Η άφιξη του υπουργού Παιδείας, κ. , σήμερα στη Λάρισα, σε μια περίοδο εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, που ανατρέπουν παγιωμένα συστήματα χρόνων και φέρνουν νέους θεσμούς, όπως την Τάξη Μαθητείας, το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την αξιολόγηση, βρίσκει την εκπαιδευτική κοινότητα σε αναβρασμό.

Της Λένας Κισσάβου

Οι φωνές διαμαρτυρίας συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, καθημερινά εντείνονται, καταθέτοντας αντίστοιχα, σειρά αιτημάτων, από «Θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής», μέχρι «Έγκριση όλων των στα ΕΠΑΛ», και «Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα του 2013».

Κοινό και κυρίαρχο αίτημα όλων είναι οι: «Μόνιμοι »!

Με αφορμή την επίσκεψη του κ. Γαβρόγλου, στη Λάρισα, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών φορέων, παρουσιάζουν στην «Ε» τα αιτήματά τους, προς τον υπουργό:

-Νίκος Παναγιώτου, πρόεδρος ΕΛΜΕ Ν. Λάρισας

«* Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες– Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

* Άμεση π, σε μία φάση, σε όλα τα λειτουργικά κενά.

* Θεσμοθέτηση ενός νέου ενιαίου συστήματος διορισμών-προσλήψεων.

* Κοινωνικό, αναδιανεμητικό ασφαλιστικό σύστημα, με διατήρηση και βελτίωση των συνταξιοδοτικών παροχών του.

* Πλήρης σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια εργασίας.

* Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5%.

* Όχι, στην άδικη και σε βάρος των εργαζομένων φορολογία, με την άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, τη μείωση συντελεστών ΦΠΑ και την καθιέρωση ενός δίκαιου, φορολογικού συστήματος.

* Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.

* Το Λύκειο αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα.

* Αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση και εξορθολογισμό της ύλης. Ενίσχυση της γενικής παιδείας με διεύρυνση μαθημάτων.

* Αξιόπιστο απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και πρόσβαση στη Γ/θμια μετά το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις με ευθύνη της Β/θμιας.

* Αποφασιστική ενίσχυση της ΤΕΕ, ισότιμο απολυτήριο στην κατεύθυνση του ενιαίου Λυκείου.

* Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ως πρώτη προτεραιότητα σε όλα τα πεδία αναφοράς της.

* Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων.

* 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.

* Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

* Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ.

* Γ’ φάση αποσπάσεων πριν από την πρόσληψη αναπληρωτών.

* Άμεση απόσπαση των εκλεγμένων συναδέλφων στο Δ.Σ. των ΕΛΜΕ.

* Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων

* Μισθολογικό ξεπάγωμα των αποδοχών.

* Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα ισχύοντα επίπεδα του 2013.

* Υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών».

Δημήτρης Παπαποστόλου, πρόεδρος Συλλόγου

Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Λάρισας.

Όλες οι αλλαγές στην εκπαίδευση έχουν ως στόχο τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ο Υπουργός Παιδείας με την ανάληψη των καθηκόντών του υποσχέθηκε διάλογο με τη ΔΟΕ για κάθε θεματική ενότητα , αλλά η Δ.Ο.Ε. δεν κλήθηκε ποτέ να εκφράσει την άποψή της ενώ το Υπουργείο νομοθετεί ακάθεκτο σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

Οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης για την εκπαίδευση ήταν ανέφικτες υποσχέσεις, χωρίς την παραμικρή αναφορά και δέσμευση ενός «οδικού χάρτη» σταδιακής υλοποίησης των εξαγγελιών αυτών τόσο σε επίπεδο χρονοδιαγραμμάτων όσο και σε επίπεδο νομοθετικών θεσμοθετήσεων και ρυθμίσεων.

H κυβέρνηση, παρά τις δεσμεύσεις της, δεν θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποδεικνύοντας ότι οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Παιδείας ήταν κενές περιεχομένου.

