αγωγής είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον και την πνευματική, ψυχική και σωματική εξέλιξη των παιδιών, οπότε απαιτείται από τους γονείς καλή προετοιμασία» αναφέρει στο «Βήμα» η κυρία Ευαγγελία Καλαϊτζή, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βρεφονηπιαγωγών.
Οπως εξηγεί, η άδεια λειτουργίας είναι φυσικά μία από τις τυπικές προϋποθέσεις που θα πρέπει οι γονείς να αναζητήσουν, καθώς αυτή θέτει το νόμιμο πλαίσιο λειτουργίας ενός παιδικού σταθμού. Εν συνεχεία, να ρωτήσουν πόσα παιδιά αντιστοιχούν σε κάθε παιδαγωγό – ο νόμος ορίζει έναν παιδαγωγό στα 25 παιδιά για το νηπιαγωγείο, δύο ανά 25 στον παιδικό σταθμό και τρεις για 12 βρέφη -, καθώς και ποιες είναι οι γνώσεις του παιδαγωγικού προσωπικού. Αυτό, όπως ορίζει ο νόμος, θα πρέπει να αποτελείται από πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων ανωτάτων σχολών. Οι γνώσεις των παιδαγωγών σχετικά με τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών τους επιτρέπουν με βάση τις αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής να προσαρμόζουν το παιδαγωγικό πρόγραμμα στις καθημερινές ανάγκες των παιδιών.
Οσο για τον χώρο, πρέπει να ελέγξουν αν υπάρχουν ξεχωριστές τουαλέτες για νήπια και ενηλίκους, προσαρμοσμένες μάλιστα στο ύψος των νηπίων, καθώς και αν υπάρχουν προσβάσιμες βρύσες. Κατά τον ίδιο τρόπο, θα πρέπει τα βιβλία και ο υπόλοιπος εκπαιδευτικός εξοπλισμός να είναι προσβάσιμα στα παιδιά. Επίσης, να ελέγξουν τον χώρο της κουζίνας, ενώ πρέπει να δώσουν προσοχή στην ύπαρξη περιφραγμένου αύλειου χώρου, κατάλληλα διαμορφωμένου για τις ηλικίες που φιλοξενούνται. Ακόμη όμως και όταν καταλήξουν στην επιλογή παιδικού σταθμού, θα πρέπει να κάνουν συχνές επισκέψεις. «Ευθύνη των γονιών αποτελεί επίσης η σύσταση συλλόγου γονέων που θα βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το προσωπικό ώστε να ρυθμίζονται αποτελεσματικά όλα τα θέματα που προκύπτουν» επισημαίνει η κυρία Καλαϊτζή.
ip[