Με την εφαρμογή του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου τα Ολοήμερα τμήματα μετατράπηκαν σε παιδοφυλακτήρια. Καταργήθηκε ο υπεύθυνος δάσκαλος του Ολοήμερου Προγράμματος και το Ολοήμερο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου μετονομάζεται σε προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Οι ανέξοδες υποσχέσεις για 20.000 διορισμούς ή για 10.000 χωρίς αντίκρισμα, καταδεικνύουν το ψέμα και τον άκρατο λαϊκισμό της κυβέρνησης. Η αδιοριστία παγιώνεται και τα κενά καλύπτονται μόνο με αναπληρωτές.

Ένα μήνα μετά την έναρξη των σχολείων και τα κενά παραμένουν στα σχολεία του Ν. Λάρισας.

Η Ειδική Αγωγή βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στο περιθώριο και οι δομές της υποστελεχώνονται και υποβαθμίζονται διαρκώς.

Οι περικοπές των λειτουργικών δαπανών στα σχολεία που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, υποβαθμίζουν ολοένα και περισσότερο τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Απαιτούμε τη στήριξη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης με έργα και όχι με ανέξοδες εξαγγελίες».

Βασίλης Φερφυρής, πρόεδρος του Πανελλήνιου

Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ)

«Ο ΠΑΣΑΔ τονίζοντας πως οι αναπληρωτές είναι αναγκαίο κομμάτι της εκπαίδευσης αλλά η αναπλήρωση δεν είναι μια συνθήκη που έχει προβλεφτεί ως μακροχρόνια, πως από το 2010, παρόλο που έχουν συνταξιοδοτηθεί συνάδελφοι, δεν έχουν γίνει διορισμοί,πως τα οργανικά κενά δεν μπορεί άλλο να βαφτίζονται λειτουργικά αφού αυτό όχι μόνο αντίκειται στην απλή λογική αλλά κι επιβεβαιώνεται ως ψέμα κάθε Σεπτέμβρη με τις αθρόες προσλήψεις αναπληρωτών, που είναι πλέον αναγκαίες για τη στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων,πως ακόμη και με τις 15.000 προσλήψεις αναπληρωτών του Σεπτεμβρίου τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, τόσο στο πρωινό όσο και στο ολοήμερο πρόγραμμά τους, υπολειτουργούν, πως η αξιοπρεπής διαβίωση των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να είναι υπό συζήτηση αλλά προαπαιτούμενο και πρόνοια της πολιτείας, απαιτεί:

– Άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, σε όλες τις ειδικότητες, προκειμένου να στελεχωθούν οι σχολικές μονάδες και να λειτουργήσουν τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά τα οποία σήμερα υπολειτουργούν.

– Ορισμό Υπεύθυνου ολοήμερου, όπως έχει υποδειχθεί ως απαραίτητο απ’ όλους τους φορείς της Εκπαιδευσης, προκειμένου να αναβαθμιστεί παιδαγωγικά ο ρόλος του.

– Μόνιμους διορισμούς για άμεση κάλυψη των οργανικών κενών και πρόβλεψη για σταδιακή απορρόφηση όλων όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές.

– Ένταξη όλων των προσφύγων στα νηπιαγωγεία και σχολεία της χώρας.

– Πρόβλεψη για αξιοπρεπή διαβίωση των αναπληρωτών με σεβασμό απ’ τους ΟΤΑ, το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Εσωτερικών, στο άρθρο 1 του ν. 3852/2010.

– Εξομοίωση όλων των αδειών των αναπληρωτών με των μονίμων συναδέλφων τους.

– Μείωση ωραρίου, όπως και των μονίμων συναδέλφων μετά απο 90 μήνες προϋπηρεσίας (10 χρόνια αναπλήρωσης) και πλήρη εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μονίμων.

– Πρόσληψη την 1η Σεπτεμβρίου στα κενά που θα έχουν δηλωθεί, έτσι ώστε κάθε μονάδα να μπορεί να λειτουργεί με τη μέγιστη πληρότητα από την πρώτη μέρα του εκπαιδευτικού έτους.

– Πρόβλεψη για συνυπηρέτηση στα ζευγάρια των αναπληρωτών και δυνατότητα αμοιβαίας αλλαγής τόπου πρόσληψης στις ίδιες ημερομηνίες πρόσληψης